Fråga 1: Vad har han för växellåda? Har han M90 är han home free, annars är det till att byta.
Sedan:
- Tändbox typ "219" som går att chippa - Chip till soppa och tändbox - Turbo Mitshu TD04 18 eller 19T - Kam tex VX3 eller K - Bättre intercooler - Större spridare tex Volvo Blåa R-spridare - Flytta över AMM i ett större rör - Tryckplatta typ Sachs 712 - 3" avgas hela vägen - Ställbar soppatrycksregulator
Detta ger safe runt 280-290 Hkr. Vill man ha mer måste man grotta i toppen eller byta topp.
/Göran
Hammarslag skrev:
En polare är Volvoägare och vill satsa på sin slitna 945a Turbo, han vill ha 300hk. Vad bör han byta i bilen för att få det och hålla bra.
I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
Fråga 1: Vad har han för växellåda? Har han M90 är han home free, annars är det till att byta.
Sedan:
- Tändbox typ "219" som går att chippa - Chip till soppa och tändbox - Turbo Mitshu TD04 18 eller 19T - Kam tex VX3 eller K - Bättre intercooler - Större spridare tex Volvo Blåa R-spridare - Flytta över AMM i ett större rör - Tryckplatta typ Sachs 712 - 3" avgas hela vägen - Ställbar soppatrycksregulator
Detta ger safe runt 280-290 Hkr. Vill man ha mer måste man grotta i toppen eller byta topp.
/Göran
Hammarslag skrev:
En polare är Volvoägare och vill satsa på sin slitna 945a Turbo, han vill ha 300hk. Vad bör han byta i bilen för att få det och hålla bra.
En kompis har rasat 2st M90 lådor så vetefan om de är så mycket bättre än saab lådorna. Men tackar för ett jävla bra svar iaf
Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed