Passat 3b2 1999, abs och broms

badhero
18 oktober 2013 · 92 Inlägg

Hallo där!
Har bytt hjullager vänster bak för en vecka sen, vi kunde inte ta lös på ABS givaren som satt fast i hjullager, så lampan började lysa (no shit).
Idag kom min beställning med ny abs givare samt alla skivor med belägg som jag trodde var jätte dåliga (skivor bak var det iaf).
Fixade allt, i början var allt helt underbart och jag trodde att jag kan faktiskt lugna ner sig med alla lysande lampor, men, min bil tyckte att det var roligt att få ABS lampa lysa efter typ 500m av körning, och efter 1000m till började det lysa belägg lampa.
Vart fan kan ligga den jävla problemet?

BMW 335i "Ultimate driving machine" (2007)
badhero
18 oktober 2013 · 92 Inlägg

Nu ner jag startar bilen så lyser ABS lampan på en gång som den gjorde tidigare, belägg får jag dock bara efter några små bromsningar.

BMW 335i "Ultimate driving machine" (2007)
MikkoHansen
19 oktober 2013 · 265 Inlägg

typiskt fel är abs enheten!

Volvo V70 2.4T "Parketten" (2002)
Volvo S70 2.5T "Silverpilen" (1999)
Runn WS7 Avstängd
19 oktober 2013 · 1 031 Inlägg
Pontiac Trans Am WS7 E85 "Wings West" (1998)
it_mutt Avstängd
19 oktober 2013 · 10 388 Inlägg

Runn WS7 skrev:
Kolla upp felkoden - http://www.runns.se/se/art/biltillbehor … sare-obd2/

Dels så är det bara reklam (vilket inte är tillåtet).

Men om du ska länka till en felkodsläsare, länka då för F*N till en som fungerar på VAG-kärror och som läser alla system (Nej, en ELM klarar inte alla vagkärror och klarar långt ifrån att läsa alla felkoder)


- - On topic - -

Det KAN vara så enkelt att givaren sitter på "fel avstånd" från ringen som ska läsas av.

MEN, det är också som så vill jag ha för mig, att de delar kablage (att det alltså ligger i samma "stam"). En skada på denna, gör helt sonika att båda kan balla ur. Kan ju vara värt att ta en titt på först.

Att ABSenheten skulle ge upp samtidigt som bytet...ptja, det KAN ju hända, men det skulle förefalla väldigt oturligt.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
badhero
21 oktober 2013 · 92 Inlägg

Bilen är såld, problem låg i dator.

BMW 335i "Ultimate driving machine" (2007)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang