Tänkte köpa mig en ny bil är det någon som har testat den nya dacia sandero 1.2liters 2014 års?

Expert
14 februari 2014 · 367 Inlägg

Skriv vad ny tycker om bilen!!!!!

Volvo Amazon "Amazon 121 Coupe" (1965)
LeafBox Lat Perfektionist
14 februari 2014 · 6 359 Inlägg
Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968
Audi Coupé Turbo "S1.5" (1990)
Mitsubishi Spacewagon "Driftbussen" (2004)
Expert
14 februari 2014 · 367 Inlägg

De e ju på skämt det där

Volvo Amazon "Amazon 121 Coupe" (1965)
djukk34
14 februari 2014 · 309 Inlägg

Expert skrev:
De e ju på skämt det där

Av en anledning! lol

Tror du ska prova dig fram på andra forum, tex www.familjeliv.se
Här kommer nog ingen frisk människa råda dig till köp cool

Hittade ett test på Youtube, håll extra utkik vid 1.07 när hon visar vilka finesser den har.

http://www.youtube.com/watch?v=MIw0JDyn1hU

Senast redigerat av maaw (14 februari 2014)

LeafBox Lat Perfektionist
14 februari 2014 · 6 359 Inlägg

Yeah I cant help it. Det var självklart det första jag tänkte på. tongue

Om man ska vara på den lite mer seriösa sidan därimot tror jag detta är fel ställe att fråga på.
Även om det låter lite hårt så är detta forum fullt av folk som är intresserade utav intressanta bilar, tyvärr finns det inget intressant med en 1.2l Dacia.

Jag skulle letat efter ett Dacia forum, det närmaste svaret här inne är nog folk som kommer föreslå andra modeller i samma prisklass.

Eftersom du verkar vilja ha en småbil skulle jag mycket hellre spenderat dom 80k på en begagnad Audi A3/VW Golf
Eller om man vill vara riktigt sportig, en Honda Civic TypR

Senast redigerat av LeafBox (14 februari 2014)

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968
Mitsubishi Spacewagon "Driftbussen" (2004)
Audi Coupé Turbo "S1.5" (1990)
mb_pucken
14 februari 2014 · 5 090 Inlägg

Tja hittills är nog ja närmast till att ha kört en då farsan har en duster som pendlarbil. Det jag kan säga om den är att den går billigt, var billig i inköp. Bullrig tråkig och plastig.
Fördelen då. Garanti, startar alltid och krånglar den så ringer man bärgare och får en lånebil smile därför har han en sån smile kanske inte en skitsäker bil och åka i men men.

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965
Mercedes C250DT "BabyBenz" (1997)
wofflan- Gear Heads Göteborg
14 februari 2014 · 156 Inlägg

Det där är ingen bil det är ett transportmedel. A till B på tråkigast möjliga vis...

granadadr
14 februari 2014 · 7 312 Inlägg

oops dåligt krockbetyg,, inte bra,, ok att det är sådär på en gammal bil,, men skulle jag köpa nytt skulle jag tänka på sånt wink

Digital_Kicker
14 februari 2014 · 3 721 Inlägg

LeafBox skrev:
https://www.youtube.com/watch?v=ylxcU7E8if0

Hahahahahahahaha

Seth
14 februari 2014 · 3 354 Inlägg

Kolla annars på Fabia. Inne på min andra och är helnöjd

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra
Skoda Fabia 1.6 TDI "Lätt optimerad" (2014)
mb_pucken
14 februari 2014 · 5 090 Inlägg

Seth skrev:
Kolla annars på Fabia. Inne på min andra och är helnöjd

Fabia är bra skit smile jobbar med bla skoda och är sjukt imponerad över dom smile vi har hand om ca 15st post bilar och dom bara går å går smile dom är uppe i 7000mil cirka nu och inte en enda har gått sönder nått nämnvärt smile skulle tippa på att 7000mil på dom motsvarar det dubbla på en "vanlig" bil då dom går allt annat än lungt, finna inte en rak plåt på dom och dom kör som fan med dom smile
Dom kör 1,4 bensin motorer och automatlåda smile ej dsg smile

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965
Mercedes C250DT "BabyBenz" (1997)
plankan
15 februari 2014 ·

Expert skrev:
Skriv vad ny tycker om bilen!!!!!

Ta en titt på vad du får på 1- 3 år beggad på andra märken på den summan vet jag tongue

SportPilot Ubåtsingenjör
15 februari 2014 · 7 248 Inlägg

jag tycker den är skit ful !

har bara testat en duster och den va ingen höjdare, tror inte sanderon är bättre

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Seth
15 februari 2014 · 3 354 Inlägg

mb_pucken skrev:

Seth skrev:
Kolla annars på Fabia. Inne på min andra och är helnöjd

Fabia är bra skit smile jobbar med bla skoda och är sjukt imponerad över dom smile vi har hand om ca 15st post bilar och dom bara går å går smile dom är uppe i 7000mil cirka nu och inte en enda har gått sönder nått nämnvärt smile skulle tippa på att 7000mil på dom motsvarar det dubbla på en "vanlig" bil då dom går allt annat än lungt, finna inte en rak plåt på dom och dom kör som fan med dom smile
Dom kör 1,4 bensin motorer och automatlåda smile ej dsg smile

Fast en liten sak man kan klaga på är ljusutbytet med de svarta lyktorna då de ej har separat helljus

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra
Skoda Fabia 1.6 TDI "Lätt optimerad" (2014)
Growe Fri fart för ett fritt folk!
15 februari 2014 · 13 806 Inlägg

granadadr skrev:
oops dåligt krockbetyg,, inte bra,, ok att det är sådär på en gammal bil,, men skulle jag köpa nytt skulle jag tänka på sånt wink

man får helt enkelt låta bli att krocka ;-)


är säkert så att Dacia är säkert otroligt driftsäker just pga det inte är en massa jävla plock som går sönder.
utan det är en enkel och stabil konstruktion.

är inte som valfri mb bmw osv där allt kukar ur och kostar mer än en ny Dacia att laga.

svårt att se någon bil som är bättre än en Dacia sätt till vad man får för pengarna.

sen kan man snacka säkerhet och komfort men vad är det värt när skiten står på verkstaden trasig hela tiden pga någon strunt grej pajar smile


Keep it simpel stupid! är inget man säg för intet..smile

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
OpelP1
15 februari 2014 · 1 412 Inlägg

Growe skrev:

granadadr skrev:
oops dåligt krockbetyg,, inte bra,, ok att det är sådär på en gammal bil,, men skulle jag köpa nytt skulle jag tänka på sånt wink

man får helt enkelt låta bli att krocka ;-)


är säkert så att Dacia är säkert otroligt driftsäker just pga det inte är en massa jävla plock som går sönder.
utan det är en enkel och stabil konstruktion.

är inte som valfri mb bmw osv där allt kukar ur och kostar mer än en ny Dacia att laga.

svårt att se någon bil som är bättre än en Dacia sätt till vad man får för pengarna.

sen kan man snacka säkerhet och komfort men vad är det värt när skiten står på verkstaden trasig hela tiden pga någon strunt grej pajar smile


Keep it simpel stupid! är inget man säg för intet..smile

Jag håller med dig helt! smile

Efter senaste BMW:n så kan jag säga som så att skulle jag köpa en modern bil igen så skulle det förmodligen bli en Dacia Duster.

Masquerade Aldrig nöjd
15 februari 2014 · 804 Inlägg

mrglass skrev:
Det där är ingen bil det är ett transportmedel. A till B på tråkigast möjliga vis...

Inte riktigt sant, Volvo sitter alltid ett steg ned på den skalan men Dacia lär ligga nära..

Livet är för kort för att äga Volvo.
marcusgnaget
15 februari 2014 · 161 Inlägg

Jag skulle lagt till lite och köpt en ny suzuki swift om jag var du.. Kostar lite mer men det ingår elhissar och ac osv och den är ljusår bättre än dacian.

Lexus GS300 (1998)
Expert
15 februari 2014 · 367 Inlägg

Masquerade skrev:

mrglass skrev:
Det där är ingen bil det är ett transportmedel. A till B på tråkigast möjliga vis...

Inte riktigt sant, Volvo sitter alltid ett steg ned på den skalan men Dacia lär ligga nära..

Haha helt rätt vilken ny bil som än kommer så är alltid volvo dom tråkigaste bilarna

Volvo Amazon "Amazon 121 Coupe" (1965)
it_mutt Avstängd
15 februari 2014 · 10 388 Inlägg

Growe skrev:

granadadr skrev:
oops dåligt krockbetyg,, inte bra,, ok att det är sådär på en gammal bil,, men skulle jag köpa nytt skulle jag tänka på sånt wink

man får helt enkelt låta bli att krocka ;-)


är säkert så att Dacia är säkert otroligt driftsäker just pga det inte är en massa jävla plock som går sönder.
utan det är en enkel och stabil konstruktion.

är inte som valfri mb bmw osv där allt kukar ur och kostar mer än en ny Dacia att laga.

svårt att se någon bil som är bättre än en Dacia sätt till vad man får för pengarna.

sen kan man snacka säkerhet och komfort men vad är det värt när skiten står på verkstaden trasig hela tiden pga någon strunt grej pajar smile


Keep it simpel stupid! är inget man säg för intet..smile

Visst är det säkert som så att du får "mycket för pengarna" (Sett till vad en ny kostar idag). MEN, att det skulle vara en "bra bil som inte strular" kan man väl tvista om. En vän till min far har (känns det som) haft sin Dacia mer stående på verkstad än vad de kört.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang