Okej, vi är framme i maj 2007... Och det var här någonstans som det hela började spåra ur...
Först skulle jag ju bara ha en fin rattmuff och en hel och ren bil. Sedan var det ju snyggt med lackade ok, och det kostar ju inte så mycket, så det kunde man ju satsa på. Och OJ vilka fina blåeloxerade ventilhattar jag råkade hitta...
När Mattias pep om turbotrycksmätaren i samma veva som Proben såldes (jajjamen, dumpventil och japsdämpare och sånt!
) så kom abstinensen i kapp, och helt plötsligt var det inte så dumt med en extra mätare i ett hus i kolfiberlook...
MEN har man kommit så långt börjar det ju se löjligt ut med orange sidomarkeringsljus... Och en sportgrill med riktigt alunät gör väldigt stor skillnad i förhållande till vad den kostar, så en sådan kände jag helt klart att jag behövde ha...
Och när man ändå ska beställa så kanske...?
Det slutade med åtskilliga timmars inspirationssurfande på Garaget, och sedan satt jag länge och tvekade på hur mycket jag skulle satsa, innan beställningen slutligen gick iväg...
Paketet blev ganska mycket dyrare än de "några hundra" jag tänkt lägga från början, men jag kan inte säga att jag ångrat mig en sekund, tvärtom...
Förutom grill och sidomarkeringsljus beställde jag den höga vingen från SAM och ögonlock också. Eftersom jag absolut skulle ha sportgrillen i aluminium och inte i plast vände jag mig till Malå Karosseriteknik, och sedan följde några låååånga dagar av väntan innan paketet äntligen kom!
Problemet med min bil från början var ju att den inte hade någon vinge alls i bak, utan såg ut som en tvål i achlet, och DET var ju inte så kul... Hade det funnits en originalvinge hade jag nog nöjt mig med den, men nu när jag ändå behövde skaffa en tyckte jag att jag lika gärna kunde ta den lite större som jag tycker är himla snygg...