3511
Sök

köpråd: nissan 200sx

med lem
1 925 Inlägg
18 november 2007
Trådstartare
#1
tjena !

ska köpa mig en nissan 200sx men vill ha lite info om dom, ,, har hört att lagrena i motorn inte är något att hurra för ?

är det några spciella årsmodeller man inte ska köpa ?

finns det mycket styling ? ska vara driftstylad

som sagt smile all info smile

all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !

Asgammal medlem.
2 246 Inlägg
18 november 2007
#2
_fillan_ skrev:
tjena !

ska köpa mig en nissan 200sx men vill ha lite info om dom, ,, har hört att lagrena i motorn inte är något att hurra för ?

är det några spciella årsmodeller man inte ska köpa ?

finns det mycket styling ? ska vara driftstylad

som sagt smile all info smile

gå in här och kolla www.200sx.nu

men välkommen i gänget..du gör ett bra val
Senast redigerat av maximus (18 november 2007)


Galen
849 Inlägg
19 november 2007
#3
www.s13.se också väldigt bra forum;)

Min bmw 325 touring som ska sugtrimmas! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=191202

terazzi
19 november 2007
#4
Köp nya vev/ramlager från ACL
Köp ny Intercooler då orginalet inte är mycket och hurra för..
Köp även en oljekylare,setrab har 19 raders som borde räcka ett tag!
Styling,oändligt wink
1992 års modell wink snyggast av dem,samt lite skillnad interiör och sånt smile
Vad  ska du ha bilen som? Drift specad?

1 703 Inlägg
19 november 2007
#5
Lagren är inte sämre eller bättre än i någon annan bil. Däremot mängen av olja samt underdimensionerad kylning av oljan gör tyvärr att oljan blir för varm och tappar sin smörjande förmåga och lagren slits. Detta sker ofta på de bilar som pressats hårt, motorväg/autoban längre sträckor.

Årsmodell 89 -> 90 har aningens mindre bromsar än nyare årsmodeller. Dessa modeller har även, i orginalutförande, en felaktig böj på oljetrycksröret till turbon. Detta byts oftast ut vid turborenovering/byte (som de flesta 200sx har råkat ut för efter 10-13k mil).
Årsmodell -89 har andra stolar än nyare modeller.
89-90 har även annat utseende på front och ratt.

Kolla efter rost på bagageluckan om orginalvingen sitter kvar. Kolla rost i trösklar om modellen har taklucka. Kolla även efter rostiga balkar. Nissans rostskydd i början av 90talet var en av de sämsta.

Hittar du en fin orginalbil, eller en bil med mycket service historia och där ägaren kan garantera eventuella renoveringar så har du en mycket rolig bil. Mycket bang for the buck big_smile

Styling finns det massvis av.


www.kudoz.se
3 802 Inlägg
19 november 2007
#6
1. skaffa oljekyl
2. skaffa 300zx/skyline bromsar (bult on och skivorna borras bara om till rätt bultmönster)
3. Skaffa FMIC
4. Skaffa sänksats/coilovers
5. montera öppetfilter
6. montera 2.5/3" avgassystem
7. montera större turbo
8. montera dubblaavgaskammar
9. montera bättre bränslepump
10. montera chip
11. montera uppsvarvad/större luftmängdmätare
12. montera 444 gtr spridare (bult on)

något sådant, inte nödvändigtvis i den ordninen.


med lem
1 925 Inlägg
19 november 2007
Trådstartare
#7
tack för svaren smile bra med info smile

http://www.blocket.se/vi/13837750.htm?ca=22_s den är jag väldrigt sugen på, verkar som ett bra utgångobjekt

all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !

Dr Snuggles
956 Inlägg
19 november 2007
#8
_fillan_ skrev:
tack för svaren smile bra med info smile

http://www.blocket.se/vi/13837750.htm?ca=22_s den är jag väldrigt sugen på, verkar som ett bra utgångobjekt

Bara att köpa! big_smile Grymt kul bil för dom pengarna (även på vintern wink hehe.)
Synd bara att jag blev påkörd med min, annars skulle jag nog fortfarande haft kvar den big_smile

- "Lämnar dig lika förvirrad som fyra blinda flator i en fiskaffär"

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
Evolution Garage
1 299 Inlägg
19 november 2007
#10
sportbil som gått 20-24k mil... och gamla modellen... nja på tok för högt pris. Sikta på en i originalskick. Många smackar dit ett par fina fälgar å sen dubblar priset.

Sky´s the limit...

7 120 Inlägg
19 november 2007
#11
Rushman skrev:
sportbil som gått 20-24k mil... och gamla modellen... nja på tok för högt pris. Sikta på en i originalskick. Många smackar dit ett par fina fälgar å sen dubblar priset.

Jag tycker han har misslyckats för de där fälgarna är inte direkt vackra wink

Asgammal medlem.
2 246 Inlägg
19 november 2007
#12
sir_daniel skrev:
1. skaffa oljekyl
2. skaffa 300zx/skyline bromsar (bult on och skivorna borras bara om till rätt bultmönster)
3. Skaffa FMIC
4. Skaffa sänksats/coilovers
5. montera öppetfilter
6. montera 2.5/3" avgassystem
7. montera större turbo
8. montera dubblaavgaskammar
9. montera bättre bränslepump
10. montera chip
11. montera uppsvarvad/större luftmängdmätare
12. montera 444 gtr spridare (bult on)

något sådant, inte nödvändigtvis i den ordninen.

glöm inte höja laddet..men alltså var nånstans frågar han om trimning?..
det du har skrivit verkar som man "måste" ha för att bilen ska fungera..
min är till salu..45000kr


www.kudoz.se
3 802 Inlägg
med lem
1 925 Inlägg
19 november 2007
Trådstartare
#14
maximus skrev:
sir_daniel skrev:
1. skaffa oljekyl
2. skaffa 300zx/skyline bromsar (bult on och skivorna borras bara om till rätt bultmönster)
3. Skaffa FMIC
4. Skaffa sänksats/coilovers
5. montera öppetfilter
6. montera 2.5/3" avgassystem
7. montera större turbo
8. montera dubblaavgaskammar
9. montera bättre bränslepump
10. montera chip
11. montera uppsvarvad/större luftmängdmätare
12. montera 444 gtr spridare (bult on)

något sådant, inte nödvändigtvis i den ordninen.

glöm inte höja laddet..men alltså var nånstans frågar han om trimning?..
det du har skrivit verkar som man "måste" ha för att bilen ska fungera..
min är till salu..45000kr

din borde ju inte heller vara värd 45000 ? om den andra itne var värd 39 ?

all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !

Asgammal medlem.
2 246 Inlägg
19 november 2007
#15
_fillan_ skrev:
maximus skrev:
sir_daniel skrev:
1. skaffa oljekyl
2. skaffa 300zx/skyline bromsar (bult on och skivorna borras bara om till rätt bultmönster)
3. Skaffa FMIC
4. Skaffa sänksats/coilovers
5. montera öppetfilter
6. montera 2.5/3" avgassystem
7. montera större turbo
8. montera dubblaavgaskammar
9. montera bättre bränslepump
10. montera chip
11. montera uppsvarvad/större luftmängdmätare
12. montera 444 gtr spridare (bult on)

något sådant, inte nödvändigtvis i den ordninen.

glöm inte höja laddet..men alltså var nånstans frågar han om trimning?..
det du har skrivit verkar som man "måste" ha för att bilen ska fungera..
min är till salu..45000kr

din borde ju inte heller vara värd 45000 ? om den andra itne var värd 39 ?

min är trimmad osv..har gått 12000mil och nyare


1 703 Inlägg
19 november 2007
#16
2005 fick jag 49000:- för min -90:a, och det tyckte jag var bra betalt.
18"hjul
saab 9k IC
walbropump
steg2chip
3" avgas + 3"dp
öppet filter med avskärmning
nybytt turbo
nybytta subframebussningar
stereo med slutsteg och baslåda
vita mätartavlor

+ massa andra grejjer

Det finns ett så stort utbud av 200sx, så betala inte för mycket, utan åk runt och provkör olika ex.



Sök