Vad är en raggare för dig??

adrez
18 februari 2009 · 232 Inlägg

og900turbo skrev:
haha dem borde ta en dusch o köpa hela kläder enligt mej annars är dem väl roliga menniskor smile o sk "volvo raggare" behöver man nog inte ens nämna vad man tycker om dem ^^ Mvh!

e saab nissar mkt bättre?

Mercedes E55 AMG "Heffa" (1999)
Mercedes E420 "Kermit" (1994)
Mercedes 190E "El Senor" (1992)
adrez
18 februari 2009 · 232 Inlägg

Saab-Fredde skrev:
Kan bara säga att volvo är inte kommer aldrig bli och har aldrig vart en raggar bil..

e saab bättre??^^

Mercedes 190E "El Senor" (1992)
Mercedes E420 "Kermit" (1994)
Mercedes E55 AMG "Heffa" (1999)
adrez
18 februari 2009 · 232 Inlägg

sandin_90 skrev:

nitrox skrev:

sandin_90 skrev:

Där håller ja med dig te 100%!
Hater de där idioterna som tror att nördarna som far runt å sladdar i 240 å 740 är raggare! Vad har de som gör dom te raggare? Dom kör Volvo = Världens Svenssonbil, Dom har gympaskor, tjocktröja med luva, Volvo mössa å hiphop jeans.. Å så lyssnar de på Techno, eller Eddie Meduza..  Vad är det för likhet mellan dom å riktiga raggare..?
Okey, ja kanske inte har världens ballaste bil hellar.. Ja har en Dodge Dart Swinger, men det är en början. Å de ä en amerikansk V8 bil! De tycker ja tillhör för att man ska va raggare, man ska ha en ameriknans V8bil, man ska älska rock n roll musiken och kulturen, du ska ha den RÄTTA klädstilen. Och man MÅSTE ha FRISYREN!
Och som sagt, dessa volvo"raggare" har oftast inget av dom.. Å dom behöver kalla sig Raggare, å övertyga folk om att dom är det.. de ska man inte behöva gära, det ska synas å märkas om man är raggare.
  Detta är min åsikt! Men givetvis så lär ju inte volvo"raggarna"/svansarna hålla med om det.

Så upprörd man kan vara då. Det är väl bara skita i volvofolket och forsätta klappa dig för bröstet om dom stör dig sdå mycket.
Sen vad är det som säger att en volvo kille ens vill vara en raggare?

Jäpp! Tacka faan för att man blir upprörd när de kommer folk å förstor en sådan vacker å fin kultur. Jaja, ja skiter mer eller mindre i dom, ja säger bara vad ja tycker ja. å ja tycker dom är patetiska.  Ja du, inte ä de ja som säger de iallafall.. Att köra volvo som bruksbil får väl folk göra om de vill.. men när de kommer te cruisingar så kan de ställa sina små rak 4or hemma i cykelställen!

de gäller väl dina hitlerwagons o din saab me ?

Mercedes E420 "Kermit" (1994)
Mercedes 190E "El Senor" (1992)
Mercedes E55 AMG "Heffa" (1999)
adrez
18 februari 2009 · 232 Inlägg

nitrox skrev:

sandin_90 skrev:

nitrox skrev:

Så upprörd man kan vara då. Det är väl bara skita i volvofolket och forsätta klappa dig för bröstet om dom stör dig sdå mycket.
Sen vad är det som säger att en volvo kille ens vill vara en raggare?

Jäpp! Tacka faan för att man blir upprörd när de kommer folk å förstor en sådan vacker å fin kultur. Jaja, ja skiter mer eller mindre i dom, ja säger bara vad ja tycker ja. å ja tycker dom är patetiska.  Ja du, inte ä de ja som säger de iallafall.. Att köra volvo som bruksbil får väl folk göra om de vill.. men när de kommer te cruisingar så kan de ställa sina små rak 4or hemma i cykelställen!

Rak 4or? du har ju en drös mercor och en saab är det nå bättre?

faan nitrox du o ja resonerar ungefär likadant big_smile

Mercedes E420 "Kermit" (1994)
Mercedes 190E "El Senor" (1992)
Mercedes E55 AMG "Heffa" (1999)
adrez
18 februari 2009 · 232 Inlägg

TeedasT skrev:
tänker direkt på eddiemeduzadunkade fjortiskillar i sina svenska bilar(ja jag menar er, era volvoåkare). men sen tänker jag väl på gubbar som aldrig har sett en dusch också, luktar illa, är fula och kan inte klä sig ordentligt.

wow fränt me nissan då INTE

Mercedes E420 "Kermit" (1994)
Mercedes E55 AMG "Heffa" (1999)
Mercedes 190E "El Senor" (1992)
Repson
18 februari 2009 · 126 Inlägg

BlueBerryPearl skrev:

Lowenhart skrev:
en nyfiken fråga : är alla raggare främlingsfientliga eller ?

Det är ju klart dom är, du vet väll att elvis var nazist? Det är därför många raggare lyssnar på honom, plus många andra utlänska artister, som buddy holly, han var väll som hitler ??

är ju sjklart att alla raggare är främlingsfientliga, precis som alla nissan föare är kineser.. är de inte så?

eller? :S

Haha. fan va bra skrivet!lol

MrLego Volvonörd
18 februari 2009 · 1 187 Inlägg

speedfreak racing skrev:
Vad är en raggare för dig??
En raggare enligt mej är en person som äger en gammal jänkare i fint skick och lever stilen fullt ut med kläder och musik och allt där till..

Vilka är raggare!
En raggare kan benämnas på olika sätt, Fylle raggare som åker i en gammal söndersupen pilsnerbil och bara svinar, kan även kallas "bonnraggare"...

Och sen bara raggare som passar in på beskrivningen jag skrev på vad en raggare är, men man kan även vara en raggare om man har intresse för raggarkulturen men kanske inte har råd..

Är Rocka billis raggare eller dom med 2öl och en gammal Starlet raggare??
Rockabillis skulle jag nog klassa som raggare ja, men 2 öl och starlet raggare benämner nog jag som fjantar!

Är det "fult" att vara raggare?
Nej, är inte raggare själv men känner många som är det. Förbannat trevligt folk och en väldigt go gemenskap mellan raggarna..

Är man raggare om man har en nyare modell av typ Corvette??
Nej! Det kallas brats..

. . . och det jag heller inte förstår är vad ni tycker folk med fina Amerikanare som
inte super eller kanske inte alls dricker i bilen eller på träffar kallas för???
Dom kallas fortfarande raggare, för dom har stilen.. Man måste inte supa skalle bara för att benämna sig som raggare..

Ibland känns det som "Raggare" är en svordom för "Bratzungar" utan livserfarenhet??!!
Nej, isåfall tycker jag att folk har väldigt fel uppfattning om vad en riktig raggare är..

Är du en raggare??
Nej det klassar jag inte mig själv som, men umgås gärna med dom...

. . . och min personliga stora fråga, tycker ni att JAG är en raggare??
Det är helt upp till dig själv!

Du och jag delar lika uppfattning om "raggare", alla är inte främlingsfientliga heller, här i Söderhamn med omnejd så finns det X antal raggarklubbar och jag har varit på dem flesta, men av alla raggare häromkring så är det 90% som super å super tills dem däckar i baksätet på nån gammal cheva eller under ett träd eller på en stol i klubbaren tyvärr, dem resterande 10% gör nåt seriöst av det hela och renoverar sin bil, lyssnar på den goda musiken som livebandet spelar på scenen och pratar som "normalt" folk. Synd att större delen går ut på att supa å vara svinigast och inte ett lämpligt föredömme för våra barn som ska ta över. Jag är på varenda cruising häromkring fastän jag har en Malibu så tar jag inte den eftersom oftast så slutar det med buckla i skärmen efter en spark eller att man har 3 repor längs hela bilen, dem 90% här uppe beteer sig som riktiga svin, sitter överallt å skriker glåpord om jag kommer i min Volvo som jag parkerat på sidan och anser inte har nåt där att göra samt att dem kastar ölburkar och ännu värre sina ölflaskor av glas överallt.
Söderhamns cruising är en av dem bättre lika så Gävles där dem stänger av för vanliga "a-b bilar" och bara släpper in amerikanare. Sen att vissa bilar är ett under att dem går igenom bes eller inte är bes att dem släpps ut på gatorna är ett under. Finns många här som hittar ett "lik" i skogen eller bakom en lada som dom kör med. Nä om vissa kunde tänka om att kanske bli lite bättre på att supa mindre å bara njuta av vädret, bilkulturen samt musiken och vänners närvaro och komma ihåg hela dagen/kvällen/natten och inte vakna på söndagen och fundera vart helgen tagit vägen...

Sen att raggarkulturen ändras måste man nog acceptera, att idag är det ungdomarna som köper sig en billig bil upp till 5000:- och kör med är "dagens raggare" för tittar man på vad priserna är för en "risig" cheva eller pontiac så är dem inte billiga tyvärr, det har man inte råd att köpa som första bil.

All heder till dem raggare som gör nåt vettigt av sin raggarkultur med allt som har med det att göra!!!

Sponsorer 2013:
SBS Reklam Söderhamn, Nordqvist Bilvård Söderhamn, Meca Söderhamn, Lindkvist & Söner Billackering AB, Skruvat.se, Pinass Fastfood, BDS-Bilakuten Bollnäs, Vågbro Glas Söderhamn, Kajakshoppen Söderhamn
Projekttråden: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=194391
Volvo V70 2,4D "Evil Pain Garage Taxi" (2008)
_Emelie ~ Team Ljudstudion ~
18 februari 2009 · 106 Inlägg

Jag tycker det är väldigt komiskt att många i den här tråden direkt häver ur sig att "Raggare" luktar illa, Ser fula ut, Kan absolut inte klä sig propert/anständigt etc.
Då kommer jag till den frågan jag velat ställa länge, Antingen har ni bara sett just precis exakt den lilla lilla pyttelilla klicken med människor på 3-4pers som råkade vara svinfulla den kvällen på stan med halva byxan nere, hål i tröjjan och svordomar haglandes ut genom den sönderrostade bilen..

Kan tillägga att det är inte så, klart när man umgås i dom kretsarna och mestadels bara ser Raggare så får man helt andra uppfattningar om hur det är..
Om jag anser mig själv som en Raggare, mja får väl säga så här, jag gillar stilen & musiken samt folket.. Finns inga trevligare människor att umgås med och man har alltid roligt.. Menar absolut inte att man inte har trevligt med annat folk också men ja smile

Raggare för mig är en person som lyssnar på Rockabilly/Elvis/Meduza etc. Ska vara gamla jänkebilar, en och annan 142:a kan slinka med, men inga nya bilar.. Är väl lite av vad jag tycker.. :]

Idrott luktar svett, Sport luktar bensin!!
Repson
18 februari 2009 · 126 Inlägg

OpelBertone skrev:
Jag tycker det är väldigt komiskt att många i den här tråden direkt häver ur sig att "Raggare" luktar illa, Ser fula ut, Kan absolut inte klä sig propert/anständigt etc.
Då kommer jag till den frågan jag velat ställa länge, Antingen har ni bara sett just precis exakt den lilla lilla pyttelilla klicken med människor på 3-4pers som råkade vara svinfulla den kvällen på stan med halva byxan nere, hål i tröjjan och svordomar haglandes ut genom den sönderrostade bilen..

Kan tillägga att det är inte så, klart när man umgås i dom kretsarna och mestadels bara ser Raggare så får man helt andra uppfattningar om hur det är..
Om jag anser mig själv som en Raggare, mja får väl säga så här, jag gillar stilen & musiken samt folket.. Finns inga trevligare människor att umgås med och man har alltid roligt.. Menar absolut inte att man inte har trevligt med annat folk också men ja smile

Raggare för mig är en person som lyssnar på Rockabilly/Elvis/Meduza etc. Ska vara gamla jänkebilar, en och annan 142:a kan slinka med, men inga nya bilar.. Är väl lite av vad jag tycker.. :]

En till som vet att Raggare inte luktar illa. å han vet hur raggare är. å dä är inge fel på oss raggare.!

_Emelie ~ Team Ljudstudion ~
18 februari 2009 · 106 Inlägg

Repson skrev:

OpelBertone skrev:
Jag tycker det är väldigt komiskt att många i den här tråden direkt häver ur sig att "Raggare" luktar illa, Ser fula ut, Kan absolut inte klä sig propert/anständigt etc.
Då kommer jag till den frågan jag velat ställa länge, Antingen har ni bara sett just precis exakt den lilla lilla pyttelilla klicken med människor på 3-4pers som råkade vara svinfulla den kvällen på stan med halva byxan nere, hål i tröjjan och svordomar haglandes ut genom den sönderrostade bilen..

Kan tillägga att det är inte så, klart när man umgås i dom kretsarna och mestadels bara ser Raggare så får man helt andra uppfattningar om hur det är..
Om jag anser mig själv som en Raggare, mja får väl säga så här, jag gillar stilen & musiken samt folket.. Finns inga trevligare människor att umgås med och man har alltid roligt.. Menar absolut inte att man inte har trevligt med annat folk också men ja smile

Raggare för mig är en person som lyssnar på Rockabilly/Elvis/Meduza etc. Ska vara gamla jänkebilar, en och annan 142:a kan slinka med, men inga nya bilar.. Är väl lite av vad jag tycker.. :]

En till som vet att Raggare inte luktar illa. å han vet hur raggare är. å dä är inge fel på oss raggare.!

Jag är en tjej :] men tack iaf hehe.. Det var annat förr också när man var liten, då var det mest jänkebilar gammal hederlig rock osv men sen är jag ju uppvuxen på landet också så det har väl betydelse på hur man ser på Raggarna idag..

Idrott luktar svett, Sport luktar bensin!!
hedley Saaboholic
18 februari 2009 · 3 129 Inlägg

adrez skrev:

TeedasT skrev:
tänker direkt på eddiemeduzadunkade fjortiskillar i sina svenska bilar(ja jag menar er, era volvoåkare). men sen tänker jag väl på gubbar som aldrig har sett en dusch också, luktar illa, är fula och kan inte klä sig ordentligt.

wow fränt me nissan då INTE

Slå upp ordet konstruktiv kritik så kanske du får högre IQ än en pantburk.

Hur många Saab och nissan folk ser du åka runt å svina sönder på en cruising? Är det andra bilmärkens fel att just volvo är överrepresenterat på den punkten? NEJ.

Jag skiter i vad folk åker för bil, men fakta är fakta bara att acceptera och göra det bästa av situationen t.ex att inte vara en av "svinen" själv.

"Liberty of thought is the life of the soul"
Saab 9-5 Aero SC "Clean" (2005)
hedley Saaboholic
18 februari 2009 · 3 129 Inlägg

Repson skrev:

OpelBertone skrev:
Jag tycker det är väldigt komiskt att många i den här tråden direkt häver ur sig att "Raggare" luktar illa, Ser fula ut, Kan absolut inte klä sig propert/anständigt etc.
Då kommer jag till den frågan jag velat ställa länge, Antingen har ni bara sett just precis exakt den lilla lilla pyttelilla klicken med människor på 3-4pers som råkade vara svinfulla den kvällen på stan med halva byxan nere, hål i tröjjan och svordomar haglandes ut genom den sönderrostade bilen..

Kan tillägga att det är inte så, klart när man umgås i dom kretsarna och mestadels bara ser Raggare så får man helt andra uppfattningar om hur det är..
Om jag anser mig själv som en Raggare, mja får väl säga så här, jag gillar stilen & musiken samt folket.. Finns inga trevligare människor att umgås med och man har alltid roligt.. Menar absolut inte att man inte har trevligt med annat folk också men ja smile

Raggare för mig är en person som lyssnar på Rockabilly/Elvis/Meduza etc. Ska vara gamla jänkebilar, en och annan 142:a kan slinka med, men inga nya bilar.. Är väl lite av vad jag tycker.. :]

En till som vet att Raggare inte luktar illa. å han vet hur raggare är. å dä är inge fel på oss raggare.!

Jag har nästan bara bra erfarenheter från "riktiga" raggares beteènde, dessa har alltid bemött mig väl och varit trevliga även om jag inte ser ut som en av dom "irl" så har det aldrig varit någon attityd utan man har stått och snackat bilar och druckit bärs ändå.

Däremot "blöj raggare" borde det vara skott pengar på.

"Liberty of thought is the life of the soul"
Saab 9-5 Aero SC "Clean" (2005)
anderssonboy
18 februari 2009 · 355 Inlägg

raggare är nog dom enda som vet va en riktig bil är för nått big_smile  är inte raggare sj men gillar bilarna o musiken ..

_Glenne_ Bry mindre, varva mer
18 februari 2009 · 5 753 Inlägg

Kul att man måste vara skitig, lukta svett och aldrig sett en dusch när man är raggare ?!


Dom raggare jag känner och brukar umgås med tar sig alltid en dusch, lite parfym och nytvättade och fräscha kläder innan dom ger sig ut på stan !


Tänk om alla ni brats skulle kunna ta och växa upp och kanske läsa på lite om vad en raggare är, samt vad en blöjraggare är...

Senast redigerat av _Glenne_ (18 februari 2009)

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
hedley Saaboholic
18 februari 2009 · 3 129 Inlägg

_Glenne_ skrev:
Kul att man måste vara skitig, lukta svett och aldrig sett en dusch när man är raggare ?!


Dom raggare jag känner och brukar umgås med tar sig alltid en dusch, lite parfym och nytvättade och fräscha kläder innan dom ger sig ut på stan !


Tänk om alla ni brats skulle kunna ta och växa upp och kanske läsa på lite om vad en raggare är, samt vad en blöjraggare är...

Word!

"Liberty of thought is the life of the soul"
Saab 9-5 Aero SC "Clean" (2005)
hedley Saaboholic
18 februari 2009 · 3 129 Inlägg

anderssonboy skrev:
raggare är nog dom enda som vet va en riktig bil är för nått big_smile  är inte raggare sj men gillar bilarna o musiken ..

Eller bland de få som uppskattar än välputsad original bil i plåt framför sönderplastad bling bling bil..

"Liberty of thought is the life of the soul"
Saab 9-5 Aero SC "Clean" (2005)
Goffen Administratör
18 februari 2009 · 2 976 Inlägg

Vi nöjjer oss med raggarprat för idag..

En kopp av den svarta såsen...
Volkswagen Polo R-Line "Edition 40" (2017)
Audi A4 TDI quattro "Smurfen" (2021)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang