Nu fortsätter ombyggnaden 9-5 aero

krutmats
17 juli 2009 · 1 892 Inlägg

Grattis!!!!  big_smile

Senast redigerat av krutmats (17 juli 2009)

Soundcorp Däckhandlare
17 juli 2009 · 8 Inlägg

Ja, jag instämmer i kören...
Riktigt tjusigt! Kommer syna den i sömmarna på tisdag, kamera är ett måste. big_smile

Glöm inte ta med emblemet. wink

Mvh Johan

_DamnIt R1 driver!
17 juli 2009 · 5 128 Inlägg

Det blev ju riktigt snyggt du! Verkligen riktigt bra jobbat! smile

VictorW Medlem 34530
17 juli 2009 · 908 Inlägg

Elda skrev:
fan den här vill man se i verkligheten! du kommer väll till saabens dagar i trollhättan i helgen!?


Det kommer du säkert att få göra någon gång, men tyvärr inte till helgen.




sirmiro skrev:
Passade på att läsa igenom hela denna tråd när man hade lite tid över. Blir ju riktigt fint. big_smile Just kofångare bak brukar vara ett h-e att få bra, men jag tycker verkligen du lyckats. big_smile


Tackar, är lite imponerad att du orkade läsa igenom tråden wink Kul att du tycker det, själv är jag inte helt nöjd. men jag kommer nog på något smile




Robban_89 skrev:
Vart grymt snyggt!! smile


Tackar!!




gentoo skrev:
Jäklar vad läcker den blev! Bara grillgaller kvar nu? smile


Om det ändå vore så väl, har några fler saker att fixa innan allt är klart wink




krutmats skrev:
Fan Victor det blev SÅ underbart med huven, sitter som ett smäck!!
Jag vet du är perfectionist, men småsaker blir det alltid när man gör något själv, och detta kan du vara stolt över att du har gjoty helt själv!!  Jag är riktigt imponerad!!!
Mvh/Mats


krutmats skrev:
Grattis!!!!  big_smile


Tack för de orden, men det är ju alltid så att man är väldigt kritisk mot det man gjort. Får se om jag ställer ut på Mantorp, känns ju minst sagt skrämmande att folk ska gå runt o leta fel och bedömma utseendet på bilen..........




Soundcorp skrev:
Ja, jag instämmer i kören...
Riktigt tjusigt! Kommer syna den i sömmarna på tisdag, kamera är ett måste. big_smile

Glöm inte ta med emblemet. wink

Mvh Johan


Tackar, det tror du bara. det blir kamera förbud och jag kommer att täcka över bilen lol  lol
Ska göra vad jag kan för att komma ihåg smile




_DamnIt skrev:
Det blev ju riktigt snyggt du! Verkligen riktigt bra jobbat! smile


Tack så mycket!




Tack alla för alla fina och uppmuntrande kommentarer, men det känns ändå skrämmande att låta andra syna det man gjort. själv är jag väldigt självkritisk och ser ju massor av fel och missar, men det är ju ändå inte roligt om andra tycke att bilen ser skit ut när de granskar den på nära håll.........hmm


//Victor

Mitt nya projekt, Brother Edition
"Det är högst osannolikt att något transportmedel för passagerare kan röra sig fortare än 15 km/h"
-citat Thomas Treshold, Tågingenjör (1835)
VictorW Medlem 34530
19 juli 2009 · 908 Inlägg

Elda skrev:
ställ ut bilen! smile detta är sverige, folk brukar aldrig våga säga något rent nedlåtande om bilar till ägaren, gör dom det så är det bara fråga vad som kunde varit bättre så du får lite konstruktiv kritik och kanske nya idéer.

vi får väl se vad som händer.....

här kommer några bilder efter att grillgallren är ditsatta, tyvärr går inte dessa att använda om man vill grilla cool



https://www1.garaget.org/gallery/archive/34530/712861_xpgwxw.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/34530/712863_buugs0.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/34530/712864_a7lh1z.jpg

//Victor

Mitt nya projekt, Brother Edition
"Det är högst osannolikt att något transportmedel för passagerare kan röra sig fortare än 15 km/h"
-citat Thomas Treshold, Tågingenjör (1835)
WoozyDozz
19 juli 2009 · 918 Inlägg

Hur fräck som helst smile

Aerocombi Xenoholic
19 juli 2009 · 2 559 Inlägg

Blev ju riktigt bra det där Victor. Hoppas man får se den på Mantorp i månadsskiftet nu då.
Är själv anmäld med 2 bilar wink

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D
Subaru Forester 2.5 XT "Mörkrädd" (2006)
Saab 9-3 SE "-Autotech killer-" (1999)
Saab 9-5 AERO "THE RUBY" (2000)
_DamnIt R1 driver!
19 juli 2009 · 5 128 Inlägg

Blev riktigt snyggt du! Verkligen ett toppenresultat! smile

gentoo
19 juli 2009 · 569 Inlägg

Det blir bara bättre och bättre! smile

Björn J - Projekttråd V40
ChriZtoffer GAS democar 2018!
19 juli 2009 · 8 744 Inlägg

Ser riktigt bra ut! big_smile Först när jag tittade så tyckte jag att grillen inte riktigt passade ihop med resten då allt annat går i rött/svart, men det cromade går ju faktist ihop med kanten på fälgarna, och ser riktigt bra ut! smile Det enda som jag inte riktigt gillar är dimljusen, dom håller inte riktigt samma standard som resten av bilen.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!
666_Beast
19 juli 2009 · 1 863 Inlägg

Fronten blev grym, men jag håller med förgående talare att dimljusen passar inte in i fronten.

Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke.
krutmats
20 juli 2009 · 1 892 Inlägg

Jag vet hur det känns Victor, jag är själv livrädd att folk ska gå o granska det man ägnat tusentals timmar åt!    Jag känner samma sak,   det ska bli kul att få komma ut, men det är ju så nervöst att man nästan vill dra sig tillbaka :S
Nej men nästan iaf,
Jag tycker den är kanon Victor!
Mvh/ Mätz

VictorW Medlem 34530
20 juli 2009 · 908 Inlägg

Ante90 skrev:
Hur fräck som helst smile


Tackar!




Aerocombi skrev:
Blev ju riktigt bra det där Victor. Hoppas man får se den på Mantorp i månadsskiftet nu då.
Är själv anmäld med 2 bilar wink



tackar, är ju inte helt nöjd. Men det är bara att acceptera att man aldrig kommer att bli nöjd, jag ska dit men vi får se om jag ställer ut bilen wink




_DamnIt skrev:
Blev riktigt snyggt du! Verkligen ett toppenresultat! smile


Tackar, bara man inte tittar för noggrant så smile




gentoo skrev:
Det blir bara bättre och bättre! smile


Man gör så gott man kan cool




ChriZtoffer skrev:
Ser riktigt bra ut! big_smile Först när jag tittade så tyckte jag att grillen inte riktigt passade ihop med resten då allt annat går i rött/svart, men det cromade går ju faktist ihop med kanten på fälgarna, och ser riktigt bra ut! smile Det enda som jag inte riktigt gillar är dimljusen, dom håller inte riktigt samma standard som resten av bilen.



Tackar. Precis det är tanken med grillen. Håller med om dimljusen, funderar på hur jag ska göra de nya big_smile




666_Beast skrev:
Fronten blev grym, men jag håller med förgående talare att dimljusen passar inte in i fronten.


Tackar! Som sagt, planerar för nya wink




krutmats skrev:
Jag vet hur det känns Victor, jag är själv livrädd att folk ska gå o granska det man ägnat tusentals timmar åt!    Jag känner samma sak,   det ska bli kul att få komma ut, men det är ju så nervöst att man nästan vill dra sig tillbaka :S
Nej men nästan iaf,
Jag tycker den är kanon Victor!
Mvh/ Mätz


Du sammanfattar det perfekt, men fick en försmak idag på jobbet och den var odelat positiv. Träffade en av de högre cheferna på jobbet idag och han ville ut o kolla på min bil, till slut så var det nog en 5-6 pers där big_smile. Och alla tyckte att den var fin, trots mina småmissar.
så vi får se vad som händer cool cool

Tack Mats.



Har inget kul att visa idag. Bytte olja, oljefilter o tändstift idag + att jag satt det plastskyddet under bilen (kommer inte ihåg vad det heter). Det var ju första dagen på jobbet idag, efter semestern, så det var ganska lugnt big_smile Men imorgon är "smekmånaden" över, då får jag väl jobba ett par timmar i alla fall lol

Ha det gott alla glada!
//Victor

Mitt nya projekt, Brother Edition
"Det är högst osannolikt att något transportmedel för passagerare kan röra sig fortare än 15 km/h"
-citat Thomas Treshold, Tågingenjör (1835)
Soundcorp Däckhandlare
20 juli 2009 · 8 Inlägg

Ang. dina dimljus så ska du nog hålla dina hästar lite... Du har väl läst mitt mail? wink

Glöm nu inte bort att dyka upp 1800 i morgon... ...och ta med bakluckeemblemet till mig.
Jag stannar kvar i Nyköping efter jobbet, så jag tvättar av bilen och kommer kanske dit lite tidigare.

Mvh Johan

VictorW Medlem 34530
23 juli 2009 · 908 Inlägg

Soundcorp skrev:
Ang. dina dimljus så ska du nog hålla dina hästar lite... Du har väl läst mitt mail? wink

Glöm nu inte bort att dyka upp 1800 i morgon... ...och ta med bakluckeemblemet till mig.
Jag stannar kvar i Nyköping efter jobbet, så jag tvättar av bilen och kommer kanske dit lite tidigare.

Mvh Johan

Det löser vi wink


Då alla trogna läsare, nu får ni boka in Mantorp den 1 augusti, för då ställer jag ut bilen. Ni får ursäkta, den kommer inte att vara helt klar. Men det får ni stå ut med big_smile

//Victor

Mitt nya projekt, Brother Edition
"Det är högst osannolikt att något transportmedel för passagerare kan röra sig fortare än 15 km/h"
-citat Thomas Treshold, Tågingenjör (1835)
Aerocombi Xenoholic
23 juli 2009 · 2 559 Inlägg

Bra victor, då ses vi där big_smile

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D
Saab 9-5 AERO "THE RUBY" (2000)
Subaru Forester 2.5 XT "Mörkrädd" (2006)
Saab 9-3 SE "-Autotech killer-" (1999)
krutmats
23 juli 2009 · 1 892 Inlägg

Men fan vad kul för dig!!!   Fattar att det är nervöst för dig,men du är värd all glans!!  big_smile 
Lycka till!
Mvh/mats

VictorW Medlem 34530
23 juli 2009 · 908 Inlägg

Aerocombi skrev:
Bra victor, då ses vi där big_smile


Jajemän det gör vi big_smile


krutmats skrev:
Men fan vad kul för dig!!!   Fattar att det är nervöst för dig,men du är värd all glans!!  big_smile 
Lycka till!
Mvh/mats


Tack, jo det kan man lungt säga. Har ju några saker till som jag vill hinna med innan nästa helg, men som alltid dyker det upp saker som kommer ivägen mad

Du kommer inte ner nästa helg då big_smile

//Victor

Mitt nya projekt, Brother Edition
"Det är högst osannolikt att något transportmedel för passagerare kan röra sig fortare än 15 km/h"
-citat Thomas Treshold, Tågingenjör (1835)
Supra_robin
23 juli 2009 · 4 663 Inlägg

fan va nice grattis big_smile

daNNe_maN
23 juli 2009 · 225 Inlägg

Kommer väl alltid något i vägen när man ska iväg tongue
Ses på mantorp iaf, Lycka till! big_smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang