2603
Sök

Lackera om en hel bil ? Pris ?

BamZe84
14 mars 2007
Trådstartare
Tjenare,
Har en volvo 745a 90a TIC, som ja skulle vilja lackera om. Jag är ute lite efter pris uppgifter om någon vet vad de skulle kosta. Någon som har tips på bra lackerar som lackar svart ? färgen är Ocsean Blue....pris för lackering utom motoruttryme.

Tacksam för svar! Gärna Telefonnr till någon man kan ringa o prata med!

Mvh BamZe

Jag är en av dom, Busen på vägarna
277 Inlägg
14 mars 2007
man får det billigare om man gör grundarbetet själv..vart du än tänker lacka så säger alla lika dant!! det är bara o kolla telefonkatalogen så hittar du det du söker..lycka till

"If God doesn´t drive BMW, then why is the sky blue and white"

BamZe84
14 mars 2007
Trådstartare
Sheriffen_ skrev:
man får det billigare om man gör grundarbetet själv..vart du än tänker lacka så säger alla lika dant!! det är bara o kolla telefonkatalogen så hittar du det du söker..lycka till

Nja ja tror du har fel där, för en polack skulle ha 6000 me färg för att lacka om hela min bil, ett företag skulle ha 16000 plus moms för samma arbete!

så jag letar efter ngn som gör de privat och svart!

203 Inlägg
14 mars 2007
man får det man betalar för och kvalitet avgör alltid i slutänden, det syns polacken *s*

Dont drive faster then your guardian angels can fly

VeeDub
319 Inlägg
14 mars 2007
När jag lackerade min bil i Lund ville lackeraren själv göra allt för att kunna garantera ett bra resultat. Allt jag kunde göra var att plocka av plastdetaljer som inte skulle lackeras.

Jag ska dit o hämta goffen idag, tror jag. Kan höra med dem då.

10 287 Inlägg
14 mars 2007
Skall ni nödvändigtvis rekommendera billackerare som gör svartjobb - så ta det privat, inte här på forumet.

§8 Uppmaning till brott
Du får inte uppmana till brott eller sprida någon annan persons uppmaning till brott.

Göran
Moderator

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

BamZe84
14 mars 2007
Trådstartare
Sharky skrev:
Skall ni nödvändigtvis rekommendera billackerare som gör svartjobb - så ta det privat, inte här på forumet.

§8 Uppmaning till brott
Du får inte uppmana till brott eller sprida någon annan persons uppmaning till brott.

Göran
Moderator

Men shiit lol, känns de bra nu ? makt känsla ?

Saken är, finns de någon som lackerar i sitt garaget o vill tjäna en slant, så är de inget olagligt, så din "uppmaning till brott" e nog ute o cyklar lite!

1 256 Inlägg
14 mars 2007
BamZe84 skrev:
Sheriffen_ skrev:

Nja ja tror du har fel där, för en polack skulle ha 6000 me färg för att lacka om hela min bil, ett företag skulle ha 16000 plus moms för samma arbete!

så jag letar efter ngn som gör de privat och svart!

En Polack ja.. Men vet du vad..
Han täcker inte bilen och tejpar inget, han lackar allt.. inkl rutor/däck osv..
Sprutar alltså hela bilen..

Jag har hört flera såna skräckhistorier, trodde först det var ett skämt men fick se bilder på det hela och kan säga att jag blev rätt paff, så gör du förarbetet och rensa hela bilen och tejpa upp och täck allt som inte skall lackas, anlita en riktig lackerare och gör det inte svart så du får det riktigt gjort.

Mvh Jonni
Senast redigerat av Jonni (14 mars 2007)

BamZe84
14 mars 2007
Trådstartare
Aufan, de är så pass jävligt, ja då är de klart inte så skoj, om man hämtar bilen så har polacken "tonat" rutorna i samma färg som bilen wink

10 287 Inlägg
14 mars 2007
Du frågade explicit efter en lackerare som kunde lacka svart. Inte efter någon som "lackerar i sitt garaget o vill tjäna en slant".

Och ifrågasätter du min "maktkänsla" så får du kontakta Chrizz om det är så att du tycker att jag missbrukar min position som moderator.

Grejen här är det att det har tidigare förekommit liknande trådar där man har hängt ut firmor med namn och telefonnummer typ "ring till Putte på Slask&Lack tfn si och så, dom lackar gärna svart".  Sådant vill vi absolut inte ha här på forumet. Det är mot den bakgrunden som jag går in med pekpinnen.

Göran
Moderator

BamZe84 skrev:

Saken är, finns de någon som lackerar i sitt garaget o vill tjäna en slant, så är de inget olagligt, så din "uppmaning till brott" e nog ute o cyklar lite!

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

9 108 Inlägg
14 mars 2007
Jonni skrev:
En Polack ja.. Men vet du vad..
Han täcker inte bilen och tejpar inget, han lackar allt.. inkl rutor/däck osv..
Sprutar alltså hela bilen..

haha jasså alla polacker gör så? Herregud, och jag som trodde jag hade mycket fördomar tongue

Dum tråd för övrigt, man ska kunna ta en tillsägelse av en moderator som dessutom har rätt.

Du har ju hört med lackgubbar, någon av dom gör antagligen ett bra jobb, man får oftast vad man betalar för. Så det är ditt val smile

684 Inlägg
1 256 Inlägg
14 mars 2007
BamZe84 skrev:
Sharky skrev:

§8 Uppmaning till brott

Göran
Moderator

BamZe, det är precis lika olagligt som när en lackerare gör det svart, eftersom du utför ett arbete.. Finns massa regler kring det där, och jag vet att Göran vet vad han talar om.

Vill inte alls vara otrevlig, men ifrågasätt inte en moderators "makt" han är här för att hålla ordning och reda..
Senast redigerat av Jonni (14 mars 2007)

BamZe84
14 mars 2007
Trådstartare
RIGO-ROD skrev:
kan höra med han som lacka min bil,

Ja, de brukar alltid finnas gubbar som lackar bra i garaget, och tar betalt efter en rimlig peng wink

Sök