Tack för det, om man som du säger ska betala vägtullar så bör man nog först och främst ta bort 8.20:- av skatten på en liter bensin & diesel. Då har dom sin 1/4 moms på drivmedlet + några ören i miljöskatt...
Sen till alla er som engagerar er i lokal sosse & vänster politik utanför stockholms kommun:
Jag och många fler vet att ni är lika mycket emot tullar som resten av befolkningen. Dom som är för tullarna är riksdagssossar & vänsterpartister samt miljöpartiet som tack vare sitt namn fick 4.5%, folk visste uppenbarligen inte vad dom röstade på, dom flesta som röstade på MP var 18-24åringar, helt utan politisk kännedom. Nu vet vi vilket misstag det var...
Baltstatare & Polackerna asgarvar åt oss dumma svenskar, varför?
Jo därför att S förhandlade med MP om en viss internationellt stadgad fiskekvotering.
MP´s krav va att 90% skulle sägas upp, och så blev det, grattis hjärndöda MP!
Eftersom det är en INTERNATIONELLT STADGAD KVOTERING så går våra svenska 90% till dom andra länderna, våran svenska del delas broderligt av bland annat polen, tyskland danmark & estland...
Vore miljöpartiet så intresserade av miljön så skulle dom väl förbjuda vägsaltet först av allt och sedan sett till att östersjön sanerades ifrån giftiga alger istället för att bygga odemokratiska biltullar som bara gör att bilarna byter plats, som brorsan sa: - Va fan, jävla sossar,tror dom att det är nån jävla glaskupa över stockholm!, luftföroreningar är globalt!!!
OVER AND OUT!
Founder skrev:
Det ligger mycket i det du säger. Även momsen på allt som berör moms skulle ju bara vara en temporär ökning tills staten fått ordning på ekonomin, men en temporär lösning blev det ju inte, man kan ju iof hävda att dom inte fått ordning på ekonomin än
Nej jag tycker som du.
Nu kanske jag får mycket skit för det här men jag tycker faktiskt att europa har löst sina vägproblem ganska bra genom vägtullar. De som använder vägarna får betala för dom. Man kan gott införa vägtullar på samtliga större vägar i Sverige och sedan halvera bilskatten i samma veva. Samma sak gäller bussar m.m. Låt dom betala för tjänsten som använder den!
Jag har tex inte åkt kollektivt på nästan 4 år, varför ska jag vara med o betala för något jag aldrig använder?