Tänkte starta ett rätt så stor projekt med en riktig lek bil en Chevrolet suburban med en chevy smallblock V8 läs mer

Expert
15 december 2013 · 367 Inlägg

Ja den riktiga frågan är vilken den bästa lådan jag kan ha till motorn för motorn ska va på 800 hk vill då helst ha en låda som klarar drygt 900 i alla fall tacksam för svar

Volvo Amazon "Amazon 121 Coupe" (1965)
gravityone Fixare
16 december 2013 · 321 Inlägg

M22 med dogringar och vertical gate spak bör funka.
munce super T10 hänger med iaf upp till 750 utan större konstigheter så bör hålla även för runt 800.
termic tko 600 är även det en bra låda.

Men jag är mest intresserad av spec på din 800hk smallblock......

Lone Star Garage
Nissan 300zx TT "Fairlady" (1991)
Chevrolet Avalanche "Z71" (2005)
dawwe ...has left the building...
16 december 2013 · 4 474 Inlägg

Typ en sån här: http://www.tremec.com/menu.php?m=105
Bolt-on lär det inte vara men lite slitgöra får man räkna med...

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure
dawwe ...has left the building...
16 december 2013 · 4 474 Inlägg

Du har denna hemma för typ 35-40", vilket får anses vara billigt för en bombsäker, helt ny låda.

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure
wille_k
16 december 2013 · 138 Inlägg

vad blir/är det för spec på den motorn?

Ford hot rod 3w "Little Green Frog" (1932)
baltis
18 december 2013 · 1 948 Inlägg

Sluta prata hk, det är kraften som tar död på lådor.
Så hur många nm tror du det blir i nya motorn?

tekniknissen1
19 december 2013 · 866 Inlägg

Vad ska du använda bilen till ? lakristrängar mellan kommun gränserna, streetracing, gata,bana, klättra i berg, Ubåt. ???

Expert
19 december 2013 · 367 Inlägg

Lek bil

Volvo Amazon "Amazon 121 Coupe" (1965)
Tengu1969
19 december 2013 · 1 396 Inlägg

Det är vikten på bilen som kommer göra att din låda går åt helvete. Ingen av ovanstående lådor original kommer hålla för 800 hk i en 3 ton bil, speciellt ingen Muncie.

Motorer till salu, se www.garaget.org/NiclasT
gravityone Fixare
19 december 2013 · 321 Inlägg

NiclasT skrev:
Det är vikten på bilen som kommer göra att din låda går åt helvete. Ingen av ovanstående lådor original kommer hålla för 800 hk i en 3 ton bil, speciellt ingen Muncie.

Fast ska han ha den som lekbil så lär han väl knappast ha den i övrigt orginal. Förutsätter att det är planer på att bygga rörram varför väljer man annars att bygga på suburban och förvänta sig att kunna leka med den?

Lone Star Garage
Chevrolet Avalanche "Z71" (2005)
Nissan 300zx TT "Fairlady" (1991)
Tengu1969
19 december 2013 · 1 396 Inlägg

gravityone skrev:

NiclasT skrev:
Det är vikten på bilen som kommer göra att din låda går åt helvete. Ingen av ovanstående lådor original kommer hålla för 800 hk i en 3 ton bil, speciellt ingen Muncie.

Fast ska han ha den som lekbil så lär han väl knappast ha den i övrigt orginal. Förutsätter att det är planer på att bygga rörram varför väljer man annars att bygga på suburban och förvänta sig att kunna leka med den?

800 hk är enormt mycket kraft för en låda även för bilar på 1500 kg och under. Bästa alternativet oavsett är  (om manuell) en förstärkt Tremec.

Som någon annan skrev hade det varit intressant att se spec på motorn. 800 hk ur en smallblock är inte dåligt

Motorer till salu, se www.garaget.org/NiclasT
dawwe ...has left the building...
19 december 2013 · 4 474 Inlägg

Troll smile

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure
Tengu1969
19 december 2013 · 1 396 Inlägg

dawwe skrev:
Troll smile

Tänkte också det roll

Motorer till salu, se www.garaget.org/NiclasT
gravityone Fixare
19 december 2013 · 321 Inlägg

NiclasT skrev:

gravityone skrev:

NiclasT skrev:
Det är vikten på bilen som kommer göra att din låda går åt helvete. Ingen av ovanstående lådor original kommer hålla för 800 hk i en 3 ton bil, speciellt ingen Muncie.

Fast ska han ha den som lekbil så lär han väl knappast ha den i övrigt orginal. Förutsätter att det är planer på att bygga rörram varför väljer man annars att bygga på suburban och förvänta sig att kunna leka med den?

800 hk är enormt mycket kraft för en låda även för bilar på 1500 kg och under. Bästa alternativet oavsett är  (om manuell) en förstärkt Tremec.

Som någon annan skrev hade det varit intressant att se spec på motorn. 800 hk ur en smallblock är inte dåligt

Jo jag håller självklart med dig. Dock tror jag aldrig detta projektet kommer bli verklighet utan är vilda fantasier från ts och i ett sånt läge klarar han sig med en orginal m47 big_smile

Lone Star Garage
Chevrolet Avalanche "Z71" (2005)
Nissan 300zx TT "Fairlady" (1991)
Slash Saabifierad
19 december 2013 · 2 027 Inlägg

Expert är klart ett troll, dock inte ett experttroll så förvänta er inget projekt

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!
tekniknissen1
20 december 2013 · 866 Inlägg

Expert skrev:
Lek bil

Sandlåda håller för dom flesta lekar lol

Dirtymike
24 december 2013 · 1 532 Inlägg

700hk ur min 572cui är bra men en 350cui med 800hk är ännu bättre.
Själv kör jag med en T56 växellåda vilket kanske räcker lite då bilen inte kommer bli utsatt för våldsamma starter.......
Den går även preppa men utöver det netta priset på lådan som gick loss på 40000kr så lugnar jag mig lite.

Undrar om 350in är överladdad?
Min 572 är det ialla fall.

Jeep J20 (1978)
peterpatron
29 december 2013 · 41 Inlägg

Ska du köra automat är det nog bara en fullpreppad race PG ditt enda alternativ med tanke på vikten och effekten. Den lär kosta dig runt 40 med en vettig converter.

Blir säkert kul, men som sagt, 800 ur en smallblock lär göra dig rejält fattig.

Hästkrafter är värt noll och ingenting i en suburban, där vill du ha vridmoment! Bigblock är nog enda vettiga alternativet!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang