Bahco domkraft lyfter inte alls

El_Chefe
17 oktober 2023 · 5 Inlägg

Hej,

jag köpte en Bahco garagedomkraft 2.25 t på Jula förra året. Jag har inte använt den mer än att jag provade att den lyfte när jag monterat ihop den direkt efter köp. (https://www.jula.se/catalog/bil-och-gar … ft-005933/)

Nu tog jag fram den ur förrådet där den stått ett år, men den lyfter inte alls. Ingenting händer när jag använder pumphandtaget. Jag är helt novis på domkrafter. Vet bara att jag ska vrida pumphandtaget medsols tills det tar stopp, och sen pumpa. Vet inte alls varför det inte funkar.

Jag öppnade och fyllde på lite olja, men fortfarande ingenting. Det ser inte heller ut som att det läckt någon olja på golvet i förrådet.

Någon som kan guida mig i hur jag får den att fungera?

/David

Lucif3r
17 oktober 2023 · 2 223 Inlägg

Prova ställ en fot på lyftplattan med lite vikt bakom sig och se om den hoppar igång då. Har varit med om domkrafter som inte velat "starta" utan vikt på sig.

El_Chefe
17 oktober 2023 · 5 Inlägg

Lucif3r skrev:
Prova ställ en fot på lyftplattan med lite vikt bakom sig och se om den hoppar igång då. Har varit med om domkrafter som inte velat "starta" utan vikt på sig.

Tack. Testade, men det funkade dessvärre inte sad

Lucif3r
17 oktober 2023 · 2 223 Inlägg

Det var ju synd... ja då finns det väl inte så mycket att göra mer än att reklamera den. hmm

Mossan1
17 oktober 2023 · 2 869 Inlägg

Det ska vridas medurs till lätt åtdragen när det ska lyftas.  Medsols är samma sak, men....

Helt ihop bör den vara så gott som full av olja i behållaren. Kan ju vara missat på fabriken....

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang