Projekttråd Camaro -67 Bilen hämtad från lack. :D

kretslopp Mekaniker: stortruck, terminaltraktor, mobilkran
21 mars 2007 · 26 Inlägg

Vad blir det för färg?
Mattsvart kanske?  smile

http://hem.bredband.net/camarossrs/cam_10.jpg

Nöff!
Ugly_Kid_Joe Rivare
9 april 2007 · 11 Inlägg

Har projektet avstannat? Vore kul o se lite uppdatering, är ju ett coolt projekt!

Fiddey
9 april 2007 · 98 Inlägg

Ugly_Kid_Joe skrev:
Har projektet avstannat? Vore kul o se lite uppdatering, är ju ett coolt projekt!

Undrar med, hade vatt kul med nya bilder sad



/Fiddey~

Det man inte kan får man lära sig!
Volvo_Mannen Volvoskadad
9 april 2007 · 6 017 Inlägg

kommer nog bli en riktig pärla! big_smile

Jonas
Mäki Långsam Perfektionist
9 april 2007 · 4 800 Inlägg

Så jäkla fin den blir smile Tar det tid med fronten eller? smile

Audiot som råkat ut för Subarusjukan
Volvo_dud3
9 april 2007 · 8 Inlägg

Roligt med 60-tals amerikanare big_smile
Synd dock att det verkar fastnat sad
Kom och showa till Finland i sommar på American Car Meeting tongue Då skulle jag få se den IRL big_smile

The Volvo is Rolling again!
camaro67 Meister
9 april 2007 · 6 763 Inlägg

Det är inte helt döt. Men just nu håller jag på med bromsarna. Jag va tvungen att börja med de eftersom jag inte hade varken packningar till förknasaren eller tändkablar. Men jag har pillat dit lite el så det är snart dags för uppstart. Men idag har jag pillat dit "kylrören" till lådan. Det tog absolut onödig tid eftersom jag trodde att det va pluggat där så jag bort pluggen som satt otroligt dumt till.. När jag väl fick bort den såg jag att det inte va där röret skulle in. Men nu sitter rören där. Sedan har jag pillat dit ena grenröret(headers). Alla som har satt headers på en Camaro vet att på vänster sidan är det ett rent h*lvete att få dit det. Man måste trä det under ifrån. Men man måste hissa bilen ganska så högt för annars tar röret i backen när man ska vrida upp det. Iaf det va riktigt jävligt. När jag väl hade skruvat dit de så såg jag att de vart skit nära styrhuset så röret åkte bort igen.. Så imorrn ska vi värma på det och pressa in röret lite så det blir bättre frigång. Men det går framåt lite gran iaf..

Kretslopp: Det blir oranget med svarta stripes.

Volvo_dud3: Det blir inte någe åka till Finland i år. Blir nog inget Sverige heller. Det är så mycket kvar.. Men nästa år kanske man tar färjan över.

MVH David

Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
us-only
1 juni 2007 · 16 Inlägg

Hur går det med Camaron? Vore kul med en liten update smile

V8 är det enda som duger
camaro67 Meister
5 juni 2007 · 6 763 Inlägg

Jag ska försöka att uppdatera lite men de är ju så fruktansvärt svårt att få med sig kameran.. men nu sitter bakaxeln och kardanen på.. ska försöka fixa lite bromsar idag

MVH David

Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Volvo_Mannen Volvoskadad
20 september 2007 · 6 017 Inlägg

händer det nåt?

Jonas
Henrik_G Gokartförare och Skidåkare
20 september 2007 · 227 Inlägg

kom igen nu david... lite updates i denhär tråden:)

Nissan 200sx s13 "DDESIGN Drift Team" (1989)
Opel Omega B 2.5 "Rescue-Opeln" (1997)
camaro67 Meister
21 september 2007 · 6 763 Inlägg

Jag vet att jag är kass på att uppdatera.. Men de är så jävla svårt att få med sig en kamera..Men jag har nästan gjort klart indradningen.. Målat golvet och sprutat body på det. lagt in mattan och baksätet är i. Bara dörrsoidorna och stolarna kvar. Sen har jag gjort en del annat också. Bromsarna blev klara men sen såg jag att de va någe som va fel. Mmen de är inte klart än.. Men de händer lite iaf.

Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
bjornee Camaro owner
8 oktober 2007 · 18 Inlägg

Kan nog bli kanonfin den här bilen. Lätt den snyggaste bil som tillverkats. Håller på och renoverar en Camaro -71 just nu ja. Lycka till med bygget!

Children-Of-Bodom . : F a d e r a t o r : .
8 oktober 2007 · 5 042 Inlägg

trevligt projekt wink

C H E V R O L E T <3
camaro67 Meister
8 oktober 2007 · 6 763 Inlägg

Tackar. Jag kan säga att jag just nu håller på att sätta dit skärmen som jag har tagit bort för att komma åt elementet. Och det är ju någon som inte har tänkt till när de byggde bilarna. Jag vill gärna veta hur de gjorde när de byggde bilarna. Och så är stolarna i nu. Och kylarn är lackad och dit skruvad. Om någon vet var de finns bra elfläktar så kan de ju säga till. big_smile

Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Gustav
22 oktober 2007 · 317 Inlägg

frän förstabil:) lycka till med projektet! när ska den vara klar?

Vi kan billjud - www.brl.se - Vi kan billjud
camaro67 Meister
22 oktober 2007 · 6 763 Inlägg

Tackar. Den ska vara klar till våren är det tänkt så de gäller att ligga i i vinter

Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
svanstrom a
23 oktober 2007 · 414 Inlägg

Fy fan vad avundsjuk jag är på dig! Är min dröm typ att renovera upp en gammal camaro från 67-69 och sedan ha den. Riktigt roligt projekt mer update kommer bli skitbra det hära big_smile

hej
camaro67 Meister
23 oktober 2007 · 6 763 Inlägg

svanstrom skrev:
Fy fan vad avundsjuk jag är på dig! Är min dröm typ att renovera upp en gammal camaro från 67-69 och sedan ha den. Riktigt roligt projekt mer update kommer bli skitbra det hära big_smile

Jo det är ju många som säger att de är en drömbil.. Jag  kan säga att jag är kass på att uppdatera och sedan håller kameran på att ge upp. Men just nu håller jag på att koppla ihop elsystemet. Det är ju inte mycke jämfört med en modern bil men jag kan säga att det är tillräckligt.. hmm

Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
svanstrom a
23 oktober 2007 · 414 Inlägg

camaro67 skrev:

svanstrom skrev:
Fy fan vad avundsjuk jag är på dig! Är min dröm typ att renovera upp en gammal camaro från 67-69 och sedan ha den. Riktigt roligt projekt mer update kommer bli skitbra det hära big_smile

Jo det är ju många som säger att de är en drömbil.. Jag  kan säga att jag är kass på att uppdatera och sedan håller kameran på att ge upp. Men just nu håller jag på att koppla ihop elsystemet. Det är ju inte mycke jämfört med en modern bil men jag kan säga att det är tillräckligt.. hmm

Haha jo är ju som sagt det. smile Jo el är ju alltid jobbigt hehe, men fixa ny kamera o mer bilder! Vill så gärna se smile Inte många som har gamla jänkare som projekt här... wink

hej
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang