Volvo 850 skrammlar men vet inte vars hjälp!!!

Nilsson10
22 juni 2011 · 313 Inlägg

Hej! som sagt så har jag en volvo 850, Det är ett skrammel som låter som plåt mot plåt men vette fan vars det kan komma i från! Det brukar låta när man står på neutralen och varvar lite sen när man kör efter vägen och det är lite små guppigt! har kollat att det inte är några värme skydd som va lös och det var det inte, så vettetusan vad det kan vara! låter nånstans mellan fram till mitt på bilen! Hjälp tack! grymt jobbigt ljud!

Smilee
23 juni 2011 · 90 Inlägg

kolla öre fjäderbens lagring bak kan bli lite skramel ljud av det men dock mer "dunk" ljud, kolla du igenom att lyfta på mattan bak i backluckan

Sen "koppen" som spiralfjädern vilar på kan även ha gått sönder kolla så dom sitter fast,

annars är det väll bara o gå runt bilen o lyssna när en vän varvar lite! smile

careau
23 juni 2011 · 1 624 Inlägg

jak tro vexeloda lossna

Nilsson10
23 juni 2011 · 313 Inlägg

jonnielahti skrev:
inget dåligt motorfäste eller avgasupphängning då? annars har du katalysatorn där så kan den gått sönder, händer ju, inte så vanligt dock.

Jag har nya upphängningar till avgasröret och motorfästena är bra! men vet dock inte hur det är med katten!

Nilsson10
23 juni 2011 · 313 Inlägg

Smilee skrev:
kolla öre fjäderbens lagring bak kan bli lite skramel ljud av det men dock mer "dunk" ljud, kolla du igenom att lyfta på mattan bak i backluckan

Sen "koppen" som spiralfjädern vilar på kan även ha gått sönder kolla så dom sitter fast,

annars är det väll bara o gå runt bilen o lyssna när en vän varvar lite! smile

Ja just! smile de är de att det låter nånstans mellan fram till mitt på! men ska ta en titt på det du skrev! smile

Nilsson10
23 juni 2011 · 313 Inlägg

careau skrev:
jak tro vexeloda lossna

den är hel och fin! tongue

careau
23 juni 2011 · 1 624 Inlägg

Nilsson10 skrev:

careau skrev:
jak tro vexeloda lossna

den är hel och fin! tongue

Det var ett skämt :-)

Nilsson10
23 juni 2011 · 313 Inlägg

careau skrev:

Nilsson10 skrev:

careau skrev:
jak tro vexeloda lossna

den är hel och fin! tongue

Det var ett skämt :-)

hehe jo jag anade det! wink

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang