M90 växellåda.

Xuri One Man Clan
4 december 2011 · 4 287 Inlägg

volvo_740_88 skrev:
hehe okej det är bara att skicka ett mess här om du vill sälja. hoppas det funkar smile ja jag kikar in och kollar kan vara bra och veta hur skiten ser ut. jaså men hur tåliga är lådan för övrigt?? jag slängde typ i växeln så skarpa det rätt gott sen var den visst trög  jävla skit tänkte jag. så dåliga kan dom inte vara.

ditt svänghjul väger 13.8kg + koppling å lamell. har du dålig koppling är de 20kg som roterar i 6000rpm å du gör en växling... då är de några kg synkringarna ska bromsa å inte bara axeln/drevens massa.  de gäller att allt lirar helt hundra då kan man köra rätt hårt med lådan.
jag har kört runt 500nm å 370 häst nu i 2 år och alla dreven är hela å fina. är utgående axel som ser lite jävlig ut å jag har inte klurat ut hur dom sprickorna har kommit dit än.
men annars har inte effekten dödat den utan jag.
jag tycker de är en bra låda om man sköter växlingarna rätt å att kopplingen lirar som den ska.
när jag hade ny koppling så lirade den otroligt bra å aldrig några strul.

Volvo s40 (2001)
Volvo v70 D5 "Ocean race" (2006)
volvo_740_88
4 december 2011 · 90 Inlägg

ok dom verkar tåla en del ändå smile men jag får byta koppling samtidigt som jag byter synkringarna och det som är sönder. något förslag på tryckplatta?? ska troligtvis köra sexpuckad sinterlamell sen. ja det är mitt eget fel att den gick sönder har haft dålig koppling sen jag köpte bilen. men någon gång måste man lära sig laga lådor också.

NoCooL
4 december 2011 · 215 Inlägg

jag har en m90 över annars

Xuri One Man Clan
4 december 2011 · 4 287 Inlägg

volvo_740_88 skrev:
ok dom verkar tåla en del ändå smile men jag får byta koppling samtidigt som jag byter synkringarna och det som är sönder. något förslag på tryckplatta?? ska troligtvis köra sexpuckad sinterlamell sen. ja det är mitt eget fel att den gick sönder har haft dålig koppling sen jag köpte bilen. men någon gång måste man lära sig laga lådor också.

en 712 tryckplatta, vanlig uppgradering. finns å köpa på autoexperten tex. den orkar 525nm med en ny orginal lamell. ska du ÖVER 525nm kan du börja kolla efter sinter annars behöver du inte ha de.
och då får du även köra stålomspunnen slang mellan slav å huvudcylinder för en sån koppling är så trögtrampad att slangen expanderar istället, å du står med rasad växelåda igen för kopplingen inte tog som den skulle tongue

Volvo v70 D5 "Ocean race" (2006)
Volvo s40 (2001)
volvo_740_88
4 december 2011 · 90 Inlägg

okej men då lär jag mig inte innehållet. men tack ändå smile men om jag skulle ändra mig vad är priset??

volvo_740_88
4 december 2011 · 90 Inlägg

okej det låter bra men sinter är väl bra ändå? har inte tänkt gå över 300 kusar än vad jag vet. men man vet aldrig. smile
ska köpa stålomspunnen slang till bromsar och skit så köper det även till kopplingen. smile

Xuri One Man Clan
4 december 2011 · 4 287 Inlägg

nja sinter sliter som fan på grejerna, de är mer rejs grejer än de man sätter på en brukis
en sinter håller inte hälften så långt som en orginal lamell heller.

Volvo s40 (2001)
Volvo v70 D5 "Ocean race" (2006)
volvo_740_88
5 december 2011 · 90 Inlägg

okej då får det bli original smile tack för alla svar. men om du skulle sälja lite reservdelar så hojta till.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang