Köpråd: Rolig o säker vinterbil max 20k?

badhero
8 december 2014 · 92 Inlägg

Hej!
Letar efter en rolig o säker vinterbil som ser helt ok ut och har bra komfort samt inte äcklig inne, vet dock inte vad ska jag välja.
Tyckte att a8 4.2 passar mina behöv, dock så finns det inga bra i närheten av Örebro, hittade en i Ludvika, men tvekar fortfarande.
Hur är e39 520-523-525 under vintertid? Går o sladda med? Tänkte på att de alla har open diff, och en med svetsad tappar på en gång sin säkerhet samt andra hands värde som är rätt så viktig för mig då bilen kommer vara till salu efter vinter.
Några bra tips? Eller kanske någon av er som bor max 15mil från Örebro har någon bil som kan passa mina behöv?
Min e30 316i tycker jag inte om... jävligt äcklig bil, pinsamt o ha på parkeringen.

Senast redigerat av badhero (8 december 2014)

BMW 335i "Ultimate driving machine" (2007)
panda666
8 december 2014 · 4 261 Inlägg

badhero skrev:
Hej!
Letar efter en rolig o säker vinterbil som ser helt ok ut och har bra komfort samt inte äcklig inne, vet dock inte vad ska jag välja.
Tyckte att a8 4.2 passar mina behöv, dock så finns det inga bra i närheten av Örebro, hittade en i Ludvika, men tvekar fortfarande.
Hur är e39 520-523-525 under vintertid? Går o sladda med? Tänkte på att de alla har open diff, och en med svetsad tappar på en gång sin säkerhet samt andra hands värde som är rätt så viktig för mig då bilen kommer vara till salu efter vinter.
Några bra tips? Eller kanske någon av er som bor max 15mil från Örebro har någon bil som kan passa mina behöv?
Min e30 316i tycker jag inte om... jävligt äcklig bil, pinsamt o ha på parkeringen.

http://www.blocket.se/vastmanland/Bmw_5 … 11&w=3

varsågod, ta en bärs o tacka mig sen^^^

bättre bil finns inte. har haft 528 o tyckte det var det skönaste bilen. 530 är säkert ännu bättre

badhero
9 december 2014 · 92 Inlägg

panda666 skrev:

badhero skrev:
Hej!
Letar efter en rolig o säker vinterbil som ser helt ok ut och har bra komfort samt inte äcklig inne, vet dock inte vad ska jag välja.
Tyckte att a8 4.2 passar mina behöv, dock så finns det inga bra i närheten av Örebro, hittade en i Ludvika, men tvekar fortfarande.
Hur är e39 520-523-525 under vintertid? Går o sladda med? Tänkte på att de alla har open diff, och en med svetsad tappar på en gång sin säkerhet samt andra hands värde som är rätt så viktig för mig då bilen kommer vara till salu efter vinter.
Några bra tips? Eller kanske någon av er som bor max 15mil från Örebro har någon bil som kan passa mina behöv?
Min e30 316i tycker jag inte om... jävligt äcklig bil, pinsamt o ha på parkeringen.

http://www.blocket.se/vastmanland/Bmw_5 … 11&w=3

varsågod, ta en bärs o tacka mig sen^^^

bättre bil finns inte. har haft 528 o tyckte det var det skönaste bilen. 530 är säkert ännu bättre

Det är väl inga 20 000, o blåsa 45k på en bil som man planerar halv mörda under vinter känns sådär tongue

Senast redigerat av badhero (9 december 2014)

BMW 335i "Ultimate driving machine" (2007)
miatasimon
9 december 2014 · 57 Inlägg

Köpte mig en 523i e39 touring som vinterbil och var i början lite besviken då jag tyckte den var för understyrd men efter att ha kört 13 mil på rejäl ishalka tyckte jag att den var riktigt härlig och understyrningen var inga problem att få bort med gasen. Angående diffen så tycker jag den driver väldigt bra på båda hjulen för att va en öppen diff.

Mazda miata "Brum" (1990)
badhero
9 december 2014 · 92 Inlägg

Köper en e38 740 nu istället, lite trött på o leta efter en vettig audi osv, får köpa en 240 som slit o släng bil åt sida.

BMW 335i "Ultimate driving machine" (2007)
SportPilot Ubåtsingenjör
9 december 2014 · 7 248 Inlägg

jag hade köpt en 5 serie istället... mycket mer mångsidig än en 7 serie samt lägre driftskostnad

och när det kommer till komfort är inte 5 serien mycket sämre

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang