Polisen slutar aldrig förvåna!

FireTraXX DFFL
9 februari 2008 · 9 020 Inlägg

MikeAero skrev:
Kan bara säga som så här! Blir man stoppad av polisen hjälper det aldrig att vara dryg oavsett hur dryga poliserna än är! Det är som många säger att det är mycket rekande och allt möjligt runt omkring här nu! Det har varit många inbrott och liknande i trakterna här och det kan ha verkat lite misstänkt att reka öppettider för det visste ju inte poliserna om att ni gjorde!

Håller med, skulle aldrig få för mig att spela allan bara för att de är aggressiva.
Det gör enbart att de blir ännu aggressivare och kanske kallar på någon som inspekterar din bil och hittar fel eller vad som helst.

Kvittar hur häftig du är så är de ett snäpp värre.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Aydin Avstängd
9 februari 2008 · 76 Inlägg

MeloveGolf skrev:

Okim skrev:
dom har ingen rätt att ta dn brors Körkort han e med passagerare o har inget med varken din bill eller annat o göra
därimot kan dom be honom lämna bilen.

poliser får be om id-handling vilket ett körkort är...inge ovanligt att dom kollar upp ALLA passagerare om dom misstänker brott vilket dom garanterat gjorde i det här fallet, sedan kvittar det vilken bil man har eller hur man är klädd brottslingar har alla skepnader tyvärr kostym och fin frisyr är inget frikort..

Jag måstye tyvärr säga att du har fel där.
Dem kan t.ex. ej stopa en diplomat bil vilket vill säga dem som kör med dem blåa regskylten och sen att bilen faller sönder är en annan femma.
För att stoppa en diplomat regad bil krävs det en hel del förklaringar till varför man har stoppat den.
Övrigt vill jag bara säga att det är tråkigt att det skall finnas den typ av röttägg just hos den myndighet som polisen.
Men röttägg finns överallt det enda man kan göra är att sätta stop för dem ASEN genom att anmäla dessa för tjänstefel bla.
Läste också här på tråden att någon försökte antyda att man förlorar om man anmäller en polis och om det skulle bli en rättegång skulle troligen anmällaren förlora.
Det kan jag inte hålla med om heller har själv anmällt ett par poliser som vissade sig vara riktiga rövhåll och som satt och ljög i en rättsal, jag förlorade givetviss det målet.
Inte för längesedan så åkte jag ditt för att inte ha hafft bilbälte på mig i en traffikkontroll,jag frågade hur dem komm fram till att jag inte skulle ha hafft bällte på mig?
Polisen svara att det sitter en kollega längre upp på gatan och iaktar bilar som kommer mot kontroll plattsen och meddelar om vilka som kör fort eller har inte bällte på sig.
Jag sa inte så mycket mer än att jag köper det han säger och frågar honom snällt om han ser vad jag har på mig för plagg?
Han vill inte svara på frågan uten ber om körkort, det vissar sig att jag har glömmt mitt kort i mina civila klädder som hänger i skåpet på jobb.
Jag beklagar mig för det inträffade och ber om att få köra och hämta mitt körkort eftersom min arbettsplats var bara par 100 meter från traffikkontrollen polismannen säger ok gör så.
Jag kör och hämtar kortet och vissar upp den för konstapeln snällt han nickar till och tackar och säger då nu kan jag skriva klart din bott om att inte ha hafft på dig bällte.
Jag tänder då till på alla cylindrar och slänger upp dörren och går ut fordonet och frågara honom med välldiggt högg ton "VART FAN HAN HAR MORALEN NÅGONSTANS" då ser jag att det börjar komma ett antal poliser emot mig och tro det eller ej var ett par av dem välldigt snabba med händerna att gå mot pistolhölstret.
Vett inte om jag hadde tur där men så komm ett par bekanta ansikten fram som också var poliser i raskt takt och bad mig snällt att lugna ner mig och förklara vad som hadde hänt.
Jkag förklara för dem och log åt det inträffade och sa aja skriv inte på då och dra dett till rätten och jag nickade åt dem så kom den morallösa polisen fram och frågade om jag inte skulle skriva på?
Och jag svarade denna nej det kommer ickke att ske.
Par månader effter var det dags för mig att infinna mig hos tingsrätten och få berätta min version även ett vittne till min fördel fanns på plats.
Polisen som var itjännst och ville dela ut boten till mig var på plats han med och hans civila kollega som satt i den vitta 745:an som rapporterade mig var oxå med och berättade sina versioner.
En vecka efter rätten fick jag hem ett brev om att brott kan ej styrkas och därmed slapp jag bötta och fick rätt mot polisen.
Jag har inget emot denna polis som ville dela ut bötterna för han skötte bara sitt jobb men hans moral var en anan femma.

turbomartin WeAretheSuperlativeConspiracy
9 februari 2008 · 83 Inlägg

MikeAero skrev:
det kan ha verkat lite misstänkt att reka öppettider för det visste ju inte poliserna om att ni gjorde!

På vilket sätt ger det poliserna rätt att uppföra sig som dom gjorde?

Är man inte oskyldig tills man blir motbevisad och dömd för sitt brott? Menar att kunna hitta nåt att VERKLIGEN anklaga oss för. Är så långt borta att inte ens universum räcker till!

Min åsikt är att dom gjorde bort sig, så in i h#¤%#¤# och kunde inte ta det!! Därför körde dom nån -passa er för oss leken! Då är frågan om dom är lämpliga för sitt jobb??

Sen det här med vad deras och mina rättigheter är i ett sådant läge? Finns inte! En sak jag lärt mej är att en polis "alltid" har rätt, tyvärr!

Och klampa in på polisstation och vilja "anml" en sån händelse finns inte! Skulle med stor sannolik, om ens skulle gå så långt? Sluta med att jag på en sida bordet och dom 2st andra poliserna plus sin befäl mm på andra sidan. Vilket ord skulle väga tyngst tror ni??

wesc
Aydin Avstängd
9 februari 2008 · 76 Inlägg

turbomartin skrev:

MikeAero skrev:
det kan ha verkat lite misstänkt att reka öppettider för det visste ju inte poliserna om att ni gjorde!

På vilket sätt ger det poliserna rätt att uppföra sig som dom gjorde?

Är man inte oskyldig tills man blir motbevisad och dömd för sitt brott? Menar att kunna hitta nåt att VERKLIGEN anklaga oss för. Är så långt borta att inte ens universum räcker till!

Min åsikt är att dom gjorde bort sig, så in i h#¤%#¤# och kunde inte ta det!! Därför körde dom nån -passa er för oss leken! Då är frågan om dom är lämpliga för sitt jobb??

Sen det här med vad deras och mina rättigheter är i ett sådant läge? Finns inte! En sak jag lärt mej är att en polis "alltid" har rätt, tyvärr!

Och klampa in på polisstation och vilja "anml" en sån händelse finns inte! Skulle med stor sannolik, om ens skulle gå så långt? Sluta med att jag på en sida bordet och dom 2st andra poliserna plus sin befäl mm på andra sidan. Vilket ord skulle väga tyngst tror ni??

Har du bilnummret är det ju bara tt ringa in till befälen och fråga vad frågan är om sammt gör en anmällan mot dessa.

TenZer N.O.S Cruisers Stockholm
10 februari 2008 · 3 404 Inlägg

"Vi har inte resurser" Nähä? Dagens poliser är till stor del inkompetenta idioter! Istället för att t.ex. försöka haffa fordonstjyvar och annat patrask åker de messt runt och lallar känns det som. Vi hittade t.ex. en 125cc 4t sprojlans dirtbike modell bättre (nypriset på den modellen låg på 9k) i skogen i sommras. Farsan ringde polisens hittegodsavdelning vilka kom i en v70 med påkopplad släpvagn dagen därpå. De tog uppgifter och de skulle skicka broschyrer, papper och annat juxx innom bara någon vecka. Nu har det gått över ½år och vi har inte sett någonting! Pappa har ringt samtliga närliggande stationer och frågat flera gånger men den verkar vara borttappad och ingen vet någonting!!! Lite märkligt i minna ögon.

Det är ganska komiskt när man tänker på det, polisen "tappar bort" en dirtbike, jag tror snarare att någon polisfjant har snott med sig den hem... Samma sak för något år sen, farsan hittade en mt5a i skogen när han var ute och sprang, han ringde snuten och efter det visste ingen någonting.

Ett mycket bra sätt att vinna trovärdighet på? Skulle inte tro det. Farbror blå borde istället för att jaga fildelare och käka munkar börja ägna sig åt nogot vettigt.
//Johannes

Rock'n Roll
Volvo 945 GL "Skåpet" (1993)
Saab 9000cs 2.3 16 Turbo "Jakt Attack Spaning" (1992)
dusty Living in the fastlane
10 februari 2008 · 2 616 Inlägg

hemskt när man läser om sånthär blir ju helt förbannad ibland

blacken
10 februari 2008 ·

TBOC_Razor skrev:
Vid ett sånt här tillfälle hade ju en sån där "backspegelkamera" passat utmärkt, snutens vårdslösa körning samt dumma kommentarer hade ju iaf snappats upp av en sån.

Bäst hade det väl varit om snuten börjat aggra och han hade hotat dig fysiskt eller någe, då hade han ju blivit av med jobbet (med *lite* tur).

Att anmäla en snut, det är dödfött. Dom gör precis vad dom vill och kommer undan med det. Se på farbrorn i Alby som dom spöade upp i live tv, vad fick dom snutarna? ingenting dom blev frikända. Vad hade gubben gjort, han snuddade polisbilen!.

_soren
10 maj 2008 · 52 Inlägg

jävla poliser dom hade nog bara tråkigt och ville ha någon att jävlas med som vanligt.....

Das Auto
Muttley
10 maj 2008 ·

Okim skrev:
dom har ingen rätt att ta dn brors Körkort han e med passagerare o har inget med varken din bill eller annat o göra
därimot kan dom be honom lämna bilen.


fråga nummer två
har man fordonskontroll mitt på en parkering?? okunniga / tykna polisert som slall spela wonnabe heros


sad

skratta till lite när jag läste dig okunnande smile du har verkligen inte mycket erfarenhet vad gäller vad polisen får och inte får göra.

de första. Polisen har ALL rätt i världen att kolla leg på alla som åker med i din bil, de kan till och med stoppa någon på stan som bara går och fråga om leg.  de vill kolla så folk inte har kriminell bakgrund, är efterlysta eller liknande.  för folk verkar ju inte hänga med och läsa om alla dessa rån som nu händer varenda vecka, mot banker mot affärer. Därför kollade antagligen polisen upp trådskaparens medpassagerare också ifall de skulle hända nått.

och som svar på din dumma fråga 2 smile polisen får kolla upp en bil exakt var de vill, parkeringar, vid hemmet, stanna dig på motorvägen. så länge de ej är någon fara. och de kan stoppa en hur som helst utan att skada kan ske.

så du har dina svar där smile  okunnig är fel ord från en som inte själv vet vad som får göras smile

och sen är man inte kaxig mot polisen för de har lika stor rätt att vara kaxiga mot en själv. med tanke på deras risker.

psi Stressfläkt Racing
10 maj 2008 · 337 Inlägg

grisen hade tråkigt tongue

FireTraXX DFFL
10 maj 2008 · 9 020 Inlägg

Tre månader sedan senaste inlägget.
Starkt jobbat PG.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Muttley
10 maj 2008 ·

FireTraXX skrev:
Tre månader sedan senaste inlägget.
Starkt jobbat PG.

haha såg de med smile varför lyfta obetydliga trådar suck smile

Piraten
10 maj 2008 · 166 Inlägg

Snuten kan fan dra något gammalt över sig. Bodde i norsborg för ett par år sen. jobbade en hel del natt på den tiden. Så jag kom jämt hem kl 0430 (ca) vart kollad var och varannan gång i 10 års tid. Av samma snutar. Slutade  med jordens slagsmål vid stop 1001. Sen var det "förhör" på polis stationen där vart det mer boxning. Det hela slutade med (efter förklaring från min sida att jag sket i konsekvenserna nu med tanke på den jävla terrorn dessa två snuttar hade pysslat med i 10 års tid) att jag vart släppt av befälet och det hela var "något som aldrig hade hänt".

Braather (none)
10 maj 2008 · 1 725 Inlägg

Säg vad Ni vill, men de beteendet är INTE acceptabelt bara för att man har lagen i sina händer. Vet att Gällstad inte är den största orten man skådat, så skulle gissa på en ganska så rastlös dag på jobbet för dom. Synd att Polisyrket är så förbaskat blandat med folk, alltså blandning från de som gör sitt jobb och de som bara är ute för att jävlas.

//Jonas

--Lev i går som det vore i morgon--
TLO
10 maj 2008 · 1 062 Inlägg

Problemet är att man inte tar in bäst lämpade till PHS längre, utan tillämpar kvotering rakt av......vi har börjar se vart det leder.

Sedan finns det äldre Poliser av det rätta virket kvar därute. Med dem är det aldrig några problem, om du inte provocerar fram tråkigheter.

Sedan detta eviga dilemma; Skall en bra Polis hårt tillämpa lagen så skulle man inte se genom fingrarna med mycket , var ändå glad för att de flesta ger ett bra svängrum inom vissa marginaler innan de rapporterar.

Steg ett när man påtalar lagbrott är att kolla om individen ifråga verkar ta till sig att denne agerat fel, och erkänner = rapporteftergift rekommenderas.
OM man däremot skall spela "allan-ballan-tjafsamedborgaren", så är man inte mottaglig för att man agerat fel, och då skrivs rapport.

Sedan finns GIVETVIS situationer där Poliser agerat helgalet, men alla är människor! Åk in på närmsta myndighet och red ut läget, det funkar.

"You Go, we go!"
Flatout Student
10 maj 2008 · 96 Inlägg

det finns 2 olika folk grupper jag har något imot och det är lärare och poliser. visst polisen är bra utbildad men snuten betedde sig jävligt oproffesionellt den här gången så undra hur bra den där utbildningen var. sen tycker jag att detta var på gränsen till spioneri (är det lagligt)

ne men gud, här luktar ju kiss
FLindgren
11 maj 2008 · 5 089 Inlägg

haha påtal om det att polisen tyckte att du skulle köra på honnom. en polis vinkade fram mig en gång som stod stilla vid vägkanten, så jag körde sakta frammåt, sen helt plötsligt går han rakt emot min bil så jag får tvärnita. och sen helt plötsligt står man och blir utskälld för att jag försökte köra över honnom. *pust*.
det senaste har jag inte fått mycket respekt för dom. ringer dom och säger att det är en som kör utan körkort i en bil han inte får köra i utav ägaren, det hade dom inte tid med. det var skiftbyte på gång, och det var ingen som ville jobba övertid typ(vad käringen i telefonen sa iaf).

\Lindgren
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
s15 vingåker
11 maj 2008 · 68 Inlägg

Dom måste vara dumma ihuve.

Drive Nice!
Bobo
11 maj 2008 ·

Mitt förtroende om jag ens hade något innan sjönk i botten för någon vecka sedan när jag blev stoppad i fartkontroll och de markerar med att slå igen dörren mot mig efter de beordrat mig att resa mig upp. Jag frågar i slutet vad det var frågan om och vad hans kollega höll på med men han kunde bara prata för sig själv, och så tror de att de ska få respekt, det är något man förtjänar, kan lova att jag inte tänker utsätta mig för detta igen så vi får se vad som händer om de vinkar in mig någon mer gång. Efter denna händelse förstår jag faktiskt varför vissa har ett extremt polishat vilket jag också börjat få nu

Poulsen462 Långtradarchaufför
11 maj 2008 · 282 Inlägg

Bobo skrev:
Mitt förtroende om jag ens hade något innan sjönk i botten för någon vecka sedan när jag blev stoppad i fartkontroll och de markerar med att slå igen dörren mot mig efter de beordrat mig att resa mig upp. Jag frågar i slutet vad det var frågan om och vad hans kollega höll på med men han kunde bara prata för sig själv, och så tror de att de ska få respekt, det är något man förtjänar, kan lova att jag inte tänker utsätta mig för detta igen så vi får se vad som händer om de vinkar in mig någon mer gång. Efter denna händelse förstår jag faktiskt varför vissa har ett extremt polishat vilket jag också börjat få nu

Ge dom fingret och bara stampa nästa gång så försvinner dom i rökmolnet, mer e dom inte värda ändå

BMW - Det stavas som det låter:)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang