Svårstartad på morgonen.

Mobeerg carzy
27 oktober 2009 · 461 Inlägg

Min bil har börjat bli svårstartad på morgonen, men när jag väl fått igång den efter en stund så funkar den kalas hela dagen. Ända tills den stått över natten.
Då kan de behövas ett antal startförsök innan den hoppar igång, och varjegång jag vrider av nyckeln så tänder de till för att sedan dö.

Något förslag?

Team BSG
Larsson2k
27 oktober 2009 · 100 Inlägg

Jag hade liknande problem på en polo. Jag prova och byta tändstift och gav bilen ny kraft med ett kraftigare batteri.  Ska du byta tändstift så snåla inte, du kommer bli mycket mer nöjd om du lägger några kronor mer. Jag köpte Bosch Platina, funkar felfritt sedans dess.

Mobeerg carzy
27 oktober 2009 · 461 Inlägg

qzN skrev:
Jag hade liknande problem på en polo. Jag prova och byta tändstift och gav bilen ny kraft med ett kraftigare batteri.  Ska du byta tändstift så snåla inte, du kommer bli mycket mer nöjd om du lägger några kronor mer. Jag köpte Bosch Platina, funkar felfritt sedans dess.

Härligt. Får bli att göra en service samtidigt som jag byter urtrampningslager i veckan smile


Någon med fler idéer om vad de kan va?

Team BSG
torpis Forummoderator
27 oktober 2009 · 10 576 Inlägg

vad har du för bil tro?

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Mobeerg carzy
27 oktober 2009 · 461 Inlägg

En golf 3 2.0 gl!

Team BSG
peterpatron
30 november 2009 · 41 Inlägg

Blev det bättre med nya stift? Har samma problem på en Passat 1,8 gl sad

peterpatron
1 december 2009 · 41 Inlägg

Min blev numera mycket bättre med nya stift.

DKWpontus
1 december 2009 · 66 Inlägg

inte fukt i fördelarlocket då? brukar vara väldigt vanligt på alla bilar har jag märkt.smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang