Sälja sitt gamla skrot o få betalt

opeldrifter
6 april 2012 · 1 253 Inlägg

Någon som vet av något ställe i östergötland som köper in skrot o diverse järn detaljer såsom bromok,avgassystem , fälgar, bilbatterier och annat bråte ?

Man samlar ju på sig en massa skrot i garaget och nu måste skiten bort i kan man då tjäna sig en hacka samtidigt vore det ju inte dumt smile

Hörde någon reklam i radion i veckan att det fanns ställe i norköping som man kunde sälja sitt skrot till, hann dock inte uppfatta var...

Lev livet nu innan det är för sent
Extrazz En 5a är Livet.
6 april 2012 · 2 005 Inlägg

brukar finnas någon skrotnisse i stan som köper in sorterat skrot tex alu, järn, koppar etc  man tjänar en liten slant om man kommer upp i lite mängder. Det är en bra idee att höra sig för vad man får för kilopriset då det kan skilja rätt bra.  hörde bara mellan två st jag har handlat med och där skiljde det sig 14kr  vilket  snabbt blir lite pengar om man har några kilo som sagt

Volvo 850 T-5R "T-Grön" (1996)
Polsanr1
6 april 2012 · 31 Inlägg

stena metall finns ju och sen skrot anders eller va han heter vid händelö

opeldrifter
6 april 2012 · 1 253 Inlägg

Okej Norrköping eller?

Lev livet nu innan det är för sent
Polsanr1
9 april 2012 · 31 Inlägg

yes. det finns i norrköping

Polsanr1
9 april 2012 · 31 Inlägg

och stena får du pengar in på ditt konto dock måste du ha ett konto på stena metall. och på skrot anders eller va det heter så får du pengar i handen.

Putteliten
9 april 2012 · 9 090 Inlägg

Finns Stena metall i Linköping också, på Norra oskarsgatan 16.
Där får du pengar i näven!

Senast redigerat av Putteliten (9 april 2012)

90q20v quattroambassadör
9 april 2012 · 69 Inlägg

Stena Metall i Alla lägen!

Inga som helst konstigheter!

Alla kan åka in med sitt sorterade skrot.
Koppar, mässing, skalade elkablar, aluminiumfälgar , gamla insug i alu mm .
Fördelen är att om man har sorterat det och rensat det kan man få ganska bra betalt.
Har kan kopparrör så klipper/sågar man av kopplingar och lödningar och lägger dem i en hink jämte.
Gamla kranar likaså. Gamla alufälgar utan däck , ta bort ventiler och vikter.

Jag körde in med en massa gammalt från jobb, garage och lantställe för 1.5 månad sen, och priserna var då ungefär..

31-34 för koppar
19 för mässing
5 för rostfritt och aluminium.
Vanligt skrot får man ca 1kr kg för. De skilljer på vad det är för skrot med.
Batterier vet jag ej , men det är pengar i dessa med.

Det ända de behöver är en ursprungskontroll vad allt kommer ifrån.
Ha en ärlig och vettig förklaring, för Polisen sammarbetar med Stena och kollar med dem vid stölder.
Var beredd på att de ev ska kolla med din arbetsgivare om du fick lämna.
Sen lägger de upp dig som kund.
Kommer du med mer än 50k om året får du en varing om F-skatt, kommer du med skrot för 100k om året räknas du automatsikt som Fskatt och får redovisa moms. Men vem kommer upp i de summorna utan att det ska vara rättvist??

Alla som har rent mjöl i påsen får det bästa och mest rättvisa priset av Stena Metall!
Varför gynna någon annan än dig själv??

Polsanr1
13 april 2012 · 31 Inlägg

över 64 K så får du skatt på det. jag kom upp i 74 förra året när ja panta metall.

Extrazz En 5a är Livet.
14 april 2012 · 2 005 Inlägg

35kr för koppar var lite. fick 48 för mitt tongue

Volvo 850 T-5R "T-Grön" (1996)
Polsanr1
14 april 2012 · 31 Inlägg

va du inne nu i veckan och sålde eller?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang