2814
Sök

VW Golf IV - Lacka Lister samt Spoiler...

5 Inlägg
16 februari 2008
Trådstartare
Hej,

Tänkte rycka loss lister och spoiler bak/fram för att lacka dem i bilens färg.

Några tips på hus man får loss allt?

Tack för tips & råd!

/Zac

Live n enjoy your life, don't let life live u...

4 554 Inlägg
16 februari 2008
kolla mina projektbilder

5 Inlägg
16 februari 2008
Trådstartare
snyggt, men hur får jag loss dem...?

drar man bara loss lister, skruvar man bort bakspoiler?

4 554 Inlägg
16 februari 2008
bak och fram kan du peta loss försiktigt med en kniv eller mejsel sidorna är fast med dubbelhäftande tejp så de får du fläcka loss och köpa nya

5 Inlägg
16 februari 2008
Trådstartare
dubbelhäftande tejp...?! är det så de sitter fast bak o fram? dvs listerna?

bakspoilern? är det skruvar på den? eller är den limmad? helst bara ta bort nedre del.

är det inte clips på listerna?

4 554 Inlägg
17 februari 2008
det sitter dubbelhäftande på dörrarna fram och bak listerna sitter bara ditklämmda så de kan du pta loss, fråntspoilern sitter i skruvar i hjulhusen sen är det bara att lossa den geom att dra rakt ut och bak sitter de under 2st torx sen är den med lös så du akn dra loss den

f.d. Robospine
208 Inlägg
27 maj 2008
nån som har koll på var man kan köpa nya lister till dörrarna?
det verkar som att de kanske går åt vid demontering. Loudness tipsade om att köpa orginallister (antar jag) hos VAG men jag tänkte att det kanske finns sånna som är gjorda för att lackas?
Senast redigerat av Robospine (27 maj 2008)

..eller hur fan var det nu igen?
www.domiseven.se <<-- Byggdagboken
Min projekttråd

4 554 Inlägg
27 maj 2008
Robospine skrev:
det verkar som att de kanske går åt vid demontering. Loudness tipsade om att köpa orginallister (antar jag) hos VAG men jag tänkte att det kanske finns sånna som är gjorda för att lackas?

du ska kunna få grundade hos vag med, gti modellerna har ju lackade lister från början
edit: kollade i etka och de finns både obehandlade grundade och satinsvarta

EVOLUTION GARAGE
1 837 Inlägg
27 maj 2008
loudness skrev:
Robospine skrev:

du ska kunna få grundade hos vag med, gti modellerna har ju lackade lister från början

Jepp den har ju det, skönt faktiskt. wink
Annars är det som Loudness säger.
Tipset kan vara att slipa ner det ruggliga en del och använda en tjockare grund, tror den kallas "slipgrund" och är en tjockare färg som skall ta upp lite ojämnheter.
Annars kommer det ruggliga synas igenom färgen.

//Edge

4 554 Inlägg
27 maj 2008
Edge skrev:
loudness skrev:
Robospine skrev:

Tipset kan vara att slipa ner det ruggliga en del och använda en tjockare grund, tror den kallas "slipgrund" och är en tjockare färg som skall ta upp lite ojämnheter.

jag köpte satinsvarta och grundade men de blev inte helt bra de är nått skummt i plasten siliconeaktigt så du kommer få slipa ner hur mycke som helst (de gjorde jag men de räckte inte helt) innan de försvinner, så rtekomenderar starkt att köpa grundade

f.d. Robospine
208 Inlägg
27 maj 2008
Edge skrev:

Jo jag har plastgrund och slipgrund.

loudness skrev:
jag köpte satinsvarta och grundade men de blev inte helt bra de är nått skummt i plasten siliconeaktigt så du kommer få slipa ner hur mycke som helst (de gjorde jag men de räckte inte helt) innan de försvinner, så rtekomenderar starkt att köpa grundade

är det bara dörrlisterna du köpte nya? det är väl samma plast runt om så även om jag köper grundade till dörrarna så har jag fortfarande problem med plasten fram och bak?
Senast redigerat av Robospine (27 maj 2008)

..eller hur fan var det nu igen?
www.domiseven.se <<-- Byggdagboken
Min projekttråd

4 554 Inlägg
27 maj 2008
jo det är sant som du säger men de e lättare att slipa de stora fram och bak det är inte lika brytande kanter

Sök