Tjena, detta bygget handlar då om min Supra Mk3 som jag köpte av min bror av ren impuls för över ett år sen. Sen stod den bara fram tills för kanske 6 månader sedan då jag började ta tag i den, med lite inspiration från de lokala Supra Mk4orna började jag bygga denna.
Bytte till mig en 2jz-ge (Lexus N/A) av en vän i Juni 2015, så passande tyckte jag! 😉
Motor 2015:
Standard oöppnad 2jz-ge.
Garret Gt45 turbo
Omsvetsat rostfritt XSPower grenrör
Dubbla Tial 44mm wastegates
GReddy Style insug ombyggt för att passa Ge!
4,5" Rostfritt från turbon och bak
4" Kina spjäll med SKF lager
600x350x120mm (4,5" tjock) intercooler
Drivlina:
ACT Extreme tryckplatta
ACT svänghjul
ACT lamell 6-puck
Bränsle:
Dubbla Dw300 intank
Bosch 2200cc spridare
E85
Chassi:
D2 Street coilovers
Supersport Bussningar med nya leder i framvagnen.
Bromsar:
Pedalställ
Slitsade skivor med EBC Redstuff belägg
Dagsläget:
När jag fick hem JZ'n, testade grenrör med en turbo jag fick med, ska ej användas!
Hade frontsump på denna motorn, behövde ett med bakmonterad sump från en Mk4, så bytta till mig de och bögade loss med blästern och lack 😂
Och en dekal som ej kommer synas!
Motorrummet rensat, här blev de kap, svets, spackel o finlir!
Testmonterat motorn för ombygge av grenrör och se så motorfästena passar med mer.
Testade fälgarna jag ska köra med, Work Ewing 3-delade Split, under renovering just nu! Och ja, bilen ska sänkas!
Och även insug uppunktat!
Som sagt, mer är gjort men håller inne på de några dagar 😉
Mvh Fredrik