(Mek)Garage i gbg?

Ohjay
11 mars 2008 · 7 Inlägg

Tja,

Nyss flyttat till GBG, och köpt ny bil.
Iallafall, har någon nåt tips på nåt relativt bra garage i GBG där bilen kan förvaras/mekas med när trimdemonerna börjar dra i fingarna?

Har väl inga direkta krav, förutom att det inte ska vara i nåt av de "busigare" områdena.
Får gärna finnas lite "större" verktyg osv som delas med de som hyr garaget.
Hyra beror lite på vad som kommer ingå osv osv, så säger inget här om det, det kan vi ta i eventuella PM om jag får några tips.

Tack på förhand

Children-Of-Bodom . : F a d e r a t o r : .
11 mars 2008 · 5 042 Inlägg

Välkommen till det kära Götet wink

Vart inom gbg bor du?
Finns ju garage vid Kviberg ( Gammelstan nästan )
Finns i Lerum
Finns i Ringön.
Lite här o var.

Senast redigerat av Children-Of-Bodom (11 mars 2008)

C H E V R O L E T <3
Ohjay
11 mars 2008 · 7 Inlägg

Bor på underbara hisingen(biskopsgården roll )... men var garaget finns är inte så noga. Viktigare är nog att det är sköna snubbar och damer som är där och är entusiastiska över sina bilar smile

Children-Of-Bodom . : F a d e r a t o r : .
11 mars 2008 · 5 042 Inlägg

Ohjay skrev:
Bor på underbara hisingen(biskopsgården roll )... men var garaget finns är inte så noga. Viktigare är nog att det är sköna snubbar och damer som är där och är entusiastiska över sina bilar smile

Ojoj mina gamla hemtrakter tongue Bort både i biskop & länsmansgården.
Nee men beror på också hur mycket du e bered att betala.
I Lerum ( Hedefors ) är det värmegarage med vatten o får plats med 4 bilar & stor port & dörr. 3500:- +el i mån.
Då har man grind osv innan så inte folk springer omkring där.
Ringön finns massvis men vet dock ej några priser men fina e dom

C H E V R O L E T <3
Ohjay
12 mars 2008 · 7 Inlägg

Mja, som sagt, vad jag är beredd å betala beror ju helt på vad det är för ställe och så... men vill nog inte egentligen gå över 2000:- men undantag finns såklart.

Vet du nåt ställe där man kan kolla upp dessa garage?
Har googlat lite men inte hittat nåt relevant...


Såg för övrigt nån gammal post här på garaget över några som skulle starta en förening och skaffa nåt najs garage. Hur gick det, för det lät intressant smile

Ohjay
18 mars 2008 · 7 Inlägg

upp en liten bit...

behöver forftarande nån typ av garage

Phaetoon
18 mars 2008 · 8 156 Inlägg

Ibland undrar man om det inte kunde löna sig och bygga ett stort garage med möjligheter till att meka?
Dvs hyra ut garageplatser + mekplats. Säg att man bygger ett garage med plats för ett 30-tal bilar (som man kan låsa in i boxar) och så någon smörjgrop och lite plats för mekande?
Säg att man plöjer ner en miljon i bygget och sen låter folk hyra in sig för 500:- per månad? Det borde ju gå runt på sikt? Speciellt i storstäderna.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Tengu1969
18 mars 2008 · 1 396 Inlägg

Phaetoon skrev:
Ibland undrar man om det inte kunde löna sig och bygga ett stort garage med möjligheter till att meka?
Dvs hyra ut garageplatser + mekplats. Säg att man bygger ett garage med plats för ett 30-tal bilar (som man kan låsa in i boxar) och så någon smörjgrop och lite plats för mekande?
Säg att man plöjer ner en miljon i bygget och sen låter folk hyra in sig för 500:- per månad? Det borde ju gå runt på sikt? Speciellt i storstäderna.

Har också tänkt på det! Men 1 miljon räcker nog inte om man ska ha boxar och plats för 30 bilar..

Ett halvtaskigt garage i GBG kostar 1500 :- och uppåt (Jag har ett) så 1500:- skulle man kunna ta för ett helt nytt:)

Motorer till salu, se www.garaget.org/NiclasT
Phaetoon
18 mars 2008 · 8 156 Inlägg

Nja. Man skulle nog behöva plöja ner lite mer pengar i ett garage. Bara bottenplatan skulle nog gå lös på över miljonen sad
Jag drog bara till med en siffra.

Jag vet ett "garage" i Linköping som jag skulle vilja ta över och rusta upp.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Mortalis VW-nörd?
18 mars 2008 · 4 332 Inlägg

Du kan få träna på mitt garage på tomten först wink

Ohjay
19 mars 2008 · 7 Inlägg

Hehehe...

Ja hade man tid, ork, kontakter och en vänlig bankman så skulle det lätt vara värt att fixa ett garage som nämnts. Tyvärr finns ju inget sånt på kartan inom de närmsta åren sad

Så... inga garage? hmm

deamon
19 mars 2008 · 624 Inlägg

jag har plats i min garage

Toyota Supra "Deamon 1" (1995)
Ohjay
22 mars 2008 · 7 Inlägg

deamon skrev:
jag har plats i min garage

Du har PM

Zeno_ Sladdgalning
12 januari 2009 · 297 Inlägg

Förlåt för att jag drar upp tråden men letar faktiskt också garage till min volvo som behöver rustas upp och lagas.

Pma mig om du vet ngt!

Bmw 316 -89
Volvo 244 - 89
Fiat Uno - 88
Bmw 525 - 89
Zippo_
13 januari 2009 · 330 Inlägg

Är också väldigt intresserad efter 1 eller 2 platser!

Pma om ni vet något!

mvh

WolferO
23 april 2012 · 1 Inlägg

jag söker garage att meka i, bor i kortedala så någonstanns inärheten här, nån som vet?

Killerjohn
14 oktober 2013 · 1 Inlägg

Testar att dra upp den här tråden igen... Är på jakt efter mekgarage i Göteborg (Hisingen helst) alternativt Kungälv. Kommer hyra på lång sikt då jag har ett stort projekt på G.
Nån som vet nåt?

D-qvist
14 november 2013 · 3 Inlägg

Försöker la också då... är på jakt efter garageplats, hör av er om ni har något eller vet om något.
Runt Göteborg, helst kungälv, ale, stenungsund, hisingen aa runt där någonstans.

MVH

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang