Coilovers till volvo v70

pierre__71
17 februari 2016 · 90 Inlägg

Jag undrar om det är någon som har erfarenhet av coilovers hur dom fungerar under vintertid. När det kommer salt på dem. Går det att skruva på dem om det kommer en massa salt.
Är dom här BC Racing V1 Coilovers bra grejer. Är det någon som har det på sin volvo
Har en volvo v70 T5 2000 den gamla modellen

Senast redigerat av pierre__71 (17 februari 2016)

Ababa
17 februari 2016 · 55 Inlägg

Är väl bara att tvätta av gängorna innan man ska dit och greja, jag tyckte det var bra grejer iallafall.

Volvo XC70 (2008)
H-Karlsson KARLSSON
17 februari 2016 · 111 Inlägg

jag kör billiga colilisar ifrån J-spec på min 70i 98a. dom sänker massa men dom är inte bra. jag har skruvar dom i botten och det är ett jävla gnällande man man kör. så billiga coilisar är kanske inte så bra. jag ska byta till våren igen.

men vinter ska inte vara nått större problem, dom är ju galvade.

du ska nog satsa på något dyrare alternativ, jag tror det är bäst.

man får vad man betalar för

Volvo V70 "Brukisen" (2006)
Volvo 244 DL "Finbilen" (1987)
Tobzter
17 februari 2016 · 3 147 Inlägg

Bc racing är ju inga skit coils direkt. Hade dom på min v70n va hur nöjd som helst riktigt bekväma dom går ju å ställa i hårdhet också smile polaren har kört 2 vintrar och ändrar sin höjd frekvent utan problem. .men kan rekommendera att göra ren gängorna ordentligt innan justering.finns strumpor att köpa för att trä över man kan även smeta in gängorna i tjockt fett .men kan bli lite kladdigt

Dodge Charger SE "Magnum 440" (1972)
Blyfot_Racing
17 februari 2016 · 904 Inlägg

Finns även typ påsar man kan klä in dom som strumpor såg en bild på insta för några veckor sen

AUTOTECH S60 power
Volvo S60R "Magic blue" (2005)
pierre__71
18 februari 2016 · 90 Inlägg

Vad betyder pillowball och camberjustering för något. behöver man det isåfall

Senast redigerat av pierre__71 (18 februari 2016)

pierre__71
19 februari 2016 · 90 Inlägg

tobzter skrev:
Bc racing är ju inga skit coils direkt. Hade dom på min v70n va hur nöjd som helst riktigt bekväma dom går ju å ställa i hårdhet också smile polaren har kört 2 vintrar och ändrar sin höjd frekvent utan problem. .men kan rekommendera att göra ren gängorna ordentligt innan justering.finns strumpor att köpa för att trä över man kan även smeta in gängorna i tjockt fett .men kan bli lite kladdigt

Går Bc racing igenom besiktningen

eferm
19 februari 2016 · 245 Inlägg

Gick fint för min del iaf med bc coilovers på min V70 2006.

Volvo 744 "Yngve" (1989)
Volvo XC90 D5 "Dunderklumpen" (2006)
Tobzter
19 februari 2016 · 3 147 Inlägg

Kör inte allt för lågt på besiktningen så är de nog inga problem.

Dodge Charger SE "Magnum 440" (1972)
pierre__71
21 februari 2016 · 90 Inlägg

eferm skrev:
Gick fint för min del iaf med bc coilovers på min V70 2006.

Kan man sänka bilen när bc coilovers bakstötdämparna är monterad på bilen eller måste man ställa in höjden innan man monterar dem?

eferm
22 februari 2016 · 245 Inlägg

pierre__71 skrev:

eferm skrev:
Gick fint för min del iaf med bc coilovers på min V70 2006.

Kan man sänka bilen när bc coilovers bakstötdämparna är monterad på bilen eller måste man ställa in höjden innan man monterar dem?

tyvärr kommer jag inte ihåg det...
men det var ju en justerbar fjäderdistans i toppen och så kunde man ställa längden på dämparen i bottenänden..

Volvo 744 "Yngve" (1989)
Volvo XC90 D5 "Dunderklumpen" (2006)
pierre__71
22 februari 2016 · 90 Inlägg

eferm skrev:

pierre__71 skrev:

eferm skrev:
Gick fint för min del iaf med bc coilovers på min V70 2006.

Kan man sänka bilen när bc coilovers bakstötdämparna är monterad på bilen eller måste man ställa in höjden innan man monterar dem?

tyvärr kommer jag inte ihåg det...
men det var ju en justerbar fjäderdistans i toppen och så kunde man ställa längden på dämparen i bottenänden..

Tack för svaren

pierre__71
1 mars 2016 · 90 Inlägg

eferm skrev:

pierre__71 skrev:

eferm skrev:
Gick fint för min del iaf med bc coilovers på min V70 2006.

Kan man sänka bilen när bc coilovers bakstötdämparna är monterad på bilen eller måste man ställa in höjden innan man monterar dem?

tyvärr kommer jag inte ihåg det...
men det var ju en justerbar fjäderdistans i toppen och så kunde man ställa längden på dämparen i bottenänden..

Hur ställer man in hårdheten på stötdämparna bak?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang