Volvo 2009 atraktor H-Can

Fasliam
10 februari · 4 Inlägg

Hej! Har haft min A-traktor i snart ett år nu och är sugen på att fixa så den går lite snabbare eller som en vanlig bil, men vill ju göra det på bästa sätt

Så skulle uppskatta om ni skulle kunna komma med tips.

Det är en manuell 2.0 som är spärrad med H-can hastighets regulator. Alla växlar tillgängliga.

Farthållaren funkar ibland upp i 50 sen slutar den kämpa och dör tills den åkt ner till 30km/h

Det är en plåtlåda som sitter på först sidan med 2 plomberingar vad händer om jag klipper en och får till gång till regulatorn, det finns väl en knapp där inne som gör att jag kan ändra spärrnings hastigheten?

Tips tack!

Low
10 februari · 3 315 Inlägg

Du behöver nog göra en fjärde tråd.

Jag vet exakt hur du ska gå tillväga!

- Ge dina bil nycklar till dina föräldrar och förklara att du tycker A-traktorern går alldeles för sakta. Och att du tar bussen istället.

Sedan börjar du satsa på övning körning med en riktig bil så du kan ta B-körkort direkt när du fyller 18 år. Precis som många andra.


Fördelen med detta är att du slipper kanske vänta tills du är 21 år för ta ett körkort om du åker dit, eller ännu värre att du kör ihjäl någon och kanske aldrig ser ett körkort. Samt man slipper se en tråkig nyheter angående A traktor olyckor.

Eller så fortsätter du åka din A-traktorer i 30kmh och njuter av att du får köra nästintill lika snabbt som någon med B körkort i stadstrafik. Där många misslyckas med sina uppkörningar.

Men du kunde ta en moped körkort för sedan stätta dig i en bil🤓

Welcome to sweden.

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
10 februari · 17 530 Inlägg

Tråd låst. Traktorn ska gå i 30 km/h. Inget annat /Mod

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang