3275
Sök

Import Från Usa. Hur Gjorde Du?

60 Inlägg
28 mars 2008
Trådstartare
dollarn är nere i botten och när man kollar vilka bilar är till salu i USA är det så man tappar hakan. . för ex. SL 55 AMG i usa kostar 50 tusen dollar nåt. . och det är mycket pengar där. . men i svenska är det något i 300 tusen linjen. . och en sl 55 här kostar halv mille. . samma årsmodell samma skick. . e det lönt att importera med tanke på det höga skatte procenten här ?

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
29 mars 2008
Har du nån kompis som bor i usa och ska flytta till sverige så ge han pengarna, låt han köpa bilen och ta den med sig som flyttgods = skattefritt. Sen skriver han bara över bilen på dig.

Fast sen är det ju inte allt för ofta man bara *råkar* känna någon som ska flytta från usa till sverige tongue

Och sen kan han ju helt enkelt skita i att ge dig bilen när han väl kommit hit med den men det är ju en helt annan fem-krona big_smile

Men ärligt talat vet jag inte om det lönar sig, med skatter, avgifter, fraktkostnader, ombyggnadskostnader osv så vet jag inte riktigt om det är värt mödan.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

62 Inlägg
29 mars 2008
uhm, räkna på 10% på inköpspris + frakt i tullavgift, sen 25% i moms på det sen tillkommer ev intyg samt regbesiktning osv osv
på pickuper ska det även räknas på 22% i accis på inköps priset..

26 Inlägg
29 mars 2008

ElectroRaggare
885 Inlägg
29 mars 2008
+ kostanden för ombyggnation, som i vissa fall är grymt kostsamt, och i vissa fall enkelt att knåpa ihop själv.

Chevrolet Tahoe -99 4x4 på M/T 33x13,5X20 däck
Dodge M880 -77 Blivande skogskung!

DaViper
29 mars 2008
Jag plockade hem Covetten från Detroit, tjänade i runda slängar 100 000 kr + att jag fick exakt den bilen jag ville ha (färg, växellåda, utrustning).

Man tjänar som fan på att plocka hem rätt bil med dagens dollar.

Flyttgodsidén funkar däremot inget bra:
Bilen måste ha varit ägd utomlands i minst ett år.
Kompisen måste dessutom äga den ett år i Sverige innan han kan sälja den vidare - vilket leder till strul med försäkringar etc. under den tiden.

Använde mig av Janne på www.wredenborg.com, han fixar ALLT, det enda du behöver göra är att betala och vänta på att bilen står på din uppfart. Hälsa från mig så får du det där lilla extra trevliga bemötandet.

Sök