Då börjar jag om på ny kula med min projekttråd då min förra projekttråd inte blev så seriös och bra som jag ville och nu vill jag visa vad jag gör med min bil

![https://www1.garaget.org/gallery/images/180/179111/179111-d479159ea1feeb607dc08bd371ed87be.jpg]()
så som bilen ser ut idag (vinterfälgar!)
Bilen är som sagt en V40 årsmodell -00 som jag införskaffade mig för ca 2 år sedan i skrivande stund.
då hade den rullat 16500 mil och idag har karossen rullat 22500 mil lite drygt.
Till en början visste jag inte särskilt mycket om bilen i säg mer än att den gick att få lite fart i med ett chip.
Eftersom jag fortfarande gick i skolan vid inköpet var det inte aktuellt att bygga något på bilen av ekonomiska skäl.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/180/179111/179111-76edef9806792ef645a03c2536260a36.jpg]()
så här såg den ut när jag köpte den
Efter att jag hade gått ut skolan och skaffade jobb åkte jag och trimmade bilen uppe hos autotech, det blev ett steg 4 chip och byte av turbo till ett 14t agg och avgasrör som jag har kört med i ca 1 år. jag blev helt klart intresserad av mer effekt allt eftersom tiden gick och nu renoverar jag en t4 motor för att få mer effekt.
Motorn är det jag håller på med just nu och setupen jag hade tänkt köra med är följande:
Motorblock: b4194t med uppfräst vevhusventilation smidda stakar och modifierade kolvar.
Topplock: topp från en b4204t2 med matchportat insug och hårdare ventilfjädrar.
Turbo: Td04 19t med 7:ans vinklade avgashus
Spridare: Gröna Bosch 465cc
Fmic: mått. 550x180x65 med 2,5" anslutningar
Transmission: M56h med quife-diff
Bränslesystem ombyggt med retur.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/180/179111/179111-367c0b9ae95180a15b93323c191c424e.jpg]()
den nya spisen
![https://www1.garaget.org/gallery/images/180/179111/179111-e5b40cbdd1b5e5fb643ff3f733e02559.jpg]()
topp + topplock fick sig också en skvätt lack
![https://www1.garaget.org/gallery/images/180/179111/179111-f85e5745577120b3cc33571d9daf008a.jpg]()
börjar få ihop ett nu, ett steg i taget så blir det snyggt också

Eftersom att en del av mitt arbete med bilen ligger bakom mig så sparar jag en del så ni som läsare kan få nya spännande uppdateringar med jämna (förhoppningsvis korta) mellanrum