D2 coilover inte tillräckligt låg! !Hjälp!

MR-volvo
2 juni 2012 · 57 Inlägg

Tjena!
ja har monterat D2 coilover kit på min audi a4 -09 och själva monteringen gick fint men ja har problem för ja får inte när bakdelen nåt!.... den ksk bara blir 2cm lägre än original hmm

Behöver hjälp med hur ja fixar detta!?

Fullt ös Medvetslös !
evilaudio
2 juni 2012 · 16 195 Inlägg

exakt vilken modell är de?

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
MR-volvo
2 juni 2012 · 57 Inlägg

det är en -09a

Fullt ös Medvetslös !
evilaudio
2 juni 2012 · 16 195 Inlägg

tänkte mest på coilovern..

finns väl fler modeller av D2  (kör Ksport själv å de väl TYP samma)

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
MR-volvo
2 juni 2012 · 57 Inlägg

jasså!
Det är "Sport Modified" 

D2 å Ksport görs väl av samma tillverkare ?

Fullt ös Medvetslös !
Lindggren
2 juni 2012 · 84 Inlägg

Måste bara fråga. Har du skruvat ner coiloverna något? För du ska ju kunna skruva ner så att bilen blir ganska låg

Volvo 740 16v "16v turbo" (1990)
MR-volvo
2 juni 2012 · 57 Inlägg

man skruvar upp fjäderbenets fäste för att den ska bli lägre! å de har jag gjort men vissar väldigt liten skillnad bak......

fram funkar fint! de e bak som de inte märks direkt!

Fullt ös Medvetslös !
evilaudio
2 juni 2012 · 16 195 Inlägg

exakt hur har du justerad bak?


mina ksport (dock annan bil) går att sänka galet mycke (så att bilen inte ens blir körbar)

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
MR-volvo
2 juni 2012 · 57 Inlägg

på min sitter ju dämparen och fjädern separat bak!
å fjädern sitter på ett litet justerbart ben, men den står på lägsta... å dämparen är upp skruvad så att själva dämpar kroppen blir så kort som möjligt!

Fullt ös Medvetslös !
Lindggren
2 juni 2012 · 84 Inlägg

Okej, Tycker de låter sjukt konstigt, För dessa coilovers Ksport D2 och andra märken, dom är väl typ 20-30mm kortare när dom är ut skruvad max än org dämparen?

Volvo 740 16v "16v turbo" (1990)
Lindggren
2 juni 2012 · 84 Inlägg

MR-volvo skrev:
på min sitter ju dämparen och fjädern separat bak!
å fjädern sitter på ett litet justerbart ben, men den står på lägsta... å dämparen är upp skruvad så att själva dämpar kroppen blir så kort som möjligt!

Okej, Så är det på kompisens bmw med, förra ägaren till den hade tagit bort själva lås ringarna så att den var lite mer lägre. Vad kan den bli? kanske 15-20mm lägre då?

Volvo 740 16v "16v turbo" (1990)
MR-volvo
2 juni 2012 · 57 Inlägg

De e inte så stor skillnad på original dämpare å D2 dämpare när dem e ut skruvade till max!
okejokej! men de e ändå så lite.... ska ju vara mkt mera

Fullt ös Medvetslös !
KHRacing
2 juni 2012 ·

Jag fick ta väck en utav mina 2 låsmuttrar på benet för att få den höjden jag ville ha. kan funka.

MR-volvo
2 juni 2012 · 57 Inlägg

okejokej! men tycker de ger så lite... kan ju inte ge mer än 15-20mm?

Fullt ös Medvetslös !
KHRacing
2 juni 2012 ·

MR-volvo skrev:
okejokej! men tycker de ger så lite... kan ju inte ge mer än 15-20mm?

Räkna på utväxlingen från bärarmens fäste så borde det ju blir det dubbla ?

MR-volvo
4 juni 2012 · 57 Inlägg

Så jag borde få ner den närmare 50mm då om jag tar bort låsringen?

Fullt ös Medvetslös !
KHRacing
4 juni 2012 ·

MR-volvo skrev:
Så jag borde få ner den närmare 50mm då om jag tar bort låsringen?

bara mina egna tankar. testa helt enkelt

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang