Tjenare, går i tankarna på att köpa en Saab 9-3 2,0t -01, är nybörjare på denna fronten och behöver lite råd!
Vad är de vanligaste felen på dessa bilar/motorer, en polare jag har sa till mig att de rostar lätt, turbon kan lätt gå sönder, har ofta elfel och att reservdelar kostar skjortan. Finns det någon Saabgud där ute som kan hjälpa mig?
Tjenare, går i tankarna på att köpa en Saab 9-3 2,0t -01, är nybörjare på denna fronten och behöver lite råd!
Vad är de vanligaste felen på dessa bilar/motorer, en polare jag har sa till mig att de rostar lätt, turbon kan lätt gå sönder, har ofta elfel och att reservdelar kostar skjortan. Finns det någon Saabgud där ute som kan hjälpa mig?
Typiska fel: Rostiga fjäderben Rost i hundbenen Oilsludge om service inte skötts Havererad turbo (till följd av oil sludge) Pixelfel (många är dock utbytte vid detta laget)
Positivt: Billiga i inköp Billiga reservdelar, som finns nästan överallt Bra bränsleekonomi Lastar som en finlandsfärja trots att det inte är en kombi Går att få en väldigt trevlig motorkaraktär med små medel Lättmekade