Blir lite ändrade planer nu. Ska satsa på väghållning och bilen ska användas till att leka med
De som är gjord åt den nu är
1030 bakaxel Svetsad 4-puckad lamell med fel chimsad tryckplatta chimsad 1.7mm ska vara 1mm Saabs röda spridare 431 "352cc" Saab 900 OG pump i tanken Org pump under E85 extraktorrör Öppet luftfilter från saab 9000 Hockey puckar Till motorn och växellåda
Saker som jag har eller ska fixa Inte köpt ( ) På G/har (/) Fixat, är monterat (x)
Fjäderbensstag Fram (/) 3" Spjällhus ( ) 3" Luftmassemätare (/) Hydraulisk Handbromsen (/) Fjädrar till coilovers ( ) Coilovers rör fram (/) Coilovers rör bak ( ) Stötdämpare fram ( ) Stötdämpare bak ( )
ytterdiameter ca 53mm på fjäderbenen, så man behöver bara slipa ner fjäderbenen 1mm så ska man få på rören
Det är så här låg vill man ha den
Men då bottnar man dämparen
Och man får en fin vinkel på bärarmarna, Måste bygga distanser så att man inte får lika mycke vinkel
Så har funderar lite på att byta stötdämpare och korta ner fjäderbenet, men vet inte vad man ska köpa för stötdämpare. Vet att 240 dämpare är ca 30mm kortare i kroppen, sen minns jag inte hur kortare kolven var, men den var säker ca 30mm kortare den med?. Sen har jag kollat runt lite och hittat att dom som kör 240 kör med saab 900NG dämpare fram. http://forums.turbobricks.com/showthrea … hort+strut Har funderat om man ska köpa 900ng Koni dämpare eller om man ska köpa 240 Bilstein eller få ta på R-sport dämpare
Nu har man börjat med att slå ut bakskärmen lite mer så de inte vart så jävla stort mellan rum mellan skärmen och kofångaren
Och tog kort på dom 2 andra rost hålen. 2 hål på passagerarsidan och ett på förarsidan
Har hunnit måla lite inne i bilen, nu väntar man bara på att man ska få måla klart resten som är kvar
Ska försöka att få den rosten lagad, och få till avgassystemet och fästet till hydrauliska handbromsen svetsad till helgen. För ska försöka få den besiktad nästa månad, nu om de finns nå tider. Hoppas bara att de inte blir som förra året, hittade en besiktnings tid slutet av sommaren så vart inte så mycke körning då
Då har man fått lite rördelar tigat. Ska göra klart resten av avgassystemet och få de tigat, sen ska jag börja med rosten och skrapa bort de sista asfaltsmattorna som är kvar. Sen är det bara att måla de som är kvar och in men stolarna och baksätet
Nu är bilen besiktad. Fick 7st 2er, 4st på avgasvärdera, Lamdba 0.72 så den gick förbannat jävla fett. Måste ha varit lamdbasonden som var trasig, för har bytt den nu och nu luktar det som de ska göra. Sen fick jag på Fram Höger fjäder var lös, Dålig svets bara, abs lampan inte funkade och höger fram lyse, vart ingen bra ljusbild. Men visste nästan de, efter som hela skiten hade gått sönder förra året.
Men har bytt ut hastighetsmätare idag, och nu funkar trippmätare Nu kan man vara lite mer säkrare på hur mycke soppa man har kvar i tanken
Sen så lyckades bror min ordna fram en till 740 till bra pris. Just inga större fel på den, lite små fix men de kommar bli en reservdels bil först. Sen när man kanske har fast jobb så blir det att fixa denna
Har varit lite dåligt med uppdateringar här. Men bilen har blivit besiktad och är nu godkänd. har stoppat i styrboxar från den vit och bytte insuget som är 3" spjällhus på, och 3" lmm
Har fixat handbromsen nu, Så nu vågar man komma i lite högre farter och vet att den låser däcken när man vill låsa dom sen kostade jag på en billig liten försäkring till bilen, en 2kg ABC brandsläckare
Sedan har jag köpt lite små grejer till bilen. Köpte chims till tryckplattan så man får den rätt chimsad, Avgasbandage och en kompis fixade 8st 90mm långa 12.9 bultar som jag ska ha till för att kunna bygga om styrvinklarna, Behöver bara 4st bultar
Vart en Elfläkt med. Men man skulle ha köpt en 16" istället. Men Tempen går aldrig upp högre än va den gjorde innan
Sedan efter lite strul så har jag fått alla grejer till avgastempen
Så har funderar lite på att byta stötdämpare och korta ner fjäderbenet, men vet inte vad man ska köpa för stötdämpare. Vet att 240 dämpare är ca 30mm kortare i kroppen, sen minns jag inte hur kortare kolven var, men den var säker ca 30mm kortare den med?. Sen har jag kollat runt lite och hittat att dom som kör 240 kör med saab 900NG dämpare fram. http://forums.turbobricks.com/showthrea … hort+strut Har funderat om man ska köpa 900ng Koni dämpare eller om man ska köpa 240 Bilstein eller få ta på R-sport dämpare
nice konstruktion med dubla krägningshemare! blir det någon skillnad med dubbla för funderar på att göra något liknande på min