Vart beställer ni vw delar??

strandberg31
5 juli 2014 · 2 419 Inlägg

Som rubriken lyder vart beställer ni era delar? Är ute efter reservdelar inge styling! Tyskland har jag förstått ska vara billigast men vilka sidor?

Ni som beställt där är de flera ggr eller en gång? Vill ha bra info varför ni rekommenderar den sidan och inte bara "den är bra" cool

Nissan Skyline R33 GTST "MINTY" (1994)
it_mutt Avstängd
5 juli 2014 · 10 388 Inlägg

strandberg31 skrev:
Som rubriken lyder vart beställer ni era delar? Är ute efter reservdelar inge styling! Tyskland har jag förstått ska vara billigast men vilka sidor?

Ni som beställt där är de flera ggr eller en gång? Vill ha bra info varför ni rekommenderar den sidan och inte bara "den är bra" cool

tyska ebay (alternativt .co.uk) . Enda jag inte beställer där är småsaker, detta för att det helt enkelt inte lönar sig, frakten äter upp det. Varför ebay? Ptja, stort utbud, och även hela "prisomfånget" från billigt noname till original.

reservdelar24.se rekommenderas av många. Tyskt företag med svensk sida. Fördelen är väl att man inte direkt behöver kunna tyska. Dock hört från flera håll att leveranstiderna ibland, inte alltid, är lite i överkant. Ingen egen erfarenhet dock

Senast redigerat av it_mutt (5 juli 2014)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
aakesson
5 juli 2014 · 812 Inlägg

http://www.mister-auto.se har jag beställt flera gånger från

Har bla köpt motorolja som kostar över 800 kr i sverige för 500 kr smile

Senast redigerat av aakesson (5 juli 2014)

strandberg31
5 juli 2014 · 2 419 Inlägg

it_mutt skrev:

strandberg31 skrev:
Som rubriken lyder vart beställer ni era delar? Är ute efter reservdelar inge styling! Tyskland har jag förstått ska vara billigast men vilka sidor?

Ni som beställt där är de flera ggr eller en gång? Vill ha bra info varför ni rekommenderar den sidan och inte bara "den är bra" cool

tyska ebay (alternativt .co.uk) . Enda jag inte beställer där är småsaker, detta för att det helt enkelt inte lönar sig, frakten äter upp det. Varför ebay? Ptja, stort utbud, och även hela "prisomfånget" från billigt noname till original.

reservdelar24.se rekommenderas av många. Tyskt företag med svensk sida. Fördelen är väl att man inte direkt behöver kunna tyska. Dock hört från flera håll att leveranstiderna ibland, inte alltid, är lite i överkant. Ingen egen erfarenhet dock

Reservdelar24 har jag kollat!! Riktigt bra priser faktiskt dock dyr frakt! Men beror ju på vad mkt delar man ska ha!!

Nissan Skyline R33 GTST "MINTY" (1994)
Phranz
5 juli 2014 · 725 Inlägg

Bildelaronline24 har riktigt bra priser!

Nybergrobin
5 juli 2014 · 2 385 Inlägg

Ebay eller reservdelar24 köper jag alltid från!  Billigare än misterauto och snabbare frakt

AreeZ Golf mk3 LOUD
5 juli 2014 · 515 Inlägg

Jag köpte alla delar, minsta skruv till turbo osv från Mekonomen när jag byggde på min Golf VR6a.
SÅ där köper jag mina VW delar.

Projekt Golf mk3 goes LOUD !
Mekonomen, DD-Audio, LW-Audio
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=298173
Volkswagen Golf VR6 "Pendlarbilen" (1992)
Kollan
5 juli 2014 · 618 Inlägg

www.ebay.com smile Där finns delar från hela världen till skillnad från .co.uk och .de.

it_mutt Avstängd
6 juli 2014 · 10 388 Inlägg

Kollan skrev:
www.ebay.com smile Där finns delar från hela världen till skillnad från .co.uk och .de.

Visst är det så. Fördelen med .de och .co.uk är att du håller dig inom eu. Bra dels för att slippa tull och givetvis för frakttiden. Ett alternativ är ju att använda ex.vis co.uk och sen söka inom europa

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang