Somliga dagar lyckas man bara lite extra bra. Ja så bra att det enda som kan göra denna fredag bättre är en händelse av dignitet gräddtårta
(eller tegelsten) i ansiktet på Mona Salhlin.
Låt oss rulla tillbaka 2½ år.
2011-07-15, 17:26, #96, Godspeaker skrev:
Yes, jag har sett dem också, känns som ett bättre alternativ iaf. Men känns fortfarande "vekt", även om de alldeles säkert håller för de mesta.
Jag funderar dock på att bygga något eget, typ såhär.
Men oavsett är det inget som blir av fören jag ger mig på byta alla bussningar. Vilket verkligen verkligen behövs..
Jag är ju inte världens snabbaste byggare, de kommer saker emellan
(ligga på soffan och peta sig i naveln, samt försöka uppnå godtagbar i-landsstandard i sin underhudsfetma) men jag glömmer sällan en bra idé som jag haft.
Eller, det är lögn. De flesta bra idéer har fått ge plats åt trefalt så många dåliga idéer, menmen
Well, varför är denna dag fantastisk av episka mått?
Let me google that for you. Ni ser?
En miljard trådar, massa frågor, vissa hänvisningar till denna produkt jag just köpt men mest massa skitsnack av 18'åringar som är rädd om sina fickpengar och inte vågar testa.
Samt att lite för många amerikanska
inbreds vägrar förstå poängen med att justera camber! Antingen vill de ha 45grader stance, eller så vill de ha 0 grader,
"I just lowerd my car and I'm afraid of tyre-wear". ...
Well, sådana här delar finns helt enkelt inte till Honda Prelude. ingen av de
"stora tuffa tuner-märkena" har någonsin brytt sig om sådant till Preluderna, och i alla forum står det bara
"you don't need it". nä, ok, men jag vill ha det!
Och trots att Honda är som Lego©
så passar inga delar från något annat Honda-chassi till Prelude Gen 5.
Ja, visst, bygga själv "hur svårt kan de va", näe, inte värst. egentligen.
Men du skall ha tag i någon som kan laserskära/fräsa plattor med spår, samt exakt hål för att kunna pressa in en spindelled, sedan göra en jigg för att måtta vinklar, bocka en bit rör och svetsa ihop det. Lätt som en fläskplätt. Men det är ju sååå mkt lättare att ge någon annan pengar, och så får man en låda influgen ^^
Så efter måånga timmars googlande hittar jag längst ned i en gammal gammal tråd en hänvisning till det företag som faktiskt finns registrerat och tillverkar den del jag letar efter. Tro mig, det gick 4 timmars intensivt trådharvande innan jag rasade över precis den rad information jag var ute efter.
SÅ! Det ligger nu en låda på väg hem till mig med justerbara övre länkarmar, Upper Control Arm aka UCA's, samt extra färdigskruna plattor med spindelleder så jag själv kan punkta ihop ett par bakre som jag tycker känns vettiga
Pris? Fullt överkomligt! .. kvalitet? ... well, det finns en risk att jag kommer bli grymt besviken, då de där jänkarna inte är kända för att ha millimeter-precision på sina prylar.
"What, we have a 1 inch gap in your suspension? from the factory? Oh'well let's install a thicker rubber bush." Så vi får väl se vad som händer när jag väl får lådan
Tills vidare är jag iallafall sjukt nöjd, men de går troligen över ^^
/Tobias,
King of the google