530d. Dör oregelbundet, hela tiden vid gaspådrag. Svårstartad.

Sambjornsson
21 oktober 2023 · 2 Inlägg

Hej. Bmw e61 530d 04 automat
Min bmw är rätt så svårstartad och när han väl hoppar igång så kan han gå o trycka fullt med i 2 minuter fungerande sen börjar han. Han dör alltid vid gaspådrag och engine reduce power kommer upp. Sen även när jag väljer att smygköra så kan han dö när han känner för det men inte så jätte ofta (allt detta handlar om 10 min körning). Bränsle pumpen går hela tiden tills jag stänger av bilen eller han dör själv. Har bytt bränsle pump men på denna pump jag satte i fans det ej något bränsle filter på men det sket jag i o slängde i pumpen ändå. Har även för mej att när jag beställde pumpen så stod det att de va högre bränsletryck på den så tänker ifall han kanske får för mycket bränsle. Tillslut dog han o vägrade hoppa igång förutom på startgas. Då laddade jah på batteriet o bytte bränslefilter o då startade han o gick o trycka på me en bra stund. Men sen började detta samma visa igen. Då tänkte jag att mina batterier va dåliga o bytte dem men detta hjälpte ej. Blir fan tokig så snälla hjälp mej innan jag skrotar skiten, mvh

Jesper328
21 oktober 2023 · 2 377 Inlägg

Steg 1: läs ut felkoder.

Lågtryckspumpen går hela tiden när motorn är igång.
Sen så förstår jag inte varför du kör skiten  ur en bil som inte går som den skall, men men.

Up the RA
Sambjornsson
21 oktober 2023 · 2 Inlägg

Jesper328 skrev:
Steg 1: läs ut felkoder.

Lågtryckspumpen går hela tiden när motorn är igång.
Sen så förstår jag inte varför du kör skiten  ur en bil som inte går som den skall, men men.

Kör ej skiten ur den, iomed att den dör vid pådrag måste jag ju gasa för o se om det jag återgärda är hjälpt eller ej

eriksson91
18 april · 2 Inlägg

Hallå! Hittade du vad som va fel på bilen?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang