3321
Sök

Powerchip vågar man chippa där?

saabtok
1 306 Inlägg
5 januari 2007
Trådstartare
Är sugen på chippa  när det kommer till gävle eller sundsvall nu i jan men vågar man`?
Vet inte om de är så kunniga på saab har läst lite olika trådar  här och på andra forum med posetiva och negativa saker om de...

Någon med saab här som chippat  hos dem?

SAAB= Se Andras Avundsjuka Blickar

2 594 Inlägg
5 januari 2007
ja min syrras kille chippade där men han fick göra om det 2 ggr sen tyckte han att det inte blev en sån stor skillnad det va till en audi a6 02

men jag tror nog inte att det är nån fara vet ju många anna som chippat där me som vart nöjd  och jag tängte chhippa min v70 me där dels för att han har bra service bra priser sen va han ju först me chippning i sverige samt att han gör chippen till itsfun och många andra firmor,så kör på du smile

757 Inlägg
5 januari 2007
Fanns en tråd tidigare som sa motsatsen ghostboy?
att killen hette jurgen och powerchipp har ju jûrg och magnus osm åker omkring.

Jag kan iaf rekomendera dom gott. passaten min vart piggare med deras chip

2 911 Inlägg
5 januari 2007
ghost_boy83 skrev:
ja min syrras kille chippade där men han fick göra om det 2 ggr sen tyckte han att det inte blev en sån stor skillnad det va till en audi a6 02

men jag tror nog inte att det är nån fara vet ju många anna som chippat där me som vart nöjd  och jag tängte chhippa min v70 me där dels för att han har bra service bra priser sen va han ju först me chippning i sverige samt att han gör chippen till itsfun och många andra firmor,så kör på du smile

Du pratar om fel jurg, den du pratar om är en man som heter Weise i efternamn och har ingenting med Powerchip att göra wink
Weise var som sagt först i sverige med chip men dom går under Itsfun´s märke.

Jurg är en annan person, andra chip, annan mjukvara, nämligen Powerchip som är ett tyskt bolag.
Senast redigerat av Decibel (5 januari 2007)

saabtok
1 306 Inlägg
5 januari 2007
Trådstartare
Ja jag  vet inte det är ju billigare än alla andra 2500 kr  för chipp och 70 kh extra och lite mer Nm.......

2 594 Inlägg
5 januari 2007
Decibel skrev:
ghost_boy83 skrev:

Du pratar om fel jurg, den du pratar om är en man som heter Weise i efternamn och har ingenting med Powerchip att göra wink
Weise var som sagt först i sverige med chip men dom går under Itsfun´s märke.

Jurg är en annan person, andra chip, annan mjukvara, nämligen Powerchip som är ett tyskt bolag.

jaha det va nån som sa att det var samma så jag trodde det men det är jurg på powerchipp jag menade där syrrans kille lämnade in sin bil

2 594 Inlägg
5 januari 2007
Lanjin skrev:
Fanns en tråd tidigare som sa motsatsen ghostboy?
att killen hette jurgen och powerchipp har ju jûrg och magnus osm åker omkring.

Jag kan iaf rekomendera dom gott. passaten min vart piggare med deras chip

nu är jag inte me hur du menade?

Envis optimist
454 Inlägg
5 januari 2007
Greatsnyggo skrev:
Ja jag  vet inte det är ju billigare än alla andra 2500 kr  för chipp och 70 kh extra och lite mer Nm.......

Har väldigt svårt att tro att ett chip för 2500 bara det ska kunna öka 70 hk. Kolla t.ex på nodic hur mycket de byter och vad det kostar för att öka en 9-5:a från 220 till 300 hk.

saabtok
1 306 Inlägg
5 januari 2007
Trådstartare
Lindström skrev:
Greatsnyggo skrev:

Har väldigt svårt att tro att ett chip för 2500 bara det ska kunna öka 70 hk. Kolla t.ex på nodic hur mycket de byter och vad det kostar för att öka en 9-5:a från 220 till 300 hk.

Kollar du på  www.speedparts.se så är det samma  ökning där och där  byter de  styrboxen bara så de siffror stämmer  nog ganska bra de

Envis optimist
454 Inlägg
5 januari 2007
Greatsnyggo skrev:
Lindström skrev:
Greatsnyggo skrev:

Kollar du på  www.speedparts.se så är det samma  ökning där och där  byter de  styrboxen bara så de siffror stämmer  nog ganska bra de

Jo jag ser det men tycker ändå det låter konstigt. Men men det kanske är så ändå. Väldigt stor skillnad mellan olika företag iaf.
Senast redigerat av Lindström (5 januari 2007)

8 883 Inlägg
5 januari 2007
Frågan om dom olika trimföretagen har diskuterats i mängder av trådar,använd sök funktionen.

Men en bra regel vad gäller all typ av trim är att man får det man betalar...

Fotograf på tierpidag.se

1 827 Inlägg
5 januari 2007
70 hästar på ett chip???
Finns tre teorier från min sida.

1. SAAB gjort ett ruggigt dåligt jobb när dom mappade bilen från början.
2. Mappningen är på tok för riskabel att ha i en oöppnad motor (dvs med för mycket ladd, tändning mm mm)
3. Dom ljuger helt enkelt om effektsiffrorna.

Jag kan nästan garantera att det inte rör sig om punkt ett i alla fall.
Senast redigerat av Eisenhut (5 januari 2007)

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two

2 911 Inlägg
5 januari 2007
Finns också en lång diskussion, där Jurg själv deltar i STCS, läsvärt.
http://forum.saabturboclub.com/phpbb1/v … p?t=153971

8 883 Inlägg
5 januari 2007
Eisenhut skrev:
70 hästar på ett chip???
Finns tre teorier från min sida.

1. SAAB gjort ett ruggigt dåligt jobb när dom mappade bilen från början.
2. Mappningen är på tok för riskabel att ha i en oöppnad motor (dvs med för mycket ladd, tändning mm mm)
3. Dom ljuger helt enkelt om effektsiffrorna.

Jag kan nästan garantera att det inte rör sig om punkt ett i alla fall.

Svar på 1 Du tror inte att dom använder samma motor till 150Hk och 225Hk men med olika program? Som dom flesta biltillverkare gör.
Senast redigerat av Hamilton (5 januari 2007)

Fotograf på tierpidag.se

2 911 Inlägg
5 januari 2007
ghost_boy83 skrev:
jaha det va nån som sa att det var samma så jag trodde det men det är jurg på powerchipp jag menade där syrrans kille lämnade in sin bil

Jo, händer rätt ofta att folk blandar ihop dom.

Här står lite mer.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 05&p=5
Senast redigerat av Decibel (5 januari 2007)

Sök