projekt- Ful golf blir fin? / Kvaddad, renoverad. (((SÅLD)))

RPMDennis
19 februari 2008 · 319 Inlägg

Detta kommer bli skit bra smile Måste bara kolla va drar den?  Funderar på att köpa första bilen och kollar på golf men vet inte riktigt vilken man ska välja nåt du kan tipsa om? Ha de bra smile

JolliW
19 februari 2008 · 255 Inlägg

De här ser ju bra ut, snygga fälgar..smile

Audi A4 Quattro
agrrrr
19 februari 2008 · 26 Inlägg

måste bara säga att jag är imponerad av dig! Att du orkar lägga ner så mycket energi på en gammal Golf! Kul att se!!
Lycka till med fortsättningen.

MVH//Anders

Untz Untz Baby!!
M-SR
ts85
20 februari 2008 · 729 Inlägg

Roligt att se att du räddar en gammal Golf!! smile Riktigt bra jobb du gör... Blev lite imponerad av hur pass bra du lyckats med lackandet, man ser ju inga nyansskillnader alls...

GurraG INGET ANNAT!!
20 februari 2008 · 1 725 Inlägg

jag är imponerad.. du har lyckats mycke bra med att fräscha upp den

Niotusen
20 februari 2008 · 272 Inlägg

Riktigt bra jobbat, fortsätt meka nu så vi som sitter här utan garage har något at titta på!

Sierra-döbel
Nissan Terrano "2.7 TD" (1991)
Peugeot 205 GTi "1.9" (1991)
Peugeot 205 GTi "mi16" (1989)
mellowd Drop Shop
20 februari 2008 · 926 Inlägg

najs!
men lacka grillen grön och ta bort tejpen..

Genuine VeeDub
20 februari 2008 · 319 Inlägg

mellowd skrev:
najs!
men lacka grillen grön och ta bort tejpen..

Nej, nu har du fel. Låt ribborna vara svarta o lackera lampinsatsen svart! Kommer lira gött med alla andra mörka detaljer du har.

Dock måste du ta bort tejpen o spackla igen halvcirklen från vw-emblemet.

Hasselstrom
14 mars 2008 · 796 Inlägg

RPMDennis skrev:
Detta kommer bli skit bra smile Måste bara kolla va drar den?  Funderar på att köpa första bilen och kollar på golf men vet inte riktigt vilken man ska välja nåt du kan tipsa om? Ha de bra smile

efter ett tags grejande med annat ska jag åter igen ge mej i kast med bilen! var ett tag sen nu och då kanske det är dags att uppdatera tråden!


RPMDennis: Är du ute efter en förstabil så är golf faktiskt en kanon bil! personligen gillade jag inte golf alls innan, utan tyckte det var tråkigt att köra en bil som många andra kör.. När jag sålde bmwn för en ny bmw dök dock denna upp billigt. Tänkte köra den under vintern och sedan sälja den..

Efter att jag ägt den ett tag nu så kommer jag aldrig att sälja den! Är en riktigt kanon kanon bil som inte kostar hela studiebidraget som många andra gör.. Den sägs dricka 0,57 liter milen, och om du vill gasa (som du säkert kommer att göra ibörjan) så dricker den inte mycket heller.. Kostar skit o ingenting i försäkring och skatt och den håller i en evighet.
Jag har kört hyffsat hårt med min golf, och det enda jag bytt är en glödlampa à 6kr.. Serva den och underhålla får du göra som med vilken bil som helst, men delarna är billiga och servicen bra i butikerna.

Skall du köpa golf rekomenderar jag den med 1,8litersmotorn. min är en 1,4 och ganska klen vilket gör omkörningarna spännande och körglädjen minskar..  sen finns det ju gti och vr6, men då blir försäkringen dyr och bensinkostnaderna höga.

hur som helst är det en bra bil, men kolla noga rost på bagage lucka och trösklar så du slipper dyra utgifter! mvh

brett ställ, lördakväll!
"Kan de va så att turbon inte får tillräkligt med bensin eller?"
Hasselstrom
14 mars 2008 · 796 Inlägg

ts85 skrev:
Roligt att se att du räddar en gammal Golf!! smile Riktigt bra jobb du gör... Blev lite imponerad av hur pass bra du lyckats med lackandet, man ser ju inga nyansskillnader alls...

Man får tacka för alla positiva kommentarer!! skitkul:D

Angående lackningen så är det svårt, mycket svårt iom metallick lacken. man får lägga ganska tunt med färg så att det blir aningen ljusare än resten av lacken eftersom att klarlacken mörkar ned det hela en aning.

Tycker att jag lyckades väldigt bra, men kollar man riktigt noga så syns det ju.. men då får man kolla väldigt noga:D

roligt att veta att det uppskattas;)

brett ställ, lördakväll!
"Kan de va så att turbon inte får tillräkligt med bensin eller?"
Hasselstrom
14 mars 2008 · 796 Inlägg

mellowd skrev:
najs!
men lacka grillen grön och ta bort tejpen..

Grillen kommer tyvärr att förbli svart! dock kommer tejpen att åka långt bort! har planer på att förlänga huven en aning vilket förmodligen kommer att göra susen..

Kan även säga att framskärmarna är fixade nu och i morgon blir det tvätt för att än en gång köra in bilen i garaget och pula lite;)

brett ställ, lördakväll!
"Kan de va så att turbon inte får tillräkligt med bensin eller?"
Hasselstrom
24 mars 2008 · 796 Inlägg

mår inte bra idag..

https://www1.garaget.org/gallery/archive/70314/292560_hle1im.jpg
död

brett ställ, lördakväll!
"Kan de va så att turbon inte får tillräkligt med bensin eller?"
jocke_gronberg
24 mars 2008 · 4 586 Inlägg

Hasselstrom skrev:
idag har jag tatt o blästrat ner all rost på bilen, rostskyddat och spacklat! ska slipa spacklet i morgon o grunda samt bättre mer ny färg..



har också dratt kablar till ljudet! men där uppstod senare ett problem.. själva sterion har lagt av.. den funkar o det kommer ljud till slutsteget (via den röda o vita anslutningen) men inte till framhögtalarna och ur kablarna till bakhögtalarna.. någon som vet vad det kan vara för fel?? annars blir det väl till att köpa ny huvudenhet..

Grillen har äntligen kommit på plats efter allt spacklande o slipande! bry er inte om den lilla biten som sitter på plåten där nere.. skall svetsas igen så hålet för vw- märket försvinner.

blev bättre än original iallafall!



http://www.garaget.org/gallery/archive/70314/226571_owe4m5.jpg

http://www.garaget.org/gallery/archive/70314/226573_likaur.jpg

http://www.garaget.org/gallery/archive/70314/226574_x6fego.jpg

plocka av stötfångaren bak vet ja där lär du hitta mer rost att ta hand om

darkwizard Fordonstekniker
24 mars 2008 · 1 740 Inlägg

Det var en fin golf du fick ihop och så händer det en otrevlig sak, jävla skitvinter. Men går den inte att laga.

Lev livet, det kan ta slut fort
Saab 900 I16 "Blood Red Lady" (1989)
Hasselstrom
24 mars 2008 · 796 Inlägg

darkwizard skrev:
Det var en fin golf du fick ihop och så händer det en otrevlig sak, jävla skitvinter. Men går den inte att laga.

tack!  nja jag vet inte.. inte tatt hem den än..  det som hände var att jag kana av vägen i kanske 30km/h in i en sten och sen upp på ett berg, och till sist välte den...

skador på båda framskärmar, huv, grill, kofångare, krockbalk, båda framlysena, drivaxel, styrning, bärarm hf, vbakdörr o bakskärm, backspeglar... vad jag vet.. har inte fått hem den än.. lite tråkigt..

brett ställ, lördakväll!
"Kan de va så att turbon inte får tillräkligt med bensin eller?"
Mäki Långsam Perfektionist
24 mars 2008 · 4 800 Inlägg

Fan va tråkigt sad Den som var så jäkla fin! Du hade ju fått den jättefräsh, så händer detta sad

Audiot som råkat ut för Subarusjukan
RPMDennis
24 mars 2008 · 319 Inlägg

Fy fan vad synd får hoppas att du inte tappar suget helt nu i och med att du lagt ner en hel del tid på din Golf. Jävla synd när sånt här händer, har ingen erfarenhet av de men hoppas att du kan lösa det på ett eller annat sätt smile. Och tack för all infon innan smile ska kolla mer på Golfarna, Va drar en vr6? och va kostar den i försäkring? Ha de bra Mvh Dennis

Hasselstrom
24 mars 2008 · 796 Inlägg

Mäki skrev:
Fan va tråkigt sad Den som var så jäkla fin! Du hade ju fått den jättefräsh, så händer detta sad

tackar..!   jaa nån gång ska det väl hända... får väl se om jag lägger ner någon större tid på den än att fixa den, eller om jag köper kjolar o liknande.. vet inte riktigt i nuläget..

brett ställ, lördakväll!
"Kan de va så att turbon inte får tillräkligt med bensin eller?"
Hasselstrom
24 mars 2008 · 796 Inlägg

RPMDennis skrev:
Fy fan vad synd får hoppas att du inte tappar suget helt nu i och med att du lagt ner en hel del tid på din Golf. Jävla synd när sånt här händer, har ingen erfarenhet av de men hoppas att du kan lösa det på ett eller annat sätt smile. Och tack för all infon innan smile ska kolla mer på Golfarna, Va drar en vr6? och va kostar den i försäkring? Ha de bra Mvh Dennis

man får tacka för alla fina kommentarer! får se om jag fixar den ordentligt, eller bara gör den körbar.. vad en vr6 drar har jag inte så mycket koll på, men de e ju ganska inviduellt! mvh

brett ställ, lördakväll!
"Kan de va så att turbon inte får tillräkligt med bensin eller?"
MawE
24 mars 2008 · 517 Inlägg

Min GTI drar som min gamla 1,8L... Inte speci dyr försäkring eller skatt på den heller wink

Men detta är en av anledningarna till att jag kör med min micra på vintern o Golfen får stå i garaget..

Synd på en bil som blivit riktigt fräsh...

/Martin - Wolfsburg GTI
Volkswagen Golf GTI "Joanne" (2003)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang