Th350 problem

mitchi_86
8 mars 2013 · 197 Inlägg

Tjenare har problem med min 350 låda i impalan. Den växlar hur fint som hellst om man knappt rör gasen men direkt man trycker på lite börjar den vibrera å slå, känns nästan som den får i två växlar?? Har bytt olja i den å vart lite lite bättre tror ja. Kan det vara smuts i ventilhuset eller nån läckande packning??

Tacksam för svar om nån har nåt tips

MVH MICKE

BadBoys_Club
Force_of_nature Älvdalen is the place to be
8 mars 2013 · 8 Inlägg

Får du inte ordning på din växellåda så har jag en extra liggandes tillsalu som är bra. ska inte ha så mkt för den, byter gärna mot din 940-vinge eller R-sport isf. kanske smidigare att byta växellåda på din chevy än att kosta på den som är. vad vet jag. Den suttit i vanen sen ny. Tror det är nästan samma och borde passa. det är ju GM-bilar. Den är i sin ordning. Brukar den inte endå så vad ska jag med den till annars? tjäna pengar möjligtvis..wink mvh //j
BadBoys_Club, region Älvdalen dalgatan/k-roken illegal streetracing money maker;)

mitchi_86
8 mars 2013 · 197 Inlägg

okej nja både r sporten å vingen sitter på bilen så. sen finns det olika lådor är ju säkert lock up på din å nå sånt sitter det inte på den jag har:) men ska se om jag får igång min annars hör jag väl av mig:)

BadBoys_Club
Force_of_nature Älvdalen is the place to be
8 mars 2013 · 8 Inlägg

Aa ok den här ligger iaf lättåtkomlig uppe på en hylla i en stor låda i liten lada över täckt med tygstycke.om du skulle tröttna på din växellåda, för sånnt där går snabbt att rycka ur din 944 om amn vill vett du, och ja vill alltid;) Har ju ingen vinge på min röda 944Turbo jag, ja skulle ha haft tag i en snygg, bra vinge. mvh

mitchi_86
8 mars 2013 · 197 Inlägg

Vad ska du ha för lådan annars då? smile

BadBoys_Club
Force_of_nature Älvdalen is the place to be
8 mars 2013 · 8 Inlägg

ps ja nog är det lockup på den förresten. det finns en knapp tror ja som det står så på tom, i gmc;n. kannske inte går att använda då..

Force_of_nature Älvdalen is the place to be
8 mars 2013 · 8 Inlägg

vet ej då får väl kolla på den först, så du ser det passar, eller höra men nån,...tusing kannske den är värd, tror dom tar ganska bra betalt för sånna där annars så det är väl BadBoys_Club pris de skulle ja tro kanske BVSA tom;) som sagt du får väl kolla om du är sugen på den, ifall din växellåda trilskas, de är rätt mkt jobb att få ur den ur en van så bara det är väl värt de ja vill ha hehe;D  kolla på blocket får du se, men annars lägger ja ut den där senare för lite mer, men den är billig pgr att ja vill ha din 944-vinge eller R-sport;) hehe;)

Force_of_nature Älvdalen is the place to be
8 mars 2013 · 8 Inlägg

men den har funkat bra iaf. de är inget skit jag har å kränga;D riktiga GM-saker gmc och chevy är som folkwsagssaker och audi, om inte ännu närmare släkt om det är möjligt;D lika saker olika logo bara som du vet;D canade vs usa lika fabriker ju

Force_of_nature Älvdalen is the place to be
8 mars 2013 · 8 Inlägg

lika som bär, SAMMA

Force_of_nature Älvdalen is the place to be
8 mars 2013 · 8 Inlägg

men inge behov att bli utav med den heller, den ligger bra där i sin låda^^ kan vara bra i framtiden

peterpatron
21 mars 2013 · 41 Inlägg

Kan snickra ihop en liten checklista på utvändiga saker du kan kolla innan du målar fan på väggen och rycker ur lådan wink

* Skruvarna mellan converter och flexplatta, kan ge liknande symptom om en av dom lossnat.
* Dåliga knutkors
* Se till att kick-down wiren löper som den ska och är rätt justerad
* Kolla så vakumanslutningen sitter som den ska och att röret/slangen inte läcker
* Dubbelkolla nivån på oljan.
* Se även till att växelväljaren lägger växelföraren i exakt rätt läge så den inte hamnar mitt mellan två (inte så troligt men skadar inte att kolla)

mitchi_86
21 mars 2013 · 197 Inlägg

Har precis bytt ett motorfäste så hoppas verkligen att det bara var det:) Ska bli spännande att prova när vägarna blivit bara igen:) Ska även kolla över allt det du skrev:)

BadBoys_Club
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang