Blev blockerad av en medlem för ett lågt betyg!

PlumCrazy
10 december 2014 · 881 Inlägg

Hade jag varit moderator hade jag låst denna tråden, men nu är jag inte det. smile

Volvo S70 R "019 Black Stone" (1997)
MikeBike Omni present savant
10 december 2014 · 70 Inlägg

Jag måste erkänna att det blev mer intressant än vad jag först trodde. En del av det som kommit upp är irrelevant och OT, men det är några av er som faktiskt tänker klart.

Det som gör mig fundersam är att någon kan tycka att man är dum, otrevlig eller ens känna något negativt om det mest självklara i världen, mao att någon tycker annorlunda än man själv. Detta är ju en absolut sanning om mänskligheten, och kan man eller vill man inte acceptera det så kommer livet bli jobbigt för än (man ska inte glömma att det ibland finns anledning att opponera sig mot vissa åsikter mm).

Det känns lite lustigt att det inte är fler som oxå undrar varför någon skulle gå så långt som att blockera en annan medlem för ett klart motiverat lågt betyg. För det är ju där min frågeställning ligger.

Men för att ge något till de som ändå inte förstår, så kan jag säga att: Det tyvärr oftast är så att det som har svårt att skilja på sig själva och deras ägodelar är personer som identifierar sig med sina ägodelar. Detta leder till att man tar åt sig personligen om någon inte känner samma för någon av ens ägodelar. Förenklat: Du gillar inte min bil = du gillar inte mig, då gillar jag inte dig. Vad man behöver lära sig om man tänker så är att, person är en sak, och ägodel är något annat. Ja det låter otroligt enkelt för oss som förstår detta, men det visar sig ofta att alla inte gör det. Och det verkar vara exakt det som har hänt här. Vuxna människor bygger inte självförtroend på yttre bekräftelse, utan på inre bekräftelse.

/Mikael

Senast redigerat av MikeBike (10 december 2014)

Volkswagen Caravelle "StorGulis" (1990)
Cobraa
10 december 2014 · 47 Inlägg

MikeBike skrev:
[...]
Detta är ju en absolut sanning om mänskligheten, och kan man eller vill man inte acceptera det så kommer livet bli jobbigt för än (man ska inte glömma att det ibland finns anledning att opponera sig mot vissa åsikter mm).

[...]

Det verkar som att det är ditt liv som är jobbigt i detta fall, faktiskt.

silversnurran
10 december 2014 · 773 Inlägg

Mind blown by the stupidity^^
HAHA nu kan jag gå o lägga mig med ett skratt iaf:)

Saab 9000 cse 2,0t A50 "Pensionären" (1998)
Opel Kadett GSI Cabriolet "5000 milar sommarbilen" (1991)
Putteliten
11 december 2014 · 9 090 Inlägg

Kan man verkligen bli blockerad?

Volvo 740 GLE Cab "Farsans bygge" (1986)
Chevrolet Bel Air 4-Door Sport Sedan "Farsans Classic Chevy" (1956)
Volvo V40 2.0T Greyline Fas 2 "Flygande Holländaren" (2002)
nixon89 klabbarpan
11 december 2014 · 3 041 Inlägg

Putteliten skrev:
Kan man verkligen bli blockerad?

Jadå men endast med att kunne svara eller lägga nya kommentarer smile

Volvo 940 T5 "Tss racing" (1991)
Volvo V70 "Blöjexpressen" (2006)
Glesmark
11 december 2014 · 1 938 Inlägg

Passar inte sånt här skit bättre i bloggen? Shit, det finns ju inte ens något att disskutera.
Det finns en block-funktion, och den är frivillig att använda, thats it.

jonTe
11 december 2014 · 5 710 Inlägg

PlumCrazy skrev:
Hade jag varit moderator hade jag låst denna tråden, men nu är jag inte det. smile

Men jag är och väljer att låsa smile

mvh moderator´n

MVH Jonas
..............
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang