Video Tutorial om hur man Photoshoppar bilar...

Brandta
31 mars 2008 · 162 Inlägg

Mycket bra tråd. Första gånge jag pillar med photoshop. Använde den här länken som några redan skrivithttp://www.photoshopjunkie.com/tutorials/ och har redan lyckats sänka bilen, tona rutor o byta färg på den med ganska ok resultat. Fälgarna blev sådär men d var för att ja valde ett par med vit bakgrund.

Nu vill jag veta hur man gör om spoilers och sådant. T.ex. förstorar luftintagen på framläpp o.dyl.

Urkas Kräsen grafiker
31 mars 2008 · 1 775 Inlägg

Jonnymoberg skrev:
Att göra kolfiber...

blabla

påmin mig gärna om jag glömmt någonting viktigt...

/Jonny

Istället för att göra ett helt svart lager o dra ner opacityn på den så är det hundra gånger bättre att använda samma mask och göra ett adjustmentlayer o köra en kurva på det. Dra bara ner den lite på mitten en bit tills den blir lagom mörk. Och sen använder man samma mask o drar bort allt det gula med hue/saturation eller black & white.
Och jag ser inte heller varför man ska twirla lagret sen heller. Har man CS3 kan man göra en free transformation (ctrl-t) och sen använda sig av warp mode (uppe i verktygsfältet bredvid "stopmärket" och bocken) och sen matcha en skiten exakt, så får man en korrekt effekt istället för en fejkad.
Bör se aningen bättre ut om man gör så.

Och en sak till. Sudda inte bort den överflöda kolfibern. Använd istället lagermask för att painta bort. För om ni skulle ångra att ni kanske tagit bort för mycket i ett senare skede så är det bara att måla tillbaks det i masken istället för att göra om allting.

Whine whine!
_tedde88_ LaddtrycksMissbrukare
12 april 2008 · 355 Inlägg

vad skönt med en sån här tråd smile då hänvisar jag till den här tråden nästa gång jag får frågan om hur man gör så slipper jag hålla föreläsning wink

Den Som Syns Är Aldrig Snabbast
AeroMalm BMW fantast
17 maj 2008 · 1 172 Inlägg

ingen som har ett bra kolfiber mönster som ni akn skciak till mig.. ngjort flera olika och blir itne bra.. följt visningen här coh på andra tutorials, får inte det tilla tt bli bra..s er inklippt ut... försökt i 2 timmar nu...

Jackie Steward: "trampa aldrig på gasen förrän du vet att du inte behöver släppa den igen"
Idrott luktar svett, sport luktar bensin!!
BMW 320i Touring "M-Sport ll" (2004)
Jonnymoberg
17 maj 2008 ·

AeroMalm skrev:
ingen som har ett bra kolfiber mönster som ni akn skciak till mig.. ngjort flera olika och blir itne bra.. följt visningen här coh på andra tutorials, får inte det tilla tt bli bra..s er inklippt ut... försökt i 2 timmar nu...

tänk på att du ska göra mönstret i "transparent" så det bara är själva färgen som syns och inte det bakomvarande lagret... det misstaget gjorde jag på första försöket...

sen måste man även anpassa storleken så det stämmer överäns med din existerande bild som du ska kopiera in lagret på...använd free transfom till det...

lycka till smile

garagejonte
8 januari 2012 · 98 Inlägg

bra tråd smile synd att de int finns mera länkar sad har för första gången lyckats sänka en bil i photoshop^^

Neos34 Garaget vän, igen.
9 januari 2012 · 5 687 Inlägg

AeroMalm skrev:
ingen som har ett bra kolfiber mönster som ni akn skciak till mig.. ngjort flera olika och blir itne bra.. följt visningen här coh på andra tutorials, får inte det tilla tt bli bra..s er inklippt ut... försökt i 2 timmar nu...

Jag har liggandes, här kommer en bild jag använder ofta.
http://img825.imageshack.us/img825/5708/carbontjosan.jpg
(Den med rosa kant, är favoriten)..

Mvh. Neos34, från Mölndal/Bifrost
Neos34 Garaget vän, igen.
9 januari 2012 · 5 687 Inlägg

Flera länkar blir det, kollar i morgon efter trutis.

Mvh. Neos34, från Mölndal/Bifrost
Wonderboy_
9 januari 2012 · 555 Inlägg

Den här tråden har jag helt missat, skit kul läsning! big_smile

Vill du berätta om din bil på Passionforcars.org? Konkta mig via mail nedan.
PassionForCars.org
robin@passionforcars.org
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang