Försäkringsfråga.Väjde för okänd/utländsk bil

burnin_rubber
15 mars 2016 · 220 Inlägg

Ja vad ska man säga...
Pratade med TFF och får ingen ersättning för skadorna.
Bilen är åter hemma i mitt garage då Volvo inte behövde ha den hos sig...som det hette.
Har tyvärr fått bilen bedömd av bilprovningen då den stod hos Volvo och hans ord var*kommer den där bilen in hos oss så är det slutkört*
Så jag ska inte besikta hos Bilprovningen iaf..haha
Blir väl till att plocka ned o sälja delar eller något...

Sensmoralen är "ibland är det bättre att ta smällen och bli förlamad, än att rädda sig själv."

Eller att ha helförsäkring ...trots kostnaderna...

Low
15 mars 2016 · 3 314 Inlägg

Helförsäkring är inte så dumt. Specielt brukar inte mellan skillnaden vara så enorm på äldre bilar.

H3dlund Med lem
15 mars 2016 · 1 127 Inlägg

Den där bilen är inga som helst problem att laga.. En helg i garaget och den är bättre än innan.

spillolja
15 mars 2016 · 4 031 Inlägg

delarna vänta på er:
bildelsbasen.se/?link=list&searchmode=2&vc1=204&pc1=108&regnr=DRY564&sml=1&vc[0]=204114100&vcx=5060&pc[0]=108100101&pos[108100101]=00000000000000010100
bildelsbasen.se/?link=list&searchmode=2&vc1=204&pc1=111&regnr=DRY564&sml=1&vc[0]=204114100&vcx=5060&pc[0]=111107100&pos[111107100]=00000000000000000100
kopiera och klista in

lägg evt. till  https://www.  framför länktexterna

ta en bild på tröskeln och lägg upp så vi får bedömma

Senast redigerat av spillolja (15 mars 2016)

Renault går sönder ibland men går oftast att laga
Renault Clio II "Pundarburk Grand Luxe" (2000)
Evildan
16 mars 2016 ·

Mod:
Ingen annonsering i forumet!

Evildan
16 mars 2016 ·

Vad jag kan se av bilderna är det inte värt tiden eller ekonomiskt försvarbart att dra den där rak och byta så mycket material.
Plocka vad du vill behålla och skicka den till press är mitt råd.
Alternativt annonsera ut den på lämpligt ställe (INTE HÄR) och sälj den som reservdelsbil.

burnin_rubber
16 mars 2016 · 220 Inlägg

Evildan skrev:
Mod:
Ingen annonsering i forumet!

absolut...my bad...

Senast redigerat av burnin_rubber (16 mars 2016)

Lasse62
16 mars 2016 · 292 Inlägg

burnin_rubber skrev:
Ja vad ska man säga...
Pratade med TFF och får ingen ersättning för skadorna.
Bilen är åter hemma i mitt garage då Volvo inte behövde ha den hos sig...som det hette.
Har tyvärr fått bilen bedömd av bilprovningen då den stod hos Volvo och hans ord var*kommer den där bilen in hos oss så är det slutkört*
Så jag ska inte besikta hos Bilprovningen iaf..haha
Blir väl till att plocka ned o sälja delar eller något...

Sensmoralen är "ibland är det bättre att ta smällen och bli förlamad, än att rädda sig själv."

Eller att ha helförsäkring ...trots kostnaderna...

Och orsaken till avslaget är att du saknar vittnen/dessa bedöms inte som trovärdiga?

Hilmer
16 mars 2016 · 1 789 Inlägg

Lasse62 skrev:
Och orsaken till avslaget är att du saknar vittnen/dessa bedöms inte som trovärdiga?

Orsaken är väl att han själv tillfogat fordonet skadan och inte ett oförsäkrat/okänt fordon.
Hade han däremot blivit påkörd av fordonet ifråga hade det troligen sett annorlunda ut i deras bedömning.

burnin_rubber
17 mars 2016 · 220 Inlägg

Hilmer skrev:

Lasse62 skrev:
Och orsaken till avslaget är att du saknar vittnen/dessa bedöms inte som trovärdiga?

Orsaken är väl att han själv tillfogat fordonet skadan och inte ett oförsäkrat/okänt fordon.
Hade han däremot blivit påkörd av fordonet ifråga hade det troligen sett annorlunda ut i deras bedömning.

Vad fan grundar du dina teorier på?
Tror du jag är så jävla dum i huvudet att jag frivilligt krockar bilen med halvförsäkring på den??
Allvarligt talat herr dum i huvudet..sådana här jävla påhopp och baktalanden är inte något jag accepterar överhuvudtaget?
Jag kommer anmäla detta inlägget bara så du vet?

Mod:
Sansa sig och läs igen med en positiv inställning till skribenten så fattar du förhoppningsvis vad denna menar.
Mer sådant elakt språk och du blir ordinerad den där avstängningen
.

burnin_rubber
17 mars 2016 · 220 Inlägg

Lasse62 skrev:

burnin_rubber skrev:
Ja vad ska man säga...
Pratade med TFF och får ingen ersättning för skadorna.
Bilen är åter hemma i mitt garage då Volvo inte behövde ha den hos sig...som det hette.
Har tyvärr fått bilen bedömd av bilprovningen då den stod hos Volvo och hans ord var*kommer den där bilen in hos oss så är det slutkört*
Så jag ska inte besikta hos Bilprovningen iaf..haha
Blir väl till att plocka ned o sälja delar eller något...

Sensmoralen är "ibland är det bättre att ta smällen och bli förlamad, än att rädda sig själv."

Eller att ha helförsäkring ...trots kostnaderna...

Och orsaken till avslaget är att du saknar vittnen/dessa bedöms inte som trovärdiga?

Japp ensam i bilen på ett stort industriområde klockan 0645 ...
Inga vittnen....
Inga stora pengar det handlar om men ändå tråkigt...

ekelund88
17 mars 2016 · 2 656 Inlägg

burnin_rubber skrev:

Hilmer skrev:

Lasse62 skrev:
Och orsaken till avslaget är att du saknar vittnen/dessa bedöms inte som trovärdiga?

Orsaken är väl att han själv tillfogat fordonet skadan och inte ett oförsäkrat/okänt fordon.
Hade han däremot blivit påkörd av fordonet ifråga hade det troligen sett annorlunda ut i deras bedömning.

Vad fan grundar du dina teorier på?
Tror du jag är så jävla dum i huvudet att jag frivilligt krockar bilen med halvförsäkring på den??
Allvarligt talat herr dum i huvudet..sådana här jävla påhopp och baktalanden är inte något jag accepterar överhuvudtaget?
Jag kommer anmäla detta inlägget bara så du vet?

chilla med påhoppen och lär dig förstå svenska i skrift , han menar om du hade blivit påkörd av bilen istället för att väja , hade du helt klart fått ersättning det är bedömningskriterierna hos försäkringsbolagen

burnin_rubber
17 mars 2016 · 220 Inlägg

ekelund88 skrev:

burnin_rubber skrev:

Hilmer skrev:
Orsaken är väl att han själv tillfogat fordonet skadan och inte ett oförsäkrat/okänt fordon.
Hade han däremot blivit påkörd av fordonet ifråga hade det troligen sett annorlunda ut i deras bedömning.

Vad fan grundar du dina teorier på?
Tror du jag är så jävla dum i huvudet att jag frivilligt krockar bilen med halvförsäkring på den??
Allvarligt talat herr dum i huvudet..sådana här jävla påhopp och baktalanden är inte något jag accepterar överhuvudtaget?
Jag kommer anmäla detta inlägget bara så du vet?

chilla med påhoppen och lär dig förstå svenska i skrift , han menar om du hade blivit påkörd av bilen istället för att väja , hade du helt klart fått ersättning det är bedömningskriterierna hos försäkringsbolagen

Klart det hade sett annorlunda ut om jag blivit påkörd för då hade förmodligen den andra bilen varit kvar på platsen..kanske..
Men OM nu han menade detta så var det otroligt dålig svenska att skriva nedanstående...


Orsaken är väl att han själv tillfogat fordonet skadan och inte ett oförsäkrat/okänt fordon.

Kan det tolkas annat än att han anklagar mig??
NEJ!

Senast redigerat av burnin_rubber (17 mars 2016)

St3v3
17 mars 2016 · 357 Inlägg

Lär dig svenska själv och läsförståelse och be sen om ursäkt

Hilmer
17 mars 2016 · 1 789 Inlägg

burnin_rubber skrev:

ekelund88 skrev:

burnin_rubber skrev:

Vad fan grundar du dina teorier på?
Tror du jag är så jävla dum i huvudet att jag frivilligt krockar bilen med halvförsäkring på den??
Allvarligt talat herr dum i huvudet..sådana här jävla påhopp och baktalanden är inte något jag accepterar överhuvudtaget?
Jag kommer anmäla detta inlägget bara så du vet?

chilla med påhoppen och lär dig förstå svenska i skrift , han menar om du hade blivit påkörd av bilen istället för att väja , hade du helt klart fått ersättning det är bedömningskriterierna hos försäkringsbolagen

Klart det hade sett annorlunda ut om jag blivit påkörd för då hade förmodligen den andra bilen varit kvar på platsen..kanske..
Men OM nu han menade detta så var det otroligt dålig svenska att skriva nedanstående...


Orsaken är väl att han själv tillfogat fordonet skadan och inte ett oförsäkrat/okänt fordon.

Kan det tolkas annat än att han anklagar mig??
NEJ!

Nu får du lugna ner dig!
Om man t ex läser på TFF hemsida så står det bl a annat att man kan få hjälp att betala för skadan ifall ett oförsäkrat eller okänt fordon tillfogat skada på ens bil.
I detta fallet har du ju själv orsakat skadan på ditt fordon genom att väja, detta för oss okända fordon har ingenting med själva kollisionen att göra!
Att du väjt för ett annat fordon är sin sak, det sker per automatik oftast, men själva skadan på ditt fordon är orsakat av dig och inte det andra fordonet, därför TROR jag att detta kan vara anledningen till att du inte fått hjälp från TFF.

H3dlund Med lem
17 mars 2016 · 1 127 Inlägg

Brådhis * Voff voff *
17 mars 2016 · 10 287 Inlägg

burnin_rubber skrev:

ekelund88 skrev:

burnin_rubber skrev:

Vad fan grundar du dina teorier på?
Tror du jag är så jävla dum i huvudet att jag frivilligt krockar bilen med halvförsäkring på den??
Allvarligt talat herr dum i huvudet..sådana här jävla påhopp och baktalanden är inte något jag accepterar överhuvudtaget?
Jag kommer anmäla detta inlägget bara så du vet?

chilla med påhoppen och lär dig förstå svenska i skrift , han menar om du hade blivit påkörd av bilen istället för att väja , hade du helt klart fått ersättning det är bedömningskriterierna hos försäkringsbolagen

Klart det hade sett annorlunda ut om jag blivit påkörd för då hade förmodligen den andra bilen varit kvar på platsen..kanske..
Men OM nu han menade detta så var det otroligt dålig svenska att skriva nedanstående...


Orsaken är väl att han själv tillfogat fordonet skadan och inte ett oförsäkrat/okänt fordon.

Kan det tolkas annat än att han anklagar mig??
NEJ!

Anklagar dig? För vad? "Tillfogat" betyder ingenting annat än, ungefär, "orsakat". Det innehåller alltså ingen värdering som du verkar tro. Inte heller betyder det på något vis att du skulle gjort något med avsikt!

Som andra skrivit innan, lugna ner dig nu och be om ursäkt.

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Evildan
17 mars 2016 ·

Mod:
TS ska sansa sig och läsa igen vad som skrivs med en positiv inställning till skribenten så fattar du förhoppningsvis vad denna menar.
Mer sådant elakt språk och du blir ordinerad den där avstängningen.

burnin_rubber
18 mars 2016 · 220 Inlägg

mmm lite bebis nivå tycker jag....
du kan radera mitt konto Evildan för när tillomed moderatorn HOTAR så kan man lika gärna lägga ned o låta er leka i eran egna sandlåda...


Tack o hej!!!

Senast redigerat av burnin_rubber (18 mars 2016)

Hilmer
18 mars 2016 · 1 789 Inlägg

burnin_rubber skrev:
mmm lite bebis nivå tycker jag....
du kan radera mitt konto Evildan för när tillomed moderatorn HOTAR så kan man lika gärna lägga ned o låta er leka i eran egna sandlåda...


Tack o hej!!!

Men det är helt okej för dig att kalla folk för idioter för att DU har problem med läsförståelse och därmed också anmäler inlägg!? Och dessutom inte kan be om ursäkt när du blir ertappad med att ha fel!
Ja snacka om bebisnivå...

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang