En fråga, köper bilhandlare en begagnad bil av mig? eller tar dom endast inbyte?

wena
4 februari 2013 · 74 Inlägg

jag som det står i rubriken.   bara en tanke som slog mig...då det känns bökigt att sälja privat, verkar finnas många fallgropar. 

undrar också hur det blir ifall jag lämnar en bil i inbyte som är värd mer än den nya bilen man köper...gör dom såna affärer nån gång?   

hoppas inte jag uttryckt mig klumpigt o oförståligt

‎"Automatlådeolja, det är ett utmärkt glidmedel som alla borde ha stående på nattduksbordet!" bosse bildoktorn
onej84
4 februari 2013 · 1 854 Inlägg

Det kan bara en person svara på och det är den person du tänker byta med.

Men flera gör så men räkna inte med att du ska göra en grym affär bara.

En bilhandlare går inte back, ofta.

sleepyoh
4 februari 2013 · 1 319 Inlägg

Alla bilhandlare gör affärer dom kan tjäna pengar på. Allt handlar om hur mycket vinst i förhållande till hur mycket jobb. Sedan beror det ju jävligt mycket på vilken bil och skick det är, du åker ju inte med en Volvo 240 från 85 för att sälja på Bilia. Man får ju välja rätt handlare för bilen så att säga.

_----------'
Muttley
4 februari 2013 ·

Vissa bilhandlare har någon annan handlare som köper upp "skitet" det som de ej vill ha i bilhallen.   

Du kan alltid fråga runt, en bilhandlare vill tjäna pengar och gör de inga vinster med så lite jobb som möjligt så kan jag nog säga att de inte är så intresserade.

Du kan alltid räkna med att du tjänar absolut ingenting på det.

Teho
5 februari 2013 · 237 Inlägg

sleepyoh skrev:
Alla bilhandlare gör affärer dom kan tjäna pengar på. Allt handlar om hur mycket vinst i förhållande till hur mycket jobb. Sedan beror det ju jävligt mycket på vilken bil och skick det är, du åker ju inte med en Volvo 240 från 85 för att sälja på Bilia. Man får ju välja rätt handlare för bilen så att säga.

Vissa bilförsäljare bryr sig dock inte nämnvärt om miltal och skick.
Min 306 var enligt stans Mazdaåterförsäljare värd 15.000 kr, "för att det var årsmodell 2000".
Enligt bilpriser.se skulle bilen vara värd 36.000 kr hos en återförsäljare (borde alltså få runt 29-30.000 i inbyte).
Far och flyg, miltal och skick tog man absolut ingen hänsyn till.
Sägas kan väl att det kan löna sig att byta in hos en sådan handlare om man har en rutten långmilare.

Gnuet sometimes i drive for no reason at all.
5 februari 2013 · 74 Inlägg

tkd_rille skrev:
Vissa bilhandlare har någon annan handlare som köper upp "skitet" det som de ej vill ha i bilhallen.

Så gjorde min Seat-handlare, bytte in en Volkswagen - förstår att dom inte ville ha den skiten i hallen roll

DavidSan
5 februari 2013 · 227 Inlägg

Teho skrev:

sleepyoh skrev:
Alla bilhandlare gör affärer dom kan tjäna pengar på. Allt handlar om hur mycket vinst i förhållande till hur mycket jobb. Sedan beror det ju jävligt mycket på vilken bil och skick det är, du åker ju inte med en Volvo 240 från 85 för att sälja på Bilia. Man får ju välja rätt handlare för bilen så att säga.

Vissa bilförsäljare bryr sig dock inte nämnvärt om miltal och skick.
Min 306 var enligt stans Mazdaåterförsäljare värd 15.000 kr, "för att det var årsmodell 2000".
Enligt bilpriser.se skulle bilen vara värd 36.000 kr hos en återförsäljare (borde alltså få runt 29-30.000 i inbyte).
Far och flyg, miltal och skick tog man absolut ingen hänsyn till.
Sägas kan väl att det kan löna sig att byta in hos en sådan handlare om man har en rutten långmilare.

Tänk på att de är ett vinstdrivande företag.

Vi kan ta ditt exempel:
15.000kr i inbyte för din bil. De säljer den för säg 29.000kr = 14.000kr i vinst, (om det nu inte prutas).
Av de 14.000 så ska staten ha 20% = 11.200kr kvar. Sen är det inte omöjligt att de kostar på bilen med t ex byte av olja + filter som en anställd i verkstaden gör = kostnad delar + arbete.

Samtidigt är det inte säkert att den säljs efter 1dag. Så vinsten blir juh kanske inte så bra.

Jag säger detta till alla mina vänner man får aldrig lika bra betalt hos handlare som man får genom att sälja privat, men då får man nya kompisar.... "bästa pris" kompisar big_smile

Senast redigerat av DavidSan (5 februari 2013)

Teho
5 februari 2013 · 237 Inlägg

Gnuet skrev:

tkd_rille skrev:
Vissa bilhandlare har någon annan handlare som köper upp "skitet" det som de ej vill ha i bilhallen.

Så gjorde min Seat-handlare, bytte in en Volkswagen - förstår att dom inte ville ha den skiten i hallen roll

Läs mitt inlägg nedan. Vissa tar in vilken skit som helst. big_smile

DavidSan skrev:

Teho skrev:

sleepyoh skrev:
Alla bilhandlare gör affärer dom kan tjäna pengar på. Allt handlar om hur mycket vinst i förhållande till hur mycket jobb. Sedan beror det ju jävligt mycket på vilken bil och skick det är, du åker ju inte med en Volvo 240 från 85 för att sälja på Bilia. Man får ju välja rätt handlare för bilen så att säga.

Vissa bilförsäljare bryr sig dock inte nämnvärt om miltal och skick.
Min 306 var enligt stans Mazdaåterförsäljare värd 15.000 kr, "för att det var årsmodell 2000".
Enligt bilpriser.se skulle bilen vara värd 36.000 kr hos en återförsäljare (borde alltså få runt 29-30.000 i inbyte).
Far och flyg, miltal och skick tog man absolut ingen hänsyn till.
Sägas kan väl att det kan löna sig att byta in hos en sådan handlare om man har en rutten långmilare.

Tänk på att de är ett vinstdrivande företag.

Vi kan ta ditt exempel:
15.000kr i inbyte för din bil. De säljer den för säg 29.000kr = 14.000kr i vinst, (om det nu inte prutas).
Av de 14.000 så ska staten ha 20% = 11.200kr kvar. Sen är det inte omöjligt att de kostar på bilen med t ex byte av olja + filter som en anställd i verkstaden gör = kostnad delar + arbete.

Samtidigt är det inte säkert att den säljs efter 1dag. Så vinsten blir juh kanske inte så bra.

Jag säger detta till alla mina vänner man får aldrig lika bra betalt hos handlare som man får genom att sälja privat, men då får man nya kompisar.... "bästa pris" kompisar big_smile

Beror på hur noggranna de är vid kontrollen av inbytesbilen. Hade själv inte kunnat ljuga vid försäljning till privatperson.
Pappa bytte in en allmänt sliten VW på en VAG-återförsäljare för ett halvår sedan. Bilen hade flera dolda fel, vilka gick obemärkt igenom verkstadens provtur.
Slutade med att han fick ut pengar för en bil som ekonomiskt sett var skrot.
Hade bilen inte varit så pass rostig (varav hål i förardörr samt bägge tröskellådor) hade inbytespriset säkert stigit ytterligare några tusen.

Bilen byttes in en onsdag, kom ut i hallen på fredagen och såldes på måndagen. Tvivlar på att de ens åtgärdade felen, utan bara sålde vidare den till någon ovetande stackare.

Senast redigerat av Teho (5 februari 2013)

DavidSan
6 februari 2013 · 227 Inlägg

Teho skrev:

Gnuet skrev:

tkd_rille skrev:
Vissa bilhandlare har någon annan handlare som köper upp "skitet" det som de ej vill ha i bilhallen.

Så gjorde min Seat-handlare, bytte in en Volkswagen - förstår att dom inte ville ha den skiten i hallen roll

Läs mitt inlägg nedan. Vissa tar in vilken skit som helst. big_smile

DavidSan skrev:

Teho skrev:

Vissa bilförsäljare bryr sig dock inte nämnvärt om miltal och skick.
Min 306 var enligt stans Mazdaåterförsäljare värd 15.000 kr, "för att det var årsmodell 2000".
Enligt bilpriser.se skulle bilen vara värd 36.000 kr hos en återförsäljare (borde alltså få runt 29-30.000 i inbyte).
Far och flyg, miltal och skick tog man absolut ingen hänsyn till.
Sägas kan väl att det kan löna sig att byta in hos en sådan handlare om man har en rutten långmilare.

Tänk på att de är ett vinstdrivande företag.

Vi kan ta ditt exempel:
15.000kr i inbyte för din bil. De säljer den för säg 29.000kr = 14.000kr i vinst, (om det nu inte prutas).
Av de 14.000 så ska staten ha 20% = 11.200kr kvar. Sen är det inte omöjligt att de kostar på bilen med t ex byte av olja + filter som en anställd i verkstaden gör = kostnad delar + arbete.

Samtidigt är det inte säkert att den säljs efter 1dag. Så vinsten blir juh kanske inte så bra.

Jag säger detta till alla mina vänner man får aldrig lika bra betalt hos handlare som man får genom att sälja privat, men då får man nya kompisar.... "bästa pris" kompisar big_smile

Beror på hur noggranna de är vid kontrollen av inbytesbilen. Hade själv inte kunnat ljuga vid försäljning till privatperson.
Pappa bytte in en allmänt sliten VW på en VAG-återförsäljare för ett halvår sedan. Bilen hade flera dolda fel, vilka gick obemärkt igenom verkstadens provtur.
Slutade med att han fick ut pengar för en bil som ekonomiskt sett var skrot.
Hade bilen inte varit så pass rostig (varav hål i förardörr samt bägge tröskellådor) hade inbytespriset säkert stigit ytterligare några tusen.

Bilen byttes in en onsdag, kom ut i hallen på fredagen och såldes på måndagen. Tvivlar på att de ens åtgärdade felen, utan bara sålde vidare den till någon ovetande stackare.

Ibland har man turen att man får mer för sin bil big_smile. Alla firmor jobbar olika givetvis... Synd om personen som köpte din fars bil av den firman, visar bara på att man inte ska köpa begagnat av dem iaf.

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
6 februari 2013 · 17 622 Inlägg

Jobbat som handlare i många år. Givetvis får du mindre för den än privat. MEN! Har du en attraktiv bil och inte kommer i en Saab 9-5 sedan eller något så kan priset vara helt ok. Vad har du för släde?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Andree
6 februari 2013 · 827 Inlägg

det är nog väldigt olika, o det kan skilja väldigt mkt va dom är beredda att betala. När jag skudlle sälja min bmw 525 msport -01 så åkte jag till ett ställe först o han erbjöd mig 65.000kr det tyckte jag va riktigt bra för ja ahde tänkt sätta den för 70, sen åkte till en annan o där hitta jag en merca som ja va intresserad av o fråga va ja skulle få i inbyte, då sa han 25.000kr... titta på han konstigt o gick ut. visst ska dom gå med vinst men vissa skambud e bara för mkt.

Senast redigerat av Andree (6 februari 2013)

Volvo V70 II 2,4d Momentum "R-Design" (2008)
Dodge Charger "440" (1972)
wena
10 februari 2013 · 74 Inlägg

tkd_rille skrev:
Vissa bilhandlare har någon annan handlare som köper upp "skitet" det som de ej vill ha i bilhallen.   

Du kan alltid fråga runt, en bilhandlare vill tjäna pengar och gör de inga vinster med så lite jobb som möjligt så kan jag nog säga att de inte är så intresserade.

Du kan alltid räkna med att du tjänar absolut ingenting på det.

nä jag räknar absolut inte med att tjäna på det, det enda jag tjänar är minskad oro och att slippa krångel...vill bara snabbt ha pengar på kontot för bilen jag vill bli av med

‎"Automatlådeolja, det är ett utmärkt glidmedel som alla borde ha stående på nattduksbordet!" bosse bildoktorn
wena
10 februari 2013 · 74 Inlägg

Dieselsmurfen skrev:
Jobbat som handlare i många år. Givetvis får du mindre för den än privat. MEN! Har du en attraktiv bil och inte kommer i en Saab 9-5 sedan eller något så kan priset vara helt ok. Vad har du för släde?

VW scirocco -11  som nyss rullat 1000mil

‎"Automatlådeolja, det är ett utmärkt glidmedel som alla borde ha stående på nattduksbordet!" bosse bildoktorn
Hool
10 februari 2013 · 1 067 Inlägg

Andree skrev:
det är nog väldigt olika, o det kan skilja väldigt mkt va dom är beredda att betala. När jag skudlle sälja min bmw 525 msport -01 så åkte jag till ett ställe först o han erbjöd mig 65.000kr det tyckte jag va riktigt bra för ja ahde tänkt sätta den för 70, sen åkte till en annan o där hitta jag en merca som ja va intresserad av o fråga va ja skulle få i inbyte, då sa han 25.000kr... titta på han konstigt o gick ut. visst ska dom gå med vinst men vissa skambud e bara för mkt.

70k är ett högt utpris för en sådan hos handlare..   En sådan köper man för mellan 50 och 70k.. Ibland mindre beroende på hur desperat säljaren är..


65k inbyte hade nog inte hållit hela vägen eller så betalade du alldeles för mycket för bilen du tänkte köpa..   E39 är en gammal bil nu..

BMW 525i E34 "Pingu" (1992)
BMW 325iT "Oxy" (1989)
Andree
10 februari 2013 · 827 Inlägg

Hool skrev:

Andree skrev:
det är nog väldigt olika, o det kan skilja väldigt mkt va dom är beredda att betala. När jag skudlle sälja min bmw 525 msport -01 så åkte jag till ett ställe först o han erbjöd mig 65.000kr det tyckte jag va riktigt bra för ja ahde tänkt sätta den för 70, sen åkte till en annan o där hitta jag en merca som ja va intresserad av o fråga va ja skulle få i inbyte, då sa han 25.000kr... titta på han konstigt o gick ut. visst ska dom gå med vinst men vissa skambud e bara för mkt.

70k är ett högt utpris för en sådan hos handlare..   En sådan köper man för mellan 50 och 70k.. Ibland mindre beroende på hur desperat säljaren är..


65k inbyte hade nog inte hållit hela vägen eller så betalade du alldeles för mycket för bilen du tänkte köpa..   E39 är en gammal bil nu..

sen så var detta ett antal år sedan som ja inte nämde, o 70 va inte högt då han hade en vanlig 525 e39 kmbi som rullat 30.*** mil för 95.000.

Dodge Charger "440" (1972)
Volvo V70 II 2,4d Momentum "R-Design" (2008)
Andromeda Rumpmas
10 februari 2013 · 3 860 Inlägg

Teho skrev:

sleepyoh skrev:
Alla bilhandlare gör affärer dom kan tjäna pengar på. Allt handlar om hur mycket vinst i förhållande till hur mycket jobb. Sedan beror det ju jävligt mycket på vilken bil och skick det är, du åker ju inte med en Volvo 240 från 85 för att sälja på Bilia. Man får ju välja rätt handlare för bilen så att säga.

Vissa bilförsäljare bryr sig dock inte nämnvärt om miltal och skick.
Min 306 var enligt stans Mazdaåterförsäljare värd 15.000 kr, "för att det var årsmodell 2000".
Enligt bilpriser.se skulle bilen vara värd 36.000 kr hos en återförsäljare (borde alltså få runt 29-30.000 i inbyte).
Far och flyg, miltal och skick tog man absolut ingen hänsyn till.
Sägas kan väl att det kan löna sig att byta in hos en sådan handlare om man har en rutten långmilare.

Om jag får fråga bara. Hur fan räknar du nu? IG i företagsekonomi?
Om bilhandlaren köper din bil för 30k och lyckas sälja den för 36 tjänar han inte 6k, vilket är en vinst du tycker verkar vara rimlig. Handlare köper oftast bilar för 20-30k mindre än de säljer dom för. Han måste ge trafiksäkerhetsgaranti på bilen, och kostnaderna han har för reparationer för ett års trafiksäkerhetsgarantier på de bilar han sålt måste han ju slå ut jämt på alla begagnade bilar då han inte vet vilken som kommer att krångla så att han kan sälja bara den dyrare.

Vidare måste bilen undersökas och kanske åtgärdas innan försäljning, bilen måste även rekondas.
Sedan har han hyra för lokal, energiräkningar, löner, sociala avgifter, skatt, vinstskatt, försäkringar, drivmedel och andra omkostnader att betala. Sedan får han kanske inte bilen såld för 36k bara för att bilpriser tycker det. Folk prutar alltid, och bilen kanske blir stående och tar plats i månader.

Sanningen är att om du hade sålt bilen för 15k och sålt den för 35k hade han kanske gjort en vinst på 5k på den, beroende på vad han har för grad av omkostnader i övrigt.

Det är förövrigt ingen hemlighet alls att det är mer lönsamt att sälja en bil äldre än 5 år på Blocket för ett billigare pris än snittet, just p g a att det inte blir mycket kvar när handlaren tar sin täckningsmarginal eftersom bilen inte är värd 200k längre. Du gör en lika stor förlust på en 2 år gammal inbytesbil i absoluta krontal, men procentuellt blir ju förlusten mindre eftersom den 2 år gamla bilen är värd säkert 6 ggr mer än din 13 år gamla när den står ute i bilhallen.
Handlare går efter Gröna listan, medan privatköpare på Blocket går efter skicket och inte tänker sälja den vidare med en massa omkostnader. Därför kan du lätt få det dubbla på Blocket mot hos handlaren för en 10 år gammal bil.
Får du någon gång ett inbytespris du är nöjd med betyder det bara att bilen du köper är för dyr och att handlaren tar igen det på den.

Problemet är att du förväxlar vad en privatperson som ska använda bilen själv kan betala vid en privataffär med vad en bilhandlare med en firma med tillhörande omkostnader som ska sälja bilen vidare med vinst kan betala.

Dessutom, det är en 13 år gammal peugeot som kostade 150k ny? Aldrig att den kostar 36k på Blocket heller.

Senast redigerat av Andromeda (10 februari 2013)

Saab 9-3 Griffin 2,0T Hirsch Biopow. "En av fem på Garaget" (2012)
Andromeda Rumpmas
10 februari 2013 · 3 860 Inlägg

Efter en snabbkoll på Blocket har ju din gått rätt så lite, men menar du allvar med att du snabbt vill ha pengar på kontot och bli av med bilen skulle jag säga, sätt ut den för 25k och var beredd att sälja för 20k. Då får du fortfarande 5k mer än hos bilhandlaren.

En 13 år gammal bil som gått 6k mil är ovanligt, och något som säkert attraherar en entusiast. Någon som jättegärna vill ha en 1,8i 110 hk peugeot kombi, med snålt tilltagen utrustning i förhållande till många andra märken och knappast ansedd som bland de bättre, men i väldigt bra skick, slantar säkert upp 35k för den.

Men var ska du hitta någon i Sverige med den böjelsen som snabbt vill komma och hämta din bil tongue

Tillgång och efterfrågan, och jag kan inte tänka mig att det finns någon större efterfrågan på just din bil även om den har gått 6k mil och är i bra skick, och då spelar det ingen roll att tillgången är låg för prisets skull.

Om man inte är perverst intresserad av just en Peugeot 306 kombi med en liten motor och lågt miltal finns det helt enkelt många andra nyare, snålare, större, mindre och bättre utrustade bilar för det pris du kan tänka dig att sälja för.

Saab 9-3 Griffin 2,0T Hirsch Biopow. "En av fem på Garaget" (2012)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
11 februari 2013 · 17 622 Inlägg

wena skrev:

Dieselsmurfen skrev:
Jobbat som handlare i många år. Givetvis får du mindre för den än privat. MEN! Har du en attraktiv bil och inte kommer i en Saab 9-5 sedan eller något så kan priset vara helt ok. Vad har du för släde?

VW scirocco -11  som nyss rullat 1000mil

Räkna med att förlora sjuka pengar. Har du den på avbetalning kommer du att få skjuta till pengar för att bli av med den. I synnerhet om du har en linjär avbetalning där du nästan bara betalar ränta de första åren. Man kan inte sälja en bil som är kreditspärrad utan att i samband med ägarbyte lösa hela skulden.

Kanske får du 165-185'000:- för den. Är det manuell kan det bli mindre.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
11 februari 2013 · 17 622 Inlägg

Andromeda skrev:

Teho skrev:

sleepyoh skrev:
Alla bilhandlare gör affärer dom kan tjäna pengar på. Allt handlar om hur mycket vinst i förhållande till hur mycket jobb. Sedan beror det ju jävligt mycket på vilken bil och skick det är, du åker ju inte med en Volvo 240 från 85 för att sälja på Bilia. Man får ju välja rätt handlare för bilen så att säga.

Vissa bilförsäljare bryr sig dock inte nämnvärt om miltal och skick.
Min 306 var enligt stans Mazdaåterförsäljare värd 15.000 kr, "för att det var årsmodell 2000".
Enligt bilpriser.se skulle bilen vara värd 36.000 kr hos en återförsäljare (borde alltså få runt 29-30.000 i inbyte).
Far och flyg, miltal och skick tog man absolut ingen hänsyn till.
Sägas kan väl att det kan löna sig att byta in hos en sådan handlare om man har en rutten långmilare.

Om jag får fråga bara. Hur fan räknar du nu? IG i företagsekonomi?
Om bilhandlaren köper din bil för 30k och lyckas sälja den för 36 tjänar han inte 6k, vilket är en vinst du tycker verkar vara rimlig. Handlare köper oftast bilar för 20-30k mindre än de säljer dom för. Han måste ge trafiksäkerhetsgaranti på bilen, och kostnaderna han har för reparationer för ett års trafiksäkerhetsgarantier på de bilar han sålt måste han ju slå ut jämt på alla begagnade bilar då han inte vet vilken som kommer att krångla så att han kan sälja bara den dyrare.

Vidare måste bilen undersökas och kanske åtgärdas innan försäljning, bilen måste även rekondas.
Sedan har han hyra för lokal, energiräkningar, löner, sociala avgifter, skatt, vinstskatt, försäkringar, drivmedel och andra omkostnader att betala. Sedan får han kanske inte bilen såld för 36k bara för att bilpriser tycker det. Folk prutar alltid, och bilen kanske blir stående och tar plats i månader.

Sanningen är att om du hade sålt bilen för 15k och sålt den för 35k hade han kanske gjort en vinst på 5k på den, beroende på vad han har för grad av omkostnader i övrigt.

Det är förövrigt ingen hemlighet alls att det är mer lönsamt att sälja en bil äldre än 5 år på Blocket för ett billigare pris än snittet, just p g a att det inte blir mycket kvar när handlaren tar sin täckningsmarginal eftersom bilen inte är värd 200k längre. Du gör en lika stor förlust på en 2 år gammal inbytesbil i absoluta krontal, men procentuellt blir ju förlusten mindre eftersom den 2 år gamla bilen är värd säkert 6 ggr mer än din 13 år gamla när den står ute i bilhallen.
Handlare går efter Gröna listan, medan privatköpare på Blocket går efter skicket och inte tänker sälja den vidare med en massa omkostnader. Därför kan du lätt få det dubbla på Blocket mot hos handlaren för en 10 år gammal bil.
Får du någon gång ett inbytespris du är nöjd med betyder det bara att bilen du köper är för dyr och att handlaren tar igen det på den.

Problemet är att du förväxlar vad en privatperson som ska använda bilen själv kan betala vid en privataffär med vad en bilhandlare med en firma med tillhörande omkostnader som ska sälja bilen vidare med vinst kan betala.

Dessutom, det är en 13 år gammal peugeot som kostade 150k ny? Aldrig att den kostar 36k på Blocket heller.

Den handlare som frivilligt köper in en Pega med 13 år på nacken är nog inte född ännu. Eller har redan kursat. Blocket gäller. Skambud på 5-10 tkr är väl kanske rimligt från handlarhåll.

Jag sålde i januari 3 bilar på en vecka. Samtliga var lågmilare och billigast på blocket och i mycket fint skick. Då går det att sälja bil just nu. Annars är det trögt.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
wena
12 februari 2013 · 74 Inlägg

Dieselsmurfen skrev:

wena skrev:

Dieselsmurfen skrev:
Jobbat som handlare i många år. Givetvis får du mindre för den än privat. MEN! Har du en attraktiv bil och inte kommer i en Saab 9-5 sedan eller något så kan priset vara helt ok. Vad har du för släde?

VW scirocco -11  som nyss rullat 1000mil

Räkna med att förlora sjuka pengar. Har du den på avbetalning kommer du att få skjuta till pengar för att bli av med den. I synnerhet om du har en linjär avbetalning där du nästan bara betalar ränta de första åren. Man kan inte sälja en bil som är kreditspärrad utan att i samband med ägarbyte lösa hela skulden.

Kanske får du 165-185'000:- för den. Är det manuell kan det bli mindre.

nej den är inte kritad,  och det va nåt sånt jag hade räknat med....men det är ju bra att även handlare faktiskt KÖPER in bilar, trodde faktiskt att det bara va frågan om inbyte...

tack för hjälpen

‎"Automatlådeolja, det är ett utmärkt glidmedel som alla borde ha stående på nattduksbordet!" bosse bildoktorn
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang