3073
Sök

chiptrim till volvo 740 glt ?

ninja_escort
20 oktober 2005
Trådstartare
#1
tjena hur mycket hk får man med ett chip i en 88- 740 glt ej kombi och manuell.. ? nån som vet, och hur går dem e dem nå roliga o köra ??

236 Inlägg
20 oktober 2005
#2
du får inte ut nå mkt om du inte har turbo ..

Saab ng900 Steg 3+

ninja_escort
20 oktober 2005
Trådstartare
#3
GLT, det är inte turbo eller ??? =S

ninja_escort
20 oktober 2005
Trådstartare
#4
den är väl bakhjulsdriven i alla fall ???

10 287 Inlägg
20 oktober 2005
#5
88 GLT (8V antar jag då att du menar, finns även 88b GLT 16V) har LH2.2 sprut som det troligen inte finns chip att uppbringa till.

Och ja , GLT är ett utrustningspaket på sur 113 Hkr (116?) sugis.....

/Göran

ninja_escort skrev:
GLT, det är inte turbo eller ??? =S

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

ninja_escort
20 oktober 2005
Trådstartare
#6
den har 159 hk original ? =S asså jag trodde att det där gl T:et stod för turbo haha =S aja, nu får man ju skämmas !! haha

10 287 Inlägg
20 oktober 2005
#7
159Hkr. OK, då är det en 1988b GLT 16V.

Dom chippar man inte. Man klipper remmen till balansaxlarna, höjer tändningen tre grader med ett specialtrick och byter till elfläkt så vart den helt plötsligt betydligt piggare.

/Göran

ninja_escort skrev:
den har 159 hk original ? =S asså jag trodde att det där gl T:et stod för turbo haha =S aja, nu får man ju skämmas !! haha

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

ninja_escort
20 oktober 2005
Trådstartare
#8
mycket piggare lr ba piggare ?? vart ju en aning förvirrad =S haha trodde ju de var turbo i den sad

10 287 Inlägg
20 oktober 2005
#9
OK då....
Den blir lite piggare...säg 10Hkr + högre topphastighet när man tar bort den mekaniska fläkten.

Mycket piggare i min värld är att kliva upp till i alla fall 300Hkr.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

ninja_escort
20 oktober 2005
Trådstartare
#10
hehe okey, men är det är bra köp då ? den har gått 18 tusen mil och är 99,9 procent rostfri, ska byta den mot min merca smile kanske.. hrmm..

10 287 Inlägg
20 oktober 2005
#11
18000mil? Har den stått på museum?

Är den i bra skick så, och kamrem och spännrullar bytta (med kvitto tack) så är det helt ok fordon.
Kan säljaren inte visa att rem är bytt - pruta vad bytet kostar, för detta är ändå det första man vill göra på en sån hink.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

ninja_escort
20 oktober 2005
Trådstartare
#12
hehe han kan dokumtera miltalet med besiktingspapper sa han, remmar och sådant har jag inte frågat om, ska titta på den på lördag, men den verkar fin, men jag ville ju byta för ja trodde de var turbo i den och att den kanske var lite mer trimmvänlig.. mercan e ju säckpotatis sad

735 Inlägg
20 oktober 2005
#13
En 159 hk 740 Glt går jämt med min trötta 320 130hk.... Köp nått annat om du vill ha en pigg bil, om 740, köp turbo

Det jag vill få fram är att 159hk låter "mycket" men i själva verket så är det en tung bil=seg. Sen är dom inte sådär jätteroliga att köra på kurviga vägar en 740.

Är ungefär som att jämföra farsans 525:a 1830kg med 192hk mot min 320 130hk 1200kg, dom går också jämt. Den drar 320n lite 150+ bara tack vare effekten + högre toppfart.
Senast redigerat av tobee (20 oktober 2005)

ninja_escort
20 oktober 2005
Trådstartare
#14
okey, tackar behåller mercan smile

xPuffra
196 Inlägg
20 oktober 2005
#15
enligt KG så får du 15hk om du chippar din 16ventilare... ingen ide å köpa d.. ta bort balansaxelremmen å porta å plana så ska du se att den blir piggare..


40 Inlägg
23 oktober 2005
#16
ninja_escort skrev:
okey, tackar behåller mercan smile
köp en valig gl med insprut 88 el nyare o byt kam min 245 gl ger glt 16 v motorn i en 745 fett spö


Mr White
1 072 Inlägg
23 oktober 2005
#17
badblack skrev:
ninja_escort skrev:
okey, tackar behåller mercan smile
köp en valig gl med insprut 88 el nyare o byt kam min 245 gl ger glt 16 v motorn i en 745 fett spö
Lär har varit en klåpare som körde 745an =P


677 Inlägg
23 oktober 2005
#18
240 GLT har mindre hk men går bättre. Har bara 8 ventiler (färre som kan gå sönder)  som håller bättre + att den är välbalanserad både som sladdbil och bruksbil. Medans 740 är så lätt bak att den både är dålig som busbil och bruksbil.
Alla 740 GLT är 16v!
Sen om det är 4växlat + overdrive??! Så se skaffa en med 5 växlad låda. OD är kul ett tag, men fan så mycket slöare!

10 287 Inlägg
23 oktober 2005
#19
Ehhh...ugh....

740GLT = 8 Ventilare med utrustningspaket
740GLT 16V = 16 ventilare

/Göran


BoraV6 skrev:
240 GLT har mindre hk men går bättre. Har bara 8 ventiler (färre som kan gå sönder)  som håller bättre + att den är välbalanserad både som sladdbil och bruksbil. Medans 740 är så lätt bak att den både är dålig som busbil och bruksbil.
Alla 740 GLT är 16v!
Sen om det är 4växlat + overdrive??! Så se skaffa en med 5 växlad låda. OD är kul ett tag, men fan så mycket slöare!

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

40 Inlägg
24 oktober 2005
#20
det var inte en klåpare som körde 745an... men den har od jag har 5 vxl o lite trimm enligt mig så är volvos b230a,e,f världens absolut bästa motorer
b234 som 16 valven så fint heter är bara ren skit...



Sök