4134
Sök

Volvo 945 byta kamaxel till H-kamaxel HJÄLP

393 Inlägg
3 september 2014
Trådstartare
tjenare har en 945 med 531 toppen som ska riktplanas, men håller på kolla på KL-racing hemsida och glor speciellt på H-kamaxeln men mina ventiler insug och avgas har en längd på 112mm och H-kamaxeln har insug lyft på 12mm och utsug 11,5mm.. skulle det funka om inte så försök att förklara eller rekomendera en annan kamaxel som man inte behöver köpa lashcaps smile

78 Inlägg
6 september 2014
Det går alldeles utmärkt att köra en H kam i din motor. Laschcaps får man andvända när kamaxeln är omslipad eller när det är mindre diameter på den.

Har du inte alla hästar hemma...lugn det fixar jag !

och Dupont
581 Inlägg
6 september 2014
RallyJonas69 skrev:
Det går alldeles utmärkt att köra en H kam i din motor. Laschcaps får man andvända när kamaxeln är omslipad eller när det är mindre diameter på den.

Så om kamaxeln är original (inget gjort på den sen fabrik), ska den passa då utan att man behöver göra några inställningar?

Hammare och gaffatejp är allt som behövs.
Sitter nånting fast när det borde vara löst? Använd Hammaren!
Sitter nånting löst när det borde sitta fast? Använd Gaffatejp!

1 861 Inlägg
6 september 2014
Dupond skrev:
RallyJonas69 skrev:

Så om kamaxeln är original (inget gjort på den sen fabrik), ska den passa då utan att man behöver göra några inställningar?

Jag bör från M till V utan att ändra något det gick alldeles utomordentligt bra! ^^

393 Inlägg
6 september 2014
Trådstartare
åfan... ja men den här H kamen är omslipad tongue kl racing gör kamen på nytt ämne tongue

1 861 Inlägg
6 september 2014
johnik skrev:
åfan... ja men den här H kamen är omslipad tongue kl racing gör kamen på nytt ämne tongue

Då lär det stå att du ska använda lash caps tillomed ^^

393 Inlägg
6 september 2014
Trådstartare
Dr_struts skrev:
johnik skrev:

Då lär det stå att du ska använda lash caps tillomed ^^

okej ja men då vet jag smile

Sök