Lagren är inte sämre eller bättre än i någon annan bil. Däremot mängen av olja samt underdimensionerad kylning av oljan gör tyvärr att oljan blir för varm och tappar sin smörjande förmåga och lagren slits. Detta sker ofta på de bilar som pressats hårt, motorväg/autoban längre sträckor.
Årsmodell 89 -> 90 har aningens mindre bromsar än nyare årsmodeller. Dessa modeller har även, i orginalutförande, en felaktig böj på oljetrycksröret till turbon. Detta byts oftast ut vid turborenovering/byte (som de flesta 200sx har råkat ut för efter 10-13k mil).
Årsmodell -89 har andra stolar än nyare modeller.
89-90 har även annat utseende på front och ratt.
Kolla efter rost på bagageluckan om orginalvingen sitter kvar. Kolla rost i trösklar om modellen har taklucka. Kolla även efter rostiga balkar. Nissans rostskydd i början av 90talet var en av de sämsta.
Hittar du en fin orginalbil, eller en bil med mycket service historia och där ägaren kan garantera eventuella renoveringar så har du en mycket rolig bil. Mycket bang for the buck
Styling finns det massvis av.