Hur dämpar man dunket?

haxer Proljece?
22 april 2007 · 1 464 Inlägg

Hejsan har en vw polo 6n med mds 10" bas och slutsteg. När jag spelar så skakar hela bakluckan och hela vägen fram till motorhuven kan man dämpa detta eller ta bort det helt eller får man leva med det?

Volvo duger till å plocka potatis och skörda med.
Ta bort parabolen på skuffen om du vill slippa alla fåglar!
Malmoe SSS -12
22 april 2007 · 3 217 Inlägg

Du kan lägga asfaltsmattor, dynamat eller resonansplattor i dörrar och baklucka...

Men det kommer alltid att skaka från bakluckan sålänge du har registreringsplåt och alternativt torkarmotor där bak! Annars är det diverse ljuddämpande material som fästs på insidan av plåten...

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu
Suzuki Swift Sport "ZC32S" (2012)
haxer Proljece?
22 april 2007 · 1 464 Inlägg

Jaha synd jue ... hur fixar man nummerplåten var får man lov att ha den? Kan man köpa eller klippa bort nått så man kan fästa den nån annanstans?

Volvo duger till å plocka potatis och skörda med.
Ta bort parabolen på skuffen om du vill slippa alla fåglar!
sprox
22 april 2007 · 425 Inlägg

TRyck in ngt mjukt bakom..ska funka  roll

Hur kan ett gott skratt förlänga livet om tiden går fortare när man har roligt ¿-?
Volvo 940 Turbo "Nian" (1995)
Malmoe SSS -12
22 april 2007 · 3 217 Inlägg

haxer skrev:
Jaha synd jue ... hur fixar man nummerplåten var får man lov att ha den? Kan man köpa eller klippa bort nått så man kan fästa den nån annanstans?

Det ska ju inte vara förbjudet att ha den hängandes i två trådar i bilen, sålänge den syns ut utan problem... Tror jag! wink

Annars kan det gå att dämpa det lite lätt genom att sätta distansringar bakom plåten mellan själva bakluckan och reg.plåten.

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu
Suzuki Swift Sport "ZC32S" (2012)
haxer Proljece?
22 april 2007 · 1 464 Inlägg

Aha smile vart kan man hitta dämpande material och distansrignar?

Volvo duger till å plocka potatis och skörda med.
Ta bort parabolen på skuffen om du vill slippa alla fåglar!
bojboj
22 april 2007 ·

Jag köpte 10 pack tvättsvampar på biltema (utan schampoo) och tryckte in mellan dörrarna det funar sisådär. nån som vet vad ljuddämpningsmatta kostar på en höft??

decib3L Körv
22 april 2007 · 3 535 Inlägg

bojboj skrev:
Jag köpte 10 pack tvättsvampar på biltema (utan schampoo) och tryckte in mellan dörrarna det funar sisådär. nån som vet vad ljuddämpningsmatta kostar på en höft??

Det lär ju samla vatten.

Vatten = Rost.


Men du kanske löst det på något sätt smile

Truckdriving Man
silverbird
22 april 2007 · 666 Inlägg

nummerplåten kan du försttesta att köpa en ny regplåtshållare, sen så kör du silikon i hållaren, smäller dit skylten, och litta silikon där hållaren har kontakt me plåten, låt torka, sen är det bara att smälla på, det funkade för maj, inte så möe skrammel där ifrån iaf:P

Mr_Gear Biltokig
22 april 2007 · 870 Inlägg

Ljuddämpningsmatta säljs i en hög olika tjocklekar & varianter på Biltema... Och det är ju biltema så det kostar inte många kronor tongue

Volvo: Built to protect Volvo drivers from other Volvo drivers.
Saab 900S "Aero" (1991)
Bullo Mazda 3 MPS, bilder på gång!
22 april 2007 · 1 852 Inlägg

decib3L skrev:

bojboj skrev:
Jag köpte 10 pack tvättsvampar på biltema (utan schampoo) och tryckte in mellan dörrarna det funar sisådär. nån som vet vad ljuddämpningsmatta kostar på en höft??

Det lär ju samla vatten.

Vatten = Rost.


Men du kanske löst det på något sätt smile

tänkte det samma

man lever bara en gång så lev väl!
Kettunen
22 april 2007 ·

Jag använder vanlig isolering för tak/väggar. Funkar kanon!

badboll
22 april 2007 · 93 Inlägg

Asfaltsmatta är grymt bra.
Satte sånt på undersidan av plåten på bagageluckan på mercan och allt vibrerande försvann smile

Tykoo bilmekaniker
22 april 2007 · 121 Inlägg

håller med föregående talare, asfaltsmatta/bitumenmatta gör verkligen susen. jag köpte två plattor på mekonomen för 40 spänn st. det gjorde en jäkla skillnad.

Lindberg88
22 april 2007 · 1 418 Inlägg

Köp en reg skylts dekal, inte lagligt men då slipper du ju skrammlet ifrån den iaf

Säger precis som jag tycker och tänker! Har alltid gjort och kommer alltid att göra det :)
Yttrandefrihet på Garaget.org? Nej tydligen inte.
vman_85
22 april 2007 · 87 Inlägg

nois killer kan ju vara en idé

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang