Hur lång tid ta det med att ägarbytet går igenom ?

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
7 april · 17 502 Inlägg

Growe skrev:

Hybrid_ skrev:

Muskelbil skrev:

Nej det stämmer inte!!!
Pundar alla medlemmar här?????
Kommer papper in för sent räknas inte datumet utan när papper kommer in
Står tydligt i länken jag gjorde

Ok. Noterat. 10 dagar.

ja man kan bakdatera 10dagar väldigt praktiskt när man åker väldigt förfort vid en fartkamera..smile

Nu får du sluta röka Crack Growe big_smile
Man kan ju inte tillbakadatera ett ägarbevis!

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Muskelbil
7 april · 340 Inlägg

Hybrid_ skrev:

Growe skrev:

Hybrid_ skrev:

Ok. Noterat. 10 dagar.

ja man kan bakdatera 10dagar väldigt praktiskt när man åker väldigt förfort vid en fartkamera..smile

Nu får du sluta röka Crack Growe big_smile
Man kan ju inte tillbakadatera ett ägarbevis!

Growe får sluta köpa brownies av snubben vid svampen i den blå mini cooper cabben när han har rast i Stockholm

Growe Fri fart för ett fritt folk!
7 april · 13 748 Inlägg

Hybrid_ skrev:

Growe skrev:

Hybrid_ skrev:

Ok. Noterat. 10 dagar.

ja man kan bakdatera 10dagar väldigt praktiskt när man åker väldigt förfort vid en fartkamera..smile

Nu får du sluta röka Crack Growe big_smile
Man kan ju inte tillbakadatera ett ägarbevis!

tro det eller ej räddade polarn en gång smile
dom kan ju blivit smartare nu.. detta var nog 6-7år sen smile

han fick betala "nya" ägarens försäkring till trafikförsäkringsföreningen.. men han slapp tappa kortet.. och nya ägaren visste ju så klart inte vem som kört..smile

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
torsen
8 april · 7 244 Inlägg

Vettemannen skrev:

tobbeh78 skrev:
Vem posta ägarbytet?
När jag köper en bil och bilägaren inte vill lämna ifrån sig papperna så har jag alltid åkt gemensamt till ett ställe där vi kan posta det, då slipper man allt jidder med att papper inte blir inskickade etc.

Så brukar jag oxå göra om det är en främmande människa.

/Benny

Gör ALLTID så också.

Growe Fri fart för ett fritt folk!
8 april · 13 748 Inlägg

torsen skrev:

Vettemannen skrev:

tobbeh78 skrev:
Vem posta ägarbytet?
När jag köper en bil och bilägaren inte vill lämna ifrån sig papperna så har jag alltid åkt gemensamt till ett ställe där vi kan posta det, då slipper man allt jidder med att papper inte blir inskickade etc.

Så brukar jag oxå göra om det är en främmande människa.

/Benny

Gör ALLTID så också.

jag gör alltid ägarbytet med appen..   för är det ett gammalt papper spelar det noll roll hurvida man är med till brevlådan eller ej..

eller att fel uppgifter är ifyllda osv..  finns många fallgropar men gör man det online kan inget bli fel

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Lucif3r
8 april · 2 218 Inlägg

Hybrid_ skrev:
Man kan ju inte tillbakadatera ett ägarbevis!

På sätt och vis kan man... Men det är ju då max 10 dagar inkl. tiden snigelposten tar på sig att frakta brevet till TS.... Vilket i praktiken kan betyda att även om du skriver datumet samma dag som brevet läggs på lådan så är det inte säkert att det hinner fram och handläggas inom dessa 10 dagar... Och då är det det datum TS handlägger brevet som blir ägarbytesdatumet. Så blev det för mig när jag köpte nuvarande 945a, så jag åkte egentligen runt i en bil jag inte ägde i knappa 2 veckor efter köpet genomfördes big_smile Nu köpte jag ju den av en nära bekant, så det var ju ingen fara alls. Hade ju dock varit lite otrevligt om det varit en främling det handlade om.

Posten går f-n inte lita på för 5öre i dagens samhälle tongue

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang