Biltema

MeloveGolf Vw trimmare
4 april 2007 · 2 995 Inlägg

AkkE skrev:

Lone Star skrev:
Jo visst finns det även saker som är ok. Saker där kvalité inte har någon som helst betydelse kan man givetvis köpa på biltema.

håller med till pricka!!

Och jag har sätt nu att dom säljer trimdelar till bilar som turbo m.m. och det är rätt skrämmande i mina ögon..hmm

"Motsavande" KKR330 annars hade man ju kunnat gjort sig ett kap men "motsvarande" = kopia...

BMW X3 "3.0i Vardagsbilen" (2004)
EvolutionIII
4 april 2007 · 459 Inlägg

Man får ju vad man betalar för, istället för att folk snackar skit om biltema te 100%, men gefan i och handla där då, ingen som tvingar er. deras turbos skulle jag gissa på att det inte är någe fel på, märket är ju av garret så...
Sj tycker jag att delar till bilen osv, varför inte handla där?, funktar helt ok om du inte tävlar med bilen, då kan du väl kosta på dig lite mer kvalité delar.

tack för mig ///Dennis

PeppeVectra Peppe Vectra
4 april 2007 · 1 076 Inlägg

Master_J skrev:
Vad tror ni om reklamen här på sidan då? Dom har börjat sälja turbos och wastegates..

kan ju börja fundera lite på om dom menar allvar eller om dom skrivit fel.

"Turbo
Fabriksnya turboaggregat för personbilar. Utsatta delar på turbon tillverkade av högkvalitativt NiCr K18C-material, mycket motståndskraftigt mot arbetstemperaturer upp till 1100 °C. Högkvalitativt trycksmorda CuSn-glidlager för upp till 18000 rpm. Integrerad dynamisk balansering för bästa prestanda. Levereras utan packningssats."

VECTRA ENEM Sport
#1 Steve Blyfot
Nissan King Cab Navara "BIG KING" (2006)
FireTraXX DFFL
4 april 2007 · 9 020 Inlägg

gamlingen skrev:
Köp en märkes turbo och kör skiten ur den... sen köper du en Biltema och kör precis likadant.. först då kan du jämföra kvalite,,, inte annars. snacka inte skit förräns man vet hur det funkar,,

Varför skulle jag vilja köra skiten ur en märkes-turbo?
Den hamnar ju i A4:an, Ifall jag köpt en Biltema-turbo så hade jag slängt i den i en gammal rishög och kört isönder den.
Jag har inte sagt något om kvalitén på den, så du behöver inte bli upprörd.
Dock så litar jag inte så mycket på deras turbo att jag velat lägga in den i min vanliga bil.
(Ifall du inte märkte det, så smög jag in en pik om min uppfattning om kvalitén nu)

EDIT:
Men eftersom att jag inte har någon erfarenhet av den, så tänker jag inte säga: Den e piss.
Utan jag säger: Jag tror den är piss.

Senast redigerat av FireTraXX (4 april 2007)

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Lone Star
4 april 2007 · 1 231 Inlägg

FireTraXX skrev:

gamlingen skrev:
Köp en märkes turbo och kör skiten ur den... sen köper du en Biltema och kör precis likadant.. först då kan du jämföra kvalite,,, inte annars. snacka inte skit förräns man vet hur det funkar,,

Varför skulle jag vilja köra skiten ur en märkes-turbo?
Den hamnar ju i A4:an, Ifall jag köpt en Biltema-turbo så hade jag slängt i den i en gammal rishög och kört isönder den.
Jag har inte sagt något om kvalitén på den, så du behöver inte bli upprörd.
Dock så litar jag inte så mycket på deras turbo att jag velat lägga in den i min vanliga bil.
(Ifall du inte märkte det, så smög jag in en pik om min uppfattning om kvalitén nu)

EDIT:
Men eftersom att jag inte har någon erfarenhet av den, så tänker jag inte säga: Den e piss.
Utan jag säger: Jag tror den är piss.

Helt rätt. Ingen som säger att den ÄR skit. Men med tanke på deras kvalité på andra saker (återigen egna erfarenheter) så är det klart att man tvivlar på att det skulle vara en kvalitets turbo.

Men som vissa säger här fungerar ju mycket från biltema på vardagsbilen eller om man ska sniktrimma någon gammal hög. Men på lite värre bilar skulle jag undvika biltema.

Mitt projekt: Evo III
Eclips3 Lidhultare.
4 april 2007 · 325 Inlägg

håller med lone star! jag har inte heller nämt att det varit nå ren skit men jag hade inte heller valt att sätta biltema saker på en bil som är värd mer än biltema... biltema är andra hand saker! typ nåt man skulle kunna sätta på en lite risigare bil!

-Twiajävlen-
EvolutionIII
4 april 2007 · 459 Inlägg

Sorry om jag lät upprörd, tycker bara att det är synd att alltför många klandrar ner på biltema, just för dom är en lågpriskedja.

NmRi Drifttekniker
4 april 2007 · 224 Inlägg

Ojoj.. En biltema tråd ! smile Verkar som att det kan diskuteras i evigheter hurvida biltema är ok eller inte.
De saker som jag köpt där har hållt god kvalité och har kostat en bråkdel av vad många andra likvärdiga "märkesprylar" skulle kostat.  Visst får man sålla en del som hos alla lågpriskedjor.. allt är inte bra, men om man handlar med sunt förnuft så blir man nöjd.

hekas
4 april 2007 · 67 Inlägg

Ja har köpt bromsskivor och klossar dom håller då bra iaf..Blev bra resultat på bes med..

Volvo v70 "R design" (2010)
Jerry Reparatör
4 april 2007 · 306 Inlägg

Biltema är väl ungefär sak samma som mds.
Alltså man får vad man betalar för.

Nu stack man kanske ut hakan för mycket.big_smile

Senast redigerat av Jerry (4 april 2007)

Xal3 Bilplåtslagare
4 april 2007 · 160 Inlägg

jag har köpt både de ena å de andra där och jag tycker det funkar precis likabra som allt annat.. visst endel grejer kanske inte har samma livslängd men sen så kan man ju köpa 5 st där. så det jämnar nog ut sig big_smile sen är det klart att med mycket får man vad man betalar för..
tycker det är ett bra alternativ om man har variant tunnare plånbok big_smile

Hellre frisk och rik än sjuk och fattig!
träffansvarig och styrelse medlem på
www.draminbil.nu
Nissan s14a (1998)
twin_cam Smålänning
4 april 2007 · 7 877 Inlägg

Jag har inga dåliga erfarenheter av biltema. Jag och några polare köpte högtalare där till en gammal bil vi höll på med, och dom lät riktigt bra.

Turboaggregaten skulle jag nog våga sätta i en bruksbil, men då en lite äldre, typ volvo 240/740 tic, saab 900/900 turbo, som inte är så känsliga som en ny motor. Det är säkert inte dålig kvalité, men till nyare bilar ska man köpa originaldelar.

Till turbokonvertering så borde dom vara perfekta!

Angående artikeln så menar dom nog 180 000 rpm och inte 18 000.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
GranatMagnuS Scania, javisst.
4 april 2007 · 237 Inlägg

Första Biltema 12" som kom, 300påhittade watt men still going strong. Jomän. Bra skit !

Men nog ska jag fara och handla lite turbin av dem, montera på volvon, gasa och sen berättar jag vad som hände smile




/john



Edit: förbannadestavfel.

Senast redigerat av GranatMagnuS (4 april 2007)

Rubbster Rekondare
4 april 2007 · 236 Inlägg

Vad jag har hört så har Biltema bättre bromsskivor än vad Volvo har och så kostar de under halva priset oxå smile å de rostar inte lika fort som volvo original skivor gör.

95% av sveriges kvinnor har ett bra sexliv.. resten hinner jag inte med!
Woogensea Volvoturbo For Life
4 april 2007 · 366 Inlägg

Haha...! jaja....i mina kretsar kallas dom för "Feltema"...Jo, inte fan köper man reservdelar där om de ska va seriöst....kanske nån glödlampa å sånt där krafs....Jag menar, precis som ovanstående sa, skulle du sätta in en Turbo från biltema i DIN bil? Nä just de....tänkte väl de....

En gång Volvo, Alltid Volvo
Volvo V70N T5 "Silverpilen" (2001)
THEBADGUY Gorgilus addictus
4 april 2007 · 4 737 Inlägg

De enda jag köper på biltema är deras verktyg! De är ett av dom bästa verktygen jag har smile, Mycket för att dom har riktigt bra garanti på sina verktyg OCH dom håller mycket bättre än man tror wink

Allt för den där jävla hatten!
Hyundai i20 MHEV "Mild" (2021)
Tubaisten Furir
4 april 2007 · 18 Inlägg

Jag har köpt mycket av biltema och verktygen e mycket bra. Det jag inte gillar var deras sprayfärger innehåller bara massa lösningmedel DYRT

En stor bil ÄR större än en vanlig bil
PeppeVectra Peppe Vectra
6 april 2007 · 1 076 Inlägg

twin_cam skrev:
Jag har inga dåliga erfarenheter av biltema. Jag och några polare köpte högtalare där till en gammal bil vi höll på med, och dom lät riktigt bra.

Turboaggregaten skulle jag nog våga sätta i en bruksbil, men då en lite äldre, typ volvo 240/740 tic, saab 900/900 turbo, som inte är så känsliga som en ny motor. Det är säkert inte dålig kvalité, men till nyare bilar ska man köpa originaldelar.

Till turbokonvertering så borde dom vara perfekta!

Angående artikeln så menar dom nog 180 000 rpm och inte 18 000.

ska minsan smyga innom å kolla på biltema imorgon å se vad de stårpå emballaget till en stressfläckt.

18 000 rpm är ju absolut inget å hänga på en motor.

VECTRA ENEM Sport
#1 Steve Blyfot
Nissan King Cab Navara "BIG KING" (2006)
calibran Professor
6 april 2007 · 126 Inlägg

köpte bromsbelägg från biltema en gång och lossnade själva belägget från plattan - det va ju inte så kul.
Jag håller med om att deras färger suger fett, ingen som helst täckning i färgerna.
Det jag köper på biltema är typ glycol, motortvätt, bromsrengörning och sådana saker, verktyg, kabelskor, och så klart en kokt korv i bröd på väg ut..

Heavens_Gate
6 april 2007 · 543 Inlägg

Inga bra erfarenheter av dom.
En rad svordomar flyger ut en när man tar i så mycket med en nyinköpt ringnyckel att det går av i skaftet och man tjongar överläppen rätt in i kicken på den gamle zundappen. Så där handlar jag aldrig igen efter det.

MVH

min och kompisens projekttråd!! Rusvagnen al´a Jägermeister!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 17&p=1
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang