Importerade bilar från Sydkorea

vicke909
14 april · 1 Inlägg

Hejsan!

Det är nämligen så att jag tänkte köpa en bil - som är importerad från Korea. Finns det någon som har erfarenhet angående detta och vad man bör tänka på för importerade bilar från Sydkorea? Säljaren nämner att dem bilarna där är liknande svenska bilar med radio och liknande, men att dem är mycket bättre omhändertagna i Sydkorea än i Sverige.

Undrar bara ifall någon av er har några synpunkter angående detta.

Tack i förhand

mvh

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
14 april · 17 502 Inlägg

vicke909 skrev:
Hejsan!

Det är nämligen så att jag tänkte köpa en bil - som är importerad från Korea. Finns det någon som har erfarenhet angående detta och vad man bör tänka på för importerade bilar från Sydkorea? Säljaren nämner att dem bilarna där är liknande svenska bilar med radio och liknande, men att dem är mycket bättre omhändertagna i Sydkorea än i Sverige.

Undrar bara ifall någon av er har några synpunkter angående detta.

Tack i förhand

mvh

"Säljaren säger". Säljaren vill bli av med skrotet... Kolla så att stolsvärme finns och att det är bra värme. Bilar sålda i norden brukar få lite kraftigare värmepaket. Är det en diesel avstår du köpet helt.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Utmarks-Loke
14 april · 5 845 Inlägg

Stolsvärme är bara standard i norden, i Korea var det förmodligen en del i någon form av lyxpaket och saknas därmed ofta. Men det känns ju inte direkt som något att hänga upp sitt bilköp på... Se till att det är en diesel, de kommer hålla värdet bättre i framtiden.

Brådhis * Voff voff *
14 april · 10 283 Inlägg

vicke909 skrev:
Hejsan!

Det är nämligen så att jag tänkte köpa en bil - som är importerad från Korea. Finns det någon som har erfarenhet angående detta och vad man bör tänka på för importerade bilar från Sydkorea? Säljaren nämner att dem bilarna där är liknande svenska bilar med radio och liknande, men att dem är mycket bättre omhändertagna i Sydkorea än i Sverige.

Undrar bara ifall någon av er har några synpunkter angående detta.

Tack i förhand

mvh

Är det en Koreansk bil...? Svensk bil? Tysk bil? Är det någon udda bil? Varför har man ens importerad en bil till Sverige från Sydkorea...?

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang