Nu till svaret du vill höra,
Det är "lätt som fan", byta lager och kolvringar? Inte om de inte är paja
![smile](img/smilies/smile.png)
Köp turbo och grenrör från volvoturbo, kan man hitta från 1000kr på blocket.
Sen skaffar du lämplig IC och rör/slangar. Jag förutsätter att du ska göra allt själv och att du har svets. Svetsa ett nytt avgassystem lr bara en downpipe till turbon. Svetsa tryckrör.
Du behöver varken kompsänka lr ändra tändning. Möjligen att du kan optimera tändningen efteråt, ställa tillbax den lite.
Nu återstår bara soppan, det finns massor olika lösningar. Antingen kör du med startspridare och tryckvakter. Lr kör du med större spridare och/lr annan BTR (nackdelen är att den kommer gå fett på låg/mellanvarv =dra massa bensin).
lr så skaffar du ett piggybackstyrsystem kostar ca 3000kr och mappar om med större spridare.
Laddar du inte mer än 0.5-0.6 behöver du inte bry dig om något mer. Du behöver kanske inte stampa koppling i 5000rpm men tar du de bara lugnt vid växlingarna så håller de.
Jag kan säkert glömt något, jag är trött.
/En som precis turbokonverterat en Ford med succes.