Photostopper spray (reg skylten syns ej i fartkamera???)

Timsan
28 januari 2008 · 103 Inlägg

köpte nyligen Photostopper spray..

Någon som vet eller har testat om det funkar?

Över 300 kan ingen höra dig skrika :P
Porsche 911 Turbo "Techart" (2002)
BMW 320d LCI "E91 Touring" (2009)
Darkace Skyline Drifter
28 januari 2008 · 640 Inlägg

hört många som testat det, och att det inte funkar... reflekterar inte tillräckligt mycket, fasst dem kanske spraya på för lite?

chrizz Administratör
28 januari 2008 · 11 790 Inlägg

Funkar inte. Mythbusters (TV-programmet som går på Discovery) har testat alla möjliga sorters produkter som sägs fungera, men inget har funkat.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Timsan
28 januari 2008 · 103 Inlägg

Darkace skrev:
hört många som testat det, och att det inte funkar... reflekterar inte tillräckligt mycket, fasst dem kanske spraya på för lite?

Okej. jag sprayade enligt anvisningarna på min skylt (se bild på min sida "Timsan") det funkar sådär med mobilkamera med blixt men med vanlig digitalkamera så funkar det inte alls.. har hört att det är riktigt stark blixt i fartkamerorna så de kan ju iofs funka men det är inget jag vågar prova i dagsläget pga prövotid... hehe

Över 300 kan ingen höra dig skrika :P
Porsche 911 Turbo "Techart" (2002)
BMW 320d LCI "E91 Touring" (2009)
TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
28 januari 2008 · 6 170 Inlägg

chrizz skrev:
Funkar inte. Mythbusters (TV-programmet som går på Discovery) har testat alla möjliga sorters produkter som sägs fungera, men inget har funkat.

Vilket avsnitt syftar du på ?

Jag har tre säsonger av MB och det enda jag sett dom testa där är olika färger osv för att komma undan laser och radar men inget för fartkameror.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
Timsan
28 januari 2008 · 103 Inlägg

chrizz skrev:
Funkar inte. Mythbusters (TV-programmet som går på Discovery) har testat alla möjliga sorters produkter som sägs fungera, men inget har funkat.

Okej. är väldigt osäker på att det funkar jag med... :S det finns altså inget som hjälper enligt mythbusters?

Över 300 kan ingen höra dig skrika :P
BMW 320d LCI "E91 Touring" (2009)
Porsche 911 Turbo "Techart" (2002)
Timsan
28 januari 2008 · 103 Inlägg

TBOC_Razor skrev:

chrizz skrev:
Funkar inte. Mythbusters (TV-programmet som går på Discovery) har testat alla möjliga sorters produkter som sägs fungera, men inget har funkat.

Vilket avsnitt syftar du på ?

Jag har tre säsonger av MB och det enda jag sett dom testa där är olika färger osv för att komma undan laser och radar men inget för fartkameror.

Vet du om de funkar med spray eller har du hört ngt annat?

Över 300 kan ingen höra dig skrika :P
BMW 320d LCI "E91 Touring" (2009)
Porsche 911 Turbo "Techart" (2002)
Mortalis VW-nörd?
28 januari 2008 · 4 332 Inlägg

En sak som funkar är att köra med mask för ansiktet, ELLER, hålla hastighetsgränsen!

Norbro
28 januari 2008 · 263 Inlägg

chrizz skrev:
Funkar inte. Mythbusters (TV-programmet som går på Discovery) har testat alla möjliga sorters produkter som sägs fungera, men inget har funkat.

Nix, såg det avsnittet med.. de prövade en massa skit såsom hårspray, bildförvridande glas/plexiskiva, plastfolie samt denna "photostopper".. de enda de kom fram till som var sant var att kameran kunde ta kort på fåglar som flög tillräckligt snabbt tongue  alla medel som ansåg sig blockera kameran var bara båg, tyvärr hmm

Volvo - Probably the best car in the world
"Ge mig svenskar, wiskey och snus så ska
jag bygga järnväg ända in i helvete"
James J. Hill, Amerikas stora järnvägsbyggare
Timsan
28 januari 2008 · 103 Inlägg

Mortalis skrev:
En sak som funkar är att köra med mask för ansiktet, ELLER, hålla hastighetsgränsen!

haha aa eller att plocka plåten.. men de är väl ganska höga böter om mna blir stannad kan jag tänka mej tongue

Över 300 kan ingen höra dig skrika :P
BMW 320d LCI "E91 Touring" (2009)
Porsche 911 Turbo "Techart" (2002)
Timsan
28 januari 2008 · 103 Inlägg

Norbro skrev:

chrizz skrev:
Funkar inte. Mythbusters (TV-programmet som går på Discovery) har testat alla möjliga sorters produkter som sägs fungera, men inget har funkat.

Nix, såg det avsnittet med.. de prövade en massa skit såsom hårspray, bildförvridande glas/plexiskiva, plastfolie samt denna "photostopper".. de enda de kom fram till som var sant var att kameran kunde ta kort på fåglar som flög tillräckligt snabbt tongue  alla medel som ansåg sig blockera kameran var bara båg, tyvärr hmm

okej. skulle vara kul att se de avsnittet. vet du vilket de var och vilken sessong?

Över 300 kan ingen höra dig skrika :P
BMW 320d LCI "E91 Touring" (2009)
Porsche 911 Turbo "Techart" (2002)
KG
28 januari 2008 · 385 Inlägg

Har också sett det Mythbusters avsnittet, men har även sett ett annat tv-program som testade olika sprayer, och där det visade sig att det funkade :S Kommer dock inte ihåg vad programmet hette, men har för mig att det var ett svenskt program.

Mackanol
28 januari 2008 · 2 079 Inlägg

KG skrev:
Har också sett det Mythbusters avsnittet, men har även sett ett annat tv-program som testade olika sprayer, och där det visade sig att det funkade :S Kommer dock inte ihåg vad programmet hette, men har för mig att det var ett svenskt program.

har också sett ett svenskt program där dem testade, har för mig att dem fick lite blandade resultat, ibland funkade det, ibland inte

Cars were invented to have a faster way of fleeing from Chuck Norris. Not to be outdone, Chuck Norris invented the car accident.
KG
28 januari 2008 · 385 Inlägg

Mackanol skrev:

KG skrev:
Har också sett det Mythbusters avsnittet, men har även sett ett annat tv-program som testade olika sprayer, och där det visade sig att det funkade :S Kommer dock inte ihåg vad programmet hette, men har för mig att det var ett svenskt program.

har också sett ett svenskt program där dem testade, har för mig att dem fick lite blandade resultat, ibland funkade det, ibland inte

Ja, vissa funkade nog och andra inte. Men det finns bara ett sätt att testa det tongue
Någon kan ju spraya det på sin bil o sen låta någon annan köra förbi en kamera (i valfri hastighet) och sen se om det kommer en böteslapp till ägaren wink

Timsan
28 januari 2008 · 103 Inlägg

KG skrev:

Mackanol skrev:

KG skrev:
Har också sett det Mythbusters avsnittet, men har även sett ett annat tv-program som testade olika sprayer, och där det visade sig att det funkade :S Kommer dock inte ihåg vad programmet hette, men har för mig att det var ett svenskt program.

har också sett ett svenskt program där dem testade, har för mig att dem fick lite blandade resultat, ibland funkade det, ibland inte

Ja, vissa funkade nog och andra inte. Men det finns bara ett sätt att testa det tongue
Någon kan ju spraya det på sin bil o sen låta någon annan köra förbi en kamera (i valfri hastighet) och sen se om det kommer en böteslapp till ägaren wink

Går de då? om en polare kör bilen och den är reggad på mig så får jag lappen och på kortet visar det sig vara någon annan... måste man inte bevisa att man inte körde den och att man lånat ut den?? eller är det bara att blåneka?

Över 300 kan ingen höra dig skrika :P
Porsche 911 Turbo "Techart" (2002)
BMW 320d LCI "E91 Touring" (2009)
KG
28 januari 2008 · 385 Inlägg

Timsan skrev:

KG skrev:

Mackanol skrev:
har också sett ett svenskt program där dem testade, har för mig att dem fick lite blandade resultat, ibland funkade det, ibland inte

Ja, vissa funkade nog och andra inte. Men det finns bara ett sätt att testa det tongue
Någon kan ju spraya det på sin bil o sen låta någon annan köra förbi en kamera (i valfri hastighet) och sen se om det kommer en böteslapp till ägaren wink

Går de då? om en polare kör bilen och den är reggad på mig så får jag lappen och på kortet visar det sig vara någon annan... måste man inte bevisa att man inte körde den och att man lånat ut den?? eller är det bara att blåneka?

De ser ju på kortet att det inte är du som kör, och om de inte hittar vem det är, vem ska då betala böterna? (de kan antagligen kolla korten o jämföra med familjemedlemmar o liknande).
I värsta fall kan man ju bara säga att man har bilen till salu och det var någon som provkörde den, men man har ingen aning om vem det var...
Är dock inte helt 100 på att det är såhär, men jag har för mig att det e så tongue ...Men skicka inte böterna till mig iaf wink

Timsan
28 januari 2008 · 103 Inlägg

KG skrev:

Timsan skrev:

KG skrev:

Ja, vissa funkade nog och andra inte. Men det finns bara ett sätt att testa det tongue
Någon kan ju spraya det på sin bil o sen låta någon annan köra förbi en kamera (i valfri hastighet) och sen se om det kommer en böteslapp till ägaren wink

Går de då? om en polare kör bilen och den är reggad på mig så får jag lappen och på kortet visar det sig vara någon annan... måste man inte bevisa att man inte körde den och att man lånat ut den?? eller är det bara att blåneka?

De ser ju på kortet att det inte är du som kör, och om de inte hittar vem det är, vem ska då betala böterna? (de kan antagligen kolla korten o jämföra med familjemedlemmar o liknande).
I värsta fall kan man ju bara säga att man har bilen till salu och det var någon som provkörde den, men man har ingen aning om vem det var...
Är dock inte helt 100 på att det är såhär, men jag har för mig att det e så tongue ...Men skicka inte böterna till mig iaf wink

hehe okej tongue vänta du bara haha:cool:

Över 300 kan ingen höra dig skrika :P
Porsche 911 Turbo "Techart" (2002)
BMW 320d LCI "E91 Touring" (2009)
engolf
28 januari 2008 · 3 235 Inlägg

Det kanske fungerar med den gamla typen av regplåt (alltså inte den nya där bokstäverna är utstående).

De nya är skapade just för att undvicka att ljuset från blixt reflekteras tillbaka.

Darkie dARKiE
28 januari 2008 · 5 031 Inlägg

1500kr utan regskylt har jag för mig.
Dessutom så tror jag inte spayen fungerar, dock blir det fula bilder om man någon gång ska ha en "photosession" med bilen när plåten lyser upp som aldrig förr men inte helt täcker siffrorna..

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade
KG
28 januari 2008 · 385 Inlägg

engolf skrev:
Det kanske fungerar med den gamla typen av regplåt (alltså inte den nya där bokstäverna är utstående).

De nya är skapade just för att undvicka att ljuset från blixt reflekteras tillbaka.

Njaa, det vet jag inte? Jag testade på den gamle skylten (den i plast) men där märkte man ingen skillnad med en vanlig kamera iaf. Beställde då nya skyltar i plåt, och där såg man skillnad. Skylten blev typ helt vit när man fotade den...

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang