Hjälp! Volksvagen caddy mk1 -89 : Tomgången?

_Jonsson
26 januari 2010 · 150 Inlägg

Hejsan!

Bil: Volksvagen caddy mk1 -89  1.8i 95hk JH-motorn insprutare.

Problem:

Kall motor = går fint

Varm motor,start direkt efter avstängning = går fint.

Och till problemet: Halv varm motor, typ 3 minuter efter avstängning från varm motor då existerar inte tomgången och den verkar gå smått surt man måste sitta hålla gas typ 15 sek innan den hitta tomgång igen.. :S


Det jag gjort utan resultat: Bytt grenrörs och insugspackning, sprutat startgas här och var bytt alla små vakeum slangar.

Nån som har förslag på vad som kan vara problemet?

Bild på motorn finns på min sida.

//matte

Senast redigerat av _Jonsson (1 februari 2010)

Var dig själv. Alla andra är redan upptagna!
_Jonsson
1 februari 2010 · 150 Inlägg

Här var det drag...

Nån som tro tempgivaren till insprutningen kan orsaka detta fel?

kallstartsventilen är kollad och den är det inge fel på.
gjort rent jordpunkter och smörjt kontakter...

Var dig själv. Alla andra är redan upptagna!
te_wik Forummoderator
1 februari 2010 · 12 813 Inlägg

En tempgivare kan mycket väl ställa till med det problemet du har.


Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
_Jonsson
1 februari 2010 · 150 Inlägg

Får ta leta reda på vilken givare som är vilken på motorn nåndag och se ifall meca eller mekonomen har en sån.

Var dig själv. Alla andra är redan upptagna!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang