Problem med 965 3,0 24 valve -91

larsson91
29 december 2007 · 31 Inlägg

Hej!

Jag har problem med min 965a det är så att ibland går bilen klockrent utan problem eller någonting alls men ibland börjar den gula pilen i instrumenten att lysa samt så blinkar knapparna vid automatlådan. Då blir bilen väldigt slö i accelrationen men i övrigt ok.
Men ibland som idag så stängde jag av bilen (för att bli av med blinkningarna i panelen)
när jag skulle starta bilen igen så gick han inte igång. men oftast så går den igång igen om man låter den stå ett tag.
Men blir så förbannad när detta händer. 
Någon som vet vad det kan vara för problem???

MVH
Larsson91

Blomsterberg plattsättare!
29 december 2007 · 804 Inlägg

när min pil började blinka i min så rasade växellådan efter det men testa felsök och se vad den säger? min slirade också så som du beskrev det

Man är inte full förrän man ligger på golvet och måste hålla i sig!!
Medlem
www.pro-racing.se
larsson91
29 december 2007 · 31 Inlägg

Jag tror inte att vxellådan kommer rasa för de här har hänt några gånger förut.
men sedan så blir bilen normal och fungerar perfekt. men sedan så kan de börja igen. :S

Alle86 YEAH!!!
30 november 2008 · 559 Inlägg

har samma problem sad doch är lådan hel och fick en extra med och ska väl byta till den, men vill veta vad blinkningarna gör, PMa när någon kunnig vill visa sin åsikt*!

V o L v o
Xoff Volvo tönt... =)
30 november 2008 · 2 344 Inlägg

Blinkningarna betyder att lådan har lagrat en allvarlig felkod, å anledningen till att bilen blir tröttare är för att lådan går över i ett säkerhetsläge för att skydda sig själv från att just rasa...

så det kan vara på god tid att kolla upp vad den anser är fel! aut-lådor är känsliga!

Volvo V70 T5 "Ajoli - Den odödliga" (1997)
larsson91
9 december 2008 · 31 Inlägg

Har nu fått reda på vad felet är, Det är Växelläges givaren som börjar ge upp byter man ut den kommer växellådan gå bra igen. Har sålt bilen så därför har jag inte tittat till tråden.

Häls
larsson91

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang