Calibra wide bodykit

breddning på bakjolen som ska gjutas efter massa slip
  • 63 Följare
  • 29 629 Visningar
  • Projektet avslutat 10 juli 2015
Nomenia ÖstersundsGatbilar
3 november 2013 · 1 570 Inlägg

xlimit skrev:
den blir inte 35cm breddning utan 25cm hade jag tänkt men får se hur det slutar haha

25cm per sida? du skojar va?

Kolla gärna in mitt nya projekt
Skyline R33 Zeemax Widebody "The Continue"
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=261823
Volvo V50 D2 "Familje Pråmen" (2011)
Nissan Skyline R33 "ZeeMax" (1995)
RobiinK Rust Is Not A Crime
3 november 2013 · 1 215 Inlägg

xlimit skrev:
den blir inte 35cm breddning utan 25cm hade jag tänkt men får se hur det slutar haha

25cm på varje sida?

Tur att den gick sönder - Den höll inte ändå :)
Opel Kadett C "OldSparky" (1973)
xlimit
3 november 2013 · 51 Inlägg

BunnA skrev:

xlimit skrev:
den blir inte 35cm breddning utan 25cm hade jag tänkt men får se hur det slutar haha

25cm på varje sida?

ja det blir det någ men jag kanske gör det 15cm per sida varför låter du så chockad

xlimitstyling
Nomenia ÖstersundsGatbilar
5 november 2013 · 1 570 Inlägg

xlimit skrev:

BunnA skrev:

xlimit skrev:
den blir inte 35cm breddning utan 25cm hade jag tänkt men får se hur det slutar haha

25cm på varje sida?

ja det blir det någ men jag kanske gör det 15cm per sida varför låter du så chockad

chocken är nog pga 50cm extra bredd.. haha lite väl tilltaget va smile min skyline är breddad totalt 26cm och den går nätt och jämt på en biltrailer.. tänk dig då en bil som är 50cm bredare.. satsa hellre på 15cm per sida som max.. för ska du köpa fälgar som fyller ut så kan du nog räkna med min 20k per fälg smile skulle gissa på att det är det han menar

Kolla gärna in mitt nya projekt
Skyline R33 Zeemax Widebody "The Continue"
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=261823
Nissan Skyline R33 "ZeeMax" (1995)
Volvo V50 D2 "Familje Pråmen" (2011)
Daww3 Fordonsmekaniker
5 november 2013 · 342 Inlägg

Nomenia skrev:

xlimit skrev:

BunnA skrev:

25cm på varje sida?

ja det blir det någ men jag kanske gör det 15cm per sida varför låter du så chockad

chocken är nog pga 50cm extra bredd.. haha lite väl tilltaget va smile min skyline är breddad totalt 26cm och den går nätt och jämt på en biltrailer.. tänk dig då en bil som är 50cm bredare.. satsa hellre på 15cm per sida som max.. för ska du köpa fälgar som fyller ut så kan du nog räkna med min 20k per fälg smile skulle gissa på att det är det han menar

Äh, tillräckligt mycket spacers och rejäla hjullager så går allt ;D

DawwE
BMW 325i Halv M-Sport "Black Widow" (2006)
xlimit
9 november 2013 · 51 Inlägg

Nomenia skrev:

xlimit skrev:

BunnA skrev:
25cm på varje sida?

ja det blir det någ men jag kanske gör det 15cm per sida varför låter du så chockad

chocken är nog pga 50cm extra bredd.. haha lite väl tilltaget va smile min skyline är breddad totalt 26cm och den går nätt och jämt på en biltrailer.. tänk dig då en bil som är 50cm bredare.. satsa hellre på 15cm per sida som max.. för ska du köpa fälgar som fyller ut så kan du nog räkna med min 20k per fälg smile skulle gissa på att det är det han menar

haha jo det va det jag också hade i tanken jag har 11" fälgar med 295 i bredd bak o 245fram men jag vet inte jag  får se helt enkelt det ska bytas till volvo bakaxel då jag har en volvo b230f motor på drygt 520hk som en bra vän till mig skulle slänga in i den men jag får se men tack för rådet vet jag smile

den ser ut o va breddad runt 20cm svårt o se men jag kan någ gissa då kompisen har 10 på sin o det e betydligt mindre. 

http://www.garaget.org/?car=87164&image=2129184

Senast redigerat av xlimit (9 november 2013)

xlimitstyling
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang