Polisen slutar aldrig förvåna!

Muttley
12 maj 2008 ·

positiva alla är mot poliser smile men vi skulle försökt göra så att alla poliser i hela landet tar ledigt en HEL vecka, så får vi se hur de blir då smile, tror de blir skit av allt om de stämplar ut,
OFTA är de ens eget fel att polisen uppför sig som de gör mot en, har fan aldrig träffat någon polis som velat bråka eller göra på de sätter ni pratar om och ändå har jag blivit stoppad lite över 20 gånger på 4 år.!! här nere i skåne,  dalarna och lite överallt och överallt har de varit riktigt snälla.

bmx
12 maj 2008 · 7 100 Inlägg

tkd_rille skrev:
positiva alla är mot poliser smile men vi skulle försökt göra så att alla poliser i hela landet tar ledigt en HEL vecka, så får vi se hur de blir då smile, tror de blir skit av allt om de stämplar ut,
OFTA är de ens eget fel att polisen uppför sig som de gör mot en, har fan aldrig träffat någon polis som velat bråka eller göra på de sätter ni pratar om och ändå har jag blivit stoppad lite över 20 gånger på 4 år.!! här nere i skåne,  dalarna och lite överallt och överallt har de varit riktigt snälla.

hehe håller med dej smile
jag har blivit stoppad flera ggr,och då har jag kört för fort och kört oskattad!
dom har bara sagt åt mej att köra lungt och de smile

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
Blue-Angel Statligt anställd
12 maj 2008 · 215 Inlägg

Hahahaha... det är ganska lätt att förstå att folk inte känner speciellt mycket för herrarna i bått. Har varit med om liknande händelser som fler talet tidigare skribenter. "Roligast" måste jag dock säga var senaste gången. Var nere i Helsingborg en fredagskväll. Skulle kolla lite race. hade dock varit och käkat med några polare, vilket gjorde att vi blev lite sena upp till racet. När vi väl kom dit var ju självklart polisen redan på plats. så jag och polaren valde att bara fortsätta rulla med våra bilar. rullar förbi de 2 första kontrollerna som de har satt upp. blir invinkad i den tredje och får böter för att regskylten fram inte var vv som hade tillverkat (inget konstigt i det). köper boten och vi väljer att rulla tillbaka ner mot stan. vi rullar ut ur kontroll plats 3 och tillbaka mot stan. hinner komma ungefär 150m ifrån kontrollen då det kommer en vit volvo V70(civilare) ifrån en utfart och trycker sig i mellan mig och polaren. jag blir tvungen att nita för att inte rulla rakt in i sidan på polisen. när jag stannat kommer ytterligare 4 poliser fram till bilen och frågar om jag har blivigt böt fälld tidigare i kväll. Ja, svarar jag och frågar dessutom om dem inte såg att jag stod 150m längre ner på vägen. Får till svar att det hade dem gjort. Men att jag dock inte hade fått någon kontroll besiktning av bilen. 20min senare kunde man rulla där ifrån lagomt mycket fattigare...

Håller dock med om att det finns poliser som gör sitt jobb mycket bra. samt att samhället hade sett betydligt värre ut om inte polisen inte hade funnits. Tycker dock att det moste finnas någon form av smidighet hos vissa poliser.

"Subaru is to World Rally Cup what Ferrari is to Formula One."
-Rick Crosson, vice president of marketing for Subaru of America.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang